Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ekstremt lett til tårene for tida, og klarer ikke å stoppe når det setter i gang. I dag og i går har jeg grått trøstesløst i flere timer pga noen hendelser (som strengt tatt ikke er så alvorlige). Det føles som om proppen blir tatt ut og jeg ikke klarer å stoppe når det setter i gang. Gråter nesten hver dag for tida.

Er det skadelig for babyen?

Anonymkode: 83ae7...31e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 03531...d90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke skadelig :) Og det er helt normalt og nærmest forventet å være ekstra følsom og gråte for ting man vanligvis ikke ville grått over når man er gravid. Det er hormonene som gjør det :)

Anonymkode: cfbff...1d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Det er ganske vanlig, så det ville vært mange med denne skaden i så fall 😉 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, godt å høre!

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg mistet også litt kontrollen på følelsene. I perioder kunne jeg ikke se tv uten å finne noe å bli rørt av😄

Anonymkode: 1d6a6...74e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i huleste skulle det ha vært skadelig for barnet, TS?

Anonymkode: a761a...549

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvordan i huleste skulle det ha vært skadelig for barnet, TS?

Anonymkode: a761a...549

Høye og konstante nivåer av stresshormoner, f.eks.?

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jo vært helt syk om kroppen vår pumpa oss full av hormoner som gjør oss ekstra følsomme, for så å bruke dem mot embryoet/fosteret når vi blir det. 

Anonymkode: 91452...ab2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det ville jo vært helt syk om kroppen vår pumpa oss full av hormoner som gjør oss ekstra følsomme, for så å bruke dem mot embryoet/fosteret når vi blir det. 

Anonymkode: 91452...ab2

🏽

man skal lese mye rart på KG

Anonymkode: 72f84...819

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Høye og konstante nivåer av stresshormoner, f.eks.?

Ts

Men i så fall er jo gråting det beste da, for å få utløp for det ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du gråter så mye at du blir dehydrert uten tilgang på vann, så kanskje. Ellers er det bare å tute i vei.

Anonymkode: 53501...f25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hehe..okei..skjønner det høres dumt ut.

Men jeg er generelt lei meg hele tida, så er kanskje det jeg lurer på om er skadelig. Type, går rundt med en klump i halsen konstant. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men jeg er generelt lei meg hele tida, så er kanskje det jeg lurer på om er skadelig. Type, går rundt med en klump i halsen konstant. 

Kan det være svangerskapsdepresjon? Eller er du bare mer følsom rett og slett? 

Anonymkode: 42518...b4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Uff, beklager. Tenkte at du snakket om humørsvingninger og grining for tullete ting, det er helt normalt . Men hvis du er trist hele tiden er det jo ikke bra❤ Ta en prat med jordmor eller fastlegen din? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det være svangerskapsdepresjon? Eller er du bare mer følsom rett og slett? 

Anonymkode: 42518...b4f

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Uff, beklager. Tenkte at du snakket om humørsvingninger og grining for tullete ting, det er helt normalt . Men hvis du er trist hele tiden er det jo ikke bra❤ Ta en prat med jordmor eller fastlegen din? 

Ja, skal til jordmor om noen dager, får nevne det da... er litt vanskelig å vite om det er normale humørsvingninger eller depresjon 😕 de siste par dagene har i hvertfall føltes veldig tunge og mørke. Aldri vært deprimert før, så har ikke så mye å sammenligne med. Men det føles veldig rart at jeg ikke klarer å slutte å gråte. I går gikk jeg i 2 timer med hulkegråt uten at det gikk over. Er slitsomt 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, skal til jordmor om noen dager, får nevne det da... er litt vanskelig å vite om det er normale humørsvingninger eller depresjon 😕 de siste par dagene har i hvertfall føltes veldig tunge og mørke. Aldri vært deprimert før, så har ikke så mye å sammenligne med. Men det føles veldig rart at jeg ikke klarer å slutte å gråte. I går gikk jeg i 2 timer med hulkegråt uten at det gikk over. Er slitsomt 😕

Det høres tungt ut 😔 Det er mer enn jeg gråt i alle fall. Jeg gråt plutselig for teite ting, men det gikk fort over også. Bra du skal dit snart da :)Jordmor kommer kanskje til å be deg fylle ut et spørreskjema som hun legger sammen en score på, det gir jo en pekepinn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tar ekstremt lett til tårene for tida, og klarer ikke å stoppe når det setter i gang. I dag og i går har jeg grått trøstesløst i flere timer pga noen hendelser (som strengt tatt ikke er så alvorlige). Det føles som om proppen blir tatt ut og jeg ikke klarer å stoppe når det setter i gang. Gråter nesten hver dag for tida.

Det er mer skadelig for babyen om du holder igjen gråt, så bare gråt og slipp følelsene løs. Viktig å lytte til kroppen. 

Anonymkode: b7004...eec

AnonymBruker
Skrevet

Var det kanskje denne meldingen du siktet til, ts?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du gråter så mye at du blir dehydrert uten tilgang på vann, så kanskje. Ellers er det bare å tute i vei.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Unnskyld, det var utaktisk av meg! Det var ment humoristisk, ikke for å gjøre narr. Selvfølgelig må du bare gråte. Viktig å lytte til kroppen som nevnt av andre her. Ja, ta det med jordmoren din. Kan være svangerskapsdepresjon. Men det er høyst sannsynlig ikke farlig  😊  Lykke til!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...