Gå til innhold

Så uendelig trøtt etter mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det starte forrige uke. Jeg spiser og blir så uendelig trøtt. I helger har det blitt et par timer med søvn på dagen. Det går ikke på jobb. Jeg gjesper og sliter meg gjennom de siste timene på jobb. 

Jeg har hatt det slik en periode før. Middag og jeg ble helt i koma. Nærmest blacket ut. En gang var jeg invitert bort på nyttårsaften. Blacket ut og våknet ikke før etter rakettene. Pinlig.  I dag har jeg unngått å spise noe særlig fordi jeg vil ha noe ut av søndagen.

Noen ide om hva det kan være og hvordan jeg kan unngå at det skjer.

Anonymkode: 6e2f5...aba

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1476981-s%C3%A5-uendelig-tr%C3%B8tt-etter-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mamma blir sånn av stivelsesrik mat. Spesielt sukker. Sover og sover og sover. Jeg kan og bli sånn av godteri og brus. Altså sukker. 

Anonymkode: 84b7c...df6

Sist så spiste jeg grove rundstykker med roastbiff, remulade, rå løk og sylteagurk og måtte bare legge meg.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blodsukkerregulering? Blodtrykk? Trøbbel med forbrenning? 

Ta en kaffe etter middag? Drikk nok vann? 

Anonymkode: 3266e...427

Jeg aner ikke. Drikker nok vann og kaffe er prøvd. Ingen problemer med forbrenningen tror jeg. Er slank. Blodtrykket er bra. Nettopp målt i 24 timer. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva sier fastlegen din om det da?

Har du blitt undersøkt av fastlegen i forbindelse med dette?

Anonymkode: 73f57...fe8

Har ikke undersøkt med fastlegen siden det nettopp har oppstått igjen. Mange år siden sist.

AnonymBruker

Har lavt stoffskifte og kan oppleve det samme etter vise typer mat. Skjer sjeldnere etter jeg har blitt medisinert, men kan slå til innimellom. Veldig slitsomt. Det som hjelper for meg er å sovne eller forsøke aktivitet (selv om det er veldig vanskelig når man er dødstrøtt). I enkelte tilfeller har det hjulpet å spise noe søtt, men det fungerer ikke hver gang. 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Reaktiv hypoglykemi

Anonymkode: e47f6...5d7

Kanskje det

Anonymkode: 59271...16f

Annonse

AnonymBruker

Mitt tips er å spise litt oftere men mindre.det vil si fordele ut lunsjen på mellommåltider. Når du ikke har spist på en stund så går blodsukkeret ned, når du da spiser så øker blodsukkeret veldig for å deretter synke igjen veldig fort- da blir du trøtt. Jo mer energi du har i maten jo høyere blir blodsukkerpeaken og fallet blir brattere. 

Anonymkode: 21bf1...b07

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mitt tips er å spise litt oftere men mindre.det vil si fordele ut lunsjen på mellommåltider. Når du ikke har spist på en stund så går blodsukkeret ned, når du da spiser så øker blodsukkeret veldig for å deretter synke igjen veldig fort- da blir du trøtt. Jo mer energi du har i maten jo høyere blir blodsukkerpeaken og fallet blir brattere. 

Anonymkode: 21bf1...b07

Dette har ikke noe å si for hvor ofte det skjer meg, ihvertfall. 

Anonymkode: 59271...16f

Annonse

Har vært borte i problemstillingen før, kanskje burde du prøvd en typ steinalderdiett der du spiser en og en ting og rullerer slik at samme mat ikke repeteres oftere enn hver 4rde dag? 

Hvis problemet ikke er matreaksjon, har du målt FT4 og TSH i det siste? 

AnonymBruker
ABM skrev (1 time siden):

Har vært borte i problemstillingen før, kanskje burde du prøvd en typ steinalderdiett der du spiser en og en ting og rullerer slik at samme mat ikke repeteres oftere enn hver 4rde dag? 

Hvis problemet ikke er matreaksjon, har du målt FT4 og TSH i det siste? 

Tsh er 0 pga type medisin.  FT4 er 14 og FT3 er helt øverst i referanseverdiene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...