AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Isåfall, hvor gammel er du? Anonymkode: 7ad30...975
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Lurer på det samme - bydel Alna. Er det noen under 45 år (som ikke er i risikogruppe eller jobber som helsepersonell) som har fått tilbud om vaksine? Anonymkode: da01a...18e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Ja mente selvsagt ikke de som er helsepersonell heller. - TS Anonymkode: 7ad30...975 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja mente selvsagt ikke de som er helsepersonell heller. - TS Anonymkode: 7ad30...975 Takk for at du ikke blir sur for at jeg «kupper» tråden din. Jeg tror at vi er mange som bor i bydelene Alna, Stovner og Grorud som lurer på hvordan vi «ligger an» i køen. Det står jo noen opplysninger på bydelens nettsider, men det er veldig omtrentlig. Har også hørt rykter om at det kommer mange vaksiner i neste uke. Er spent på om jeg snart får tilbud. Det har jo vært veldig utmattende med alle restriksjonene de siste månedene. Anonymkode: da01a...18e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for at du ikke blir sur for at jeg «kupper» tråden din. Jeg tror at vi er mange som bor i bydelene Alna, Stovner og Grorud som lurer på hvordan vi «ligger an» i køen. Det står jo noen opplysninger på bydelens nettsider, men det er veldig omtrentlig. Har også hørt rykter om at det kommer mange vaksiner i neste uke. Er spent på om jeg snart får tilbud. Det har jo vært veldig utmattende med alle restriksjonene de siste månedene. Anonymkode: da01a...18e Det går fint, jo flere som kommenterer her jo mer oppmerksomhet får tråden. Ja det er akkurat det jeg også tenker på. Er så lei av at folk her på kg skal skrive «vent til det er din tur». Har jo ikke noe med det å gjøre, at jeg ikke kan vente, men at de har vinglet så mye for oss som er mellom 30 og 40 år nå at vi aner ikke hva vi skal forholde oss til egentlig. Litt forutsigbarhet hadde vært greit! Hvor gammel er du btw? Jeg er 30 og samboer er 35. Anonymkode: 7ad30...975
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det går fint, jo flere som kommenterer her jo mer oppmerksomhet får tråden. Ja det er akkurat det jeg også tenker på. Er så lei av at folk her på kg skal skrive «vent til det er din tur». Har jo ikke noe med det å gjøre, at jeg ikke kan vente, men at de har vinglet så mye for oss som er mellom 30 og 40 år nå at vi aner ikke hva vi skal forholde oss til egentlig. Litt forutsigbarhet hadde vært greit! Hvor gammel er du btw? Jeg er 30 og samboer er 35. Anonymkode: 7ad30...975 Så bra! Jeg er 31 og bor alene. Tåler å vente litt til, men det hadde vært fint å få et estimat på et tidspunkt. Har forpliktelser utenfor Oslo (jobb + familie + avstandsforhold), så alt har stått på vent siden i fjor høst. Det blir fint når ting går mer tilbake til normalen igjen Anonymkode: da01a...18e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så bra! Jeg er 31 og bor alene. Tåler å vente litt til, men det hadde vært fint å få et estimat på et tidspunkt. Har forpliktelser utenfor Oslo (jobb + familie + avstandsforhold), så alt har stått på vent siden i fjor høst. Det blir fint når ting går mer tilbake til normalen igjen Anonymkode: da01a...18e Ja det hadde vært veldig fint! Skjønner godt at det er vanskelig for deg, jeg hadde avstandsforhold med samboer og vi flyttet sammen nylig pga pandemien og at det bare ikke gikk å fortsette sånn. Han bodde i et annet land til og med. Han ble folkeregistert her dagen før de besluttet å stenge grensene fullstendig ned i februar😅 Jeg var en kort tur innom et kjøpesenter her om dagen etter åpningen, og herreguuud så godt det var. Vi mennesker er virkelig ikke laget for å være isolerte (med noen få unntak selvsagt). Håper sterkt at vi får en telefon om vaksine i løpet av de nærmeste dagene! 🙏 Anonymkode: 7ad30...975
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja det hadde vært veldig fint! Skjønner godt at det er vanskelig for deg, jeg hadde avstandsforhold med samboer og vi flyttet sammen nylig pga pandemien og at det bare ikke gikk å fortsette sånn. Han bodde i et annet land til og med. Han ble folkeregistert her dagen før de besluttet å stenge grensene fullstendig ned i februar😅 Jeg var en kort tur innom et kjøpesenter her om dagen etter åpningen, og herreguuud så godt det var. Vi mennesker er virkelig ikke laget for å være isolerte (med noen få unntak selvsagt). Håper sterkt at vi får en telefon om vaksine i løpet av de nærmeste dagene! 🙏 Anonymkode: 7ad30...975 Så fint at han «rakk» hit! 😊 Her er det bare to timers avstand mellom oss, men vi er avhengig av kollektivtrafikk. Av hensyn til smittespredning ser vi hverandre ikke så ofte som vi vil. Men det er jo egentlig selvpålagt, det er ingenting som hindrer oss å reise frem og tilbake. Jeg så pressekonferansen nå, og lurer på hvordan anbefalingen om å prioritere unge mellom 18-25 år slår ut for oss. Jeg mistenker at de tar gruppen mellom 18-25, og dernest begynner på 45 år, og går gradvis nedover. Da havner vi nesten helt til slutt i køen. 🤔 Anonymkode: 040fa...5b1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 Jeg har en bekjent som fikk vaksine for litt siden. Bor i Grorud bydel og i slutten av 30-årene. Ingen risikogruppe eller helsepersonell. Som jeg forsto hadde fastlegen dennes gitt til alle pasientene sine. Anonymkode: d22cd...897
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en bekjent som fikk vaksine for litt siden. Bor i Grorud bydel og i slutten av 30-årene. Ingen risikogruppe eller helsepersonell. Som jeg forsto hadde fastlegen dennes gitt til alle pasientene sine. Anonymkode: d22cd...897 Takk for info! 😊 Jeg synes at det høres litt rart ut at fastlegen har gitt vaksinen dersom vedkommende ikke er i risikogruppe. Trodde at fastlegen kun vaksinerte risikopasienter, og at de øvrige ble vaksinert på vaksinasjonssentrene. Er du sikker på dette? Anonymkode: 040fa...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Takk for info! 😊 Jeg synes at det høres litt rart ut at fastlegen har gitt vaksinen dersom vedkommende ikke er i risikogruppe. Trodde at fastlegen kun vaksinerte risikopasienter, og at de øvrige ble vaksinert på vaksinasjonssentrene. Er du sikker på dette? Anonymkode: 040fa...5b1 Ja, helt sikker. Fastlegen hadde gått nedover lista si med pasienter. Personen hadde ringt legen og fått dette svaret da den skulle dobbeltsjekke om det virkelig stemte med innkalling til vaksine allerede. Usikker på om personen ble vaksinert hos legen eller på vaksinesenter. Anonymkode: d22cd...897
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #12 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Takk for info! 😊 Jeg synes at det høres litt rart ut at fastlegen har gitt vaksinen dersom vedkommende ikke er i risikogruppe. Trodde at fastlegen kun vaksinerte risikopasienter, og at de øvrige ble vaksinert på vaksinasjonssentrene. Er du sikker på dette? Anonymkode: 040fa...5b1 Men det er vel det med fastlegene som har skjedd i andre kommuner også, at de har kalt inn alle pasientene sine. Mener det var det jeg leste i en nettavis her om dagen. At fastlegene må være med nøye når de kaller inn. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/folk-over-hele-landet-erfarer-feil-i-koen-for-a-fa-koronavaksinen.-fhi-krever-kommunene-rydder-opp-1.15488224 Anonymkode: d22cd...897
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #13 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, helt sikker. Fastlegen hadde gått nedover lista si med pasienter. Personen hadde ringt legen og fått dette svaret da den skulle dobbeltsjekke om det virkelig stemte med innkalling til vaksine allerede. Usikker på om personen ble vaksinert hos legen eller på vaksinesenter. Anonymkode: d22cd...897 Skjønner! Takk igjen for informasjon. ☺️ Anonymkode: 040fa...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #14 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er vel det med fastlegene som har skjedd i andre kommuner også, at de har kalt inn alle pasientene sine. Mener det var det jeg leste i en nettavis her om dagen. At fastlegene må være med nøye når de kaller inn. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/folk-over-hele-landet-erfarer-feil-i-koen-for-a-fa-koronavaksinen.-fhi-krever-kommunene-rydder-opp-1.15488224 Anonymkode: d22cd...897 Ja, men det er forskjell på Tromsø og Oslo. Her er det høyt smittetrykk, og vaksinesenterene har drevet med vaksinasjon av folk i aldersgruppen 45-50 år i flere uker. Det er helt plausibelt at folk i slutten av 30-årene snart blir prioritert for vaksinasjon. Husk at vi har høyt smittetrykk og tunge restriksjoner, og har hatt det i månedsvis. Det er viktig at det vaksineres raskt her. Anonymkode: 040fa...5b1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #15 Skrevet 10. mai 2021 Vi bor på Stovner. Min mann er 47, men har ikke hørt noe om vaksine enda. Så det tar nok litt tid 😞 Anonymkode: cbdaf...76b
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #16 Skrevet 10. mai 2021 Jeg bor i nabo-bydelen til Grorud; Bjerke bydel. Fikk tilbud om vaksinen for noen uker siden og har tatt den. De lå langt fremme med vaksineringen sin av befolkningen i bydelen, derfor fikk jeg også tilbudet, selv om jeg ikke har noen spesiell "grunn". Ingen underliggende sykdommer. Er 52. Anonymkode: 7cf2a...ad3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #17 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vi bor på Stovner. Min mann er 47, men har ikke hørt noe om vaksine enda. Så det tar nok litt tid 😞 Anonymkode: cbdaf...76bå AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg bor i nabo-bydelen til Grorud; Bjerke bydel. Fikk tilbud om vaksinen for noen uker siden og har tatt den. De lå langt fremme med vaksineringen sin av befolkningen i bydelen, derfor fikk jeg også tilbudet, selv om jeg ikke har noen spesiell "grunn". Ingen underliggende sykdommer. Er 52. Anonymkode: 7cf2a...ad3 Supert at dere deler! 🙂 Tror at det vil variere hvilke aldersgrupper vaksineringen har kommet til, fordi alderssammensetningen i de ulike bydelene varierer. Anonymkode: 040fa...5b1
Brud84 Skrevet 11. mai 2021 #18 Skrevet 11. mai 2021 Hele vaksineringen er ren bingo!! Jeg har 3 venninder, som alle bor i Bjerke bydel, og har samme fastlege. De fikk vaksine selv om de er 38 år og friske. Vet om en 18 åring som også fikk på samme legekontor. Vi bor i bydel Alna, min mann er i risokogruppa, og burde blitt vaksinert nå, men fordi fastlegen ikke gidder å registrere at han er rissikogruppe, får han ingen vaksine enda. vi har fastelge i en annen bydel, med lite smitte, derfor vil det ta mye lenger tid enn om vi hadde hatt fastlege i bydelen vi bor i. Sønnen til en kollega er 40 og fikk vaksiene for flere uker siden, selv om han bor i en kommune utefor oslo, som ikke hadde kommet så langt med vaksiner. Grunnen var at han fortsatt hadde fastlege i bydel Alna.... Slik det ligger an nå, har jeg vel bare innfunnet meg med at vi som er 35-40 år er de aller aller sisste køen, og regner ikke med noen vaksine før til høsten....
zabalaba Skrevet 11. mai 2021 #19 Skrevet 11. mai 2021 Husk bare at man ikke alltid vet alt om alles helse. En 18-åring som tilsynelatende er frisk kan ha en sykdom nesten ingen andre enn han eller hun selv vet om.
Miss-Grey Skrevet 11. mai 2021 #20 Skrevet 11. mai 2021 Brud84 skrev (8 timer siden): Hele vaksineringen er ren bingo!! Jeg har 3 venninder, som alle bor i Bjerke bydel, og har samme fastlege. De fikk vaksine selv om de er 38 år og friske. Vet om en 18 åring som også fikk på samme legekontor. Vi bor i bydel Alna, min mann er i risokogruppa, og burde blitt vaksinert nå, men fordi fastlegen ikke gidder å registrere at han er rissikogruppe, får han ingen vaksine enda. vi har fastelge i en annen bydel, med lite smitte, derfor vil det ta mye lenger tid enn om vi hadde hatt fastlege i bydelen vi bor i. Sønnen til en kollega er 40 og fikk vaksiene for flere uker siden, selv om han bor i en kommune utefor oslo, som ikke hadde kommet så langt med vaksiner. Grunnen var at han fortsatt hadde fastlege i bydel Alna.... Slik det ligger an nå, har jeg vel bare innfunnet meg med at vi som er 35-40 år er de aller aller sisste køen, og regner ikke med noen vaksine før til høsten.... Jeg bor i bydel Alna, men har fastlege i en annen by. Byttet til en lokal fastlege nå. Men jeg aner ikke om det utgjør en forskjell 🤔
Anbefalte innlegg