Gå til innhold

Manglende fall mot sluk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på en leilighet fra 2010, som har TG1 på alt bortsett fra TG2 på bad. Grunnen til dette er manglende fall mot sluk.

Dette er hva takstpersonen sier:

«Det måles fall i fra hjørner i dusjsone til topp slukrist på 7 mm. Det måles stedvis motfall på utsiden av dusjsone. Tilstandsgraden 2 settes på grunn av manglende fall på gulv. Bad med manglende fall kan likevel fungere tilfredsstillende. Eier opplyser at det ikke har vært et problemer med vann på
utsiden av dusjsonen ved bruk.»

Jeg tror egentlig ikke det er et så stort problem i det dagligdagse, fordi det var tydelig at det var fall mot sluk i dusjsonen.

Problemet er mer om det bli en lekkasje fra vask eller do. Vil forsikringen ikke dekke vannskader dersom dette skjer, siden jeg er informert om det ved kjøp?

Anonymkode: 9547f...93d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som de fleste andre bad med andre ord. Spørsmålet er jo heller hvor lekkasjevannet renner og hvilken skade det gjør der. 

Lekkasjesikring finnes jo som en mulighet.

Forsikringen krever ikke at badet underordner seg dagens forskrifter til enhver tid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok overhodet ikke noe problem og veldig vanlig.. Det er ganske vanlig at små bad ikke har helt tipp topp fall, da det kan være vanskelig å få til på liten plass. Da vi bodde i leilighet i Oslo fikk vi også en anmerkning fra takstmann da vi skulle selge på manglende fall på badet, men han sa at det var helt normalt. Det hadde ikke bydd på noen problem for oss. 

Nå lenge det er et våtrom (altså har membran på gulv) og har sluk så vil jo uansett vannet renne ned i sluket ved lekkasjer. Er det varmekabler i tillegg vil søl på gulv dessuten kjapt tørke opp. 

Anonymkode: 3066e...390

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...