Lassie Skrevet 3. september 2005 #1 Del Skrevet 3. september 2005 Noen jeg kjenner har en liten babymed en hjerneskade. Foreldrene tar (naturlig nok) dette veldig tungt, og liker ikke å snakke om det. Men jeg ønsker å vite mer om det syndromet deres baby har, både for å lære og for å finne ut hva som venter mine bekjente senere når babyen blir eldre. Det de har fortalt er at babyen altså har en hjerneskade, h*n har ingen forbindelse mellom lille- og storehjernen. Dette ble oppdaget i mors liv, og ennå er babyen for liten til at de kan finne ut hvor rammet h*n er (3mnd). Men er det noen som vet om det er et syndrom dette med at det ikke er connection mellom lille- og storehjernen, eller hva denne hjerneskaden kalles/heter? Et sted på nettet hvor jeg kan lese om dette? Håper noen kan hjelpe meg, ønsker ikke å belaste foreldrene med mine spørsmål nå i deres tøffe tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2005 #2 Del Skrevet 3. september 2005 Kan desverre ingenting om sånt, men kanskje du finner noe på DoktorOnline? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 3. september 2005 #3 Del Skrevet 3. september 2005 Søk litt i Google så finer du nok noe vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 3. september 2005 #4 Del Skrevet 3. september 2005 http://www.sintef.no/content/page1____1216.aspx Kontakte her feks og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 3. september 2005 #5 Del Skrevet 3. september 2005 Er du sikker på at han har et syndrom. Kan jo være en erhvervet hjerneskade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 4. september 2005 #6 Del Skrevet 4. september 2005 Eg ville ha spurd foreldra. Dei blir mest snsyleg glad for at nokon vil høyre om kva som feila babyen, og at nokon er interisert i babyen deira. Vil dei ikkje snakke om det, får de heller seie det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 6. september 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 6. september 2005 Lillesøster; jeg skrev jo det "vet noen om det er et syndrom eller hva den hjerneskaden heter?" Emma3; jeg skrev også at foreldrene ikke vil snakke om det. Det er jo derfor jeg prøver å finne ut på egenhånd. Hadde de ville snakket om det så hadde jeg selvsagt snakket med dem. Skal sjekke ut den linken du skrev Nella. Kan søke på google, men vet ikke helt hva jeg skal søke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #8 Del Skrevet 6. september 2005 Lillehjernen (cerebellum) har å gjøre med koordinasjon av bevegelser. Og litt flere ting. Men det virker på meg, som ikke skal late som jeg har så veldig peiling på dette, som om gutten kommer til å bli mer fysisk enn psykisk funksjonshemmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 6. september 2005 #9 Del Skrevet 6. september 2005 Emma3; jeg skrev også at foreldrene ikke vil snakke om det. Det er jo derfor jeg prøver å finne ut på egenhånd. Hadde de ville snakket om det så hadde jeg selvsagt snakket med dem. ← Beklager, fekk selfølgelig ikkje det med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå