AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Jeg viklet meg inn i en diskusjon på jodel angående alkohol og baby, hvor en person lurte på om det var greit å sitte på uteservering og ta 1 øl med sovende baby i vogn. Jeg syns det er helt greit å ta seg en øl, men at det holder. Flere skrev at de ofte satt på uteservering (altså både mor og far) og drakk 2 øl hver (mulig fler også, hva vet jeg). «Nå er vi stadig i parken med vogn og et par pils!». Jeg ser på meg selv som en laidback person, men jeg ser virkelig ikke behovet i at begge foreldrene skal sitte der med ei barnevogn og drikke flere pils?! Jeg fikk ihvertfall så ørene flagra, var ikke måte på hvor kjip jeg var. Men heller kjip enn å vingle hjemover med 1+ liter øl innabords, da er man jo faktisk brisen. Hva mener dere? Har folk virkelig SÅ behov for å sitte i en park og tømme i seg når man har ansvaret for en liten baby? Merkelig opplegg spør du meg. Anonymkode: 725ac...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Jeg blir ikke brisen og vinglete av to øl om det er 0,33 det er snakk om. To Corona for eksempel. Men jeg ville nok ikke gjort det her i Norge med barnevogn og baby. Anonymkode: 2885a...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Alkohol er noe mange nyter fordi de syns det smaker veldig godt og kanskje de også har en interesse for det. De fleste voksne skal drikke en god del mer en 2-3 øl ute uten at det påvirker dem. Jeg syns den usunne holdningen er de som er vokst opp i hjem der foreldre aldri drikker vin/øl til mat foran barn, men typisk åpner baren i ferier og helger og da gjerne for fyll. Mine foreldre elsker vin og har drukket et glass vin til mat og kveldskos gjennom hele min oppvekst. Dette har gjort at jeg har et forhold til alkohol som er ganske sunt, der jeg kan drikke et par glass uten at det betyr fyll og fest. Og du spør hva behovet er? Men man slutter jo ikke å nyte livet og har jo egne behover selv om man har barn. Hvis man vil kose seg med noen pils ute mens ungen er med er vel det helt okei. Så lenge man har kontroll og det ikke går over til fyll.. Anonymkode: 07cd1...d98 10
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 Jeg blander meg ikke borti det. Folk har ulik alkoholtoleranse. For meg begrenser det seg selv med øl, for jeg blir uvel av kullsyren og drikker meg aldri full på øl. Uansett kan jeg greit drikke to øl, eller tre, uten at jeg blir "vinglete". Anonymkode: 8c135...27f 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 Kunne fint tatt et par pils i en park eller uteservering med baby i vogn, men hadde nok ikke tatt mer enn det. Et par pils tåler jeg helt fint. Anonymkode: 4e426...5b5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 Din grense er en, ikke to. Andre klarer to helt fint. Mange også tre, om man blir sittende over tid. Noen null. Du er ikke laidback, du definerer alle andre ut i fra eget utgangspunkt. Anonymkode: b6dc2...924 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 Jeg kunne fort gjort det, jeg er på ingen måte brisen av 2 øl. Veldig langt i fra ''vinglete'' også. Hadde ikke i det hele tatt reagert om jeg så det. Anonymkode: d2c1f...223
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå