Gå til innhold

Dere som anklager ts for å lyve, hvorfor gjør dere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget liksom? Uansett hvilke innlegg som skrives her inne, så vet man heller aldri om det er reelle problemstillinger eller ikke. Men hvorfor ikke enten 1) la vær å svare eller 2) svare på en høflig måte når ts legger ut en tråd? 

Er flere som legger ut ting som kanskje virker for drøyt til å være sant, men som folk faktisk har opplevd. Og da er det ikke så kult å bli beskyldt for å lyve når man legger ut om overfall, voldtekter etc. Så dere som holder på sånn, kan dere slutte? 

Spesielt i singel-forumet er det en bruker som sprer kvalm og er ufin (har også sett det i samliv og kropp og helse). Man må få lov til å fortelle om uheldige opplevelser om menn/dating/relasjoner uten å bli beskyldt for å trolle. Og det gjelder så klart andre veien, at menn må få lov å dele ting uten å bli latterliggjort. Er også stygt å anklage damer som forteller de har blitt voldtatt for å lyve, som jeg ser flere her inne gjør. Man vet aldri hvordan folk kan reagere så tenk litt før dere skriver. Som jeg leste på insta i stad: "If you can be anything, be kind". Er det så vanskelig å oppføre seg? 

Anonymkode: 561b1...663

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fordi de mangler forståelse og innlevelse i andre menneskers perspektiver og erfaringer, og dermed ikke klarer å forstå at andre menneskers opplevelser og væremåter som skiller seg ut fra sine egne.

Anonymkode: 6e4f3...74e

Skrevet

Jeg lurer også på det. Er ikke noe greit å bli anklaget for å lyve eller for å dikte opp fake innlegg.

AnonymBruker
Skrevet

Når det åpenbart er tulletråder så synes jeg det skal være greit å kommentere det.

Anonymkode: 06c3b...252

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På et nettforum må det være lov å lyve. Man må kunne endre på detaljer for å bevare ens anonymitet. I tillegg så kan problemstillingen være interessant å diskutere selv om den aldri har hendt. 

Anonymkode: 0e5f2...1db

AnonymBruker
Skrevet

Emosjonell umodenhet. De tåler ikke tanken på at de kan bli lurt av andre, så da kjapper de seg og roper troll for sikkerhets skyld. Ingen skal kunne arrestere dem for å ha latt seg lure. Det er viktigere for dem enn å vise empati og støtte. 

Jeg tror ting er oppspinn titt og ofte, men jeg gir alle tvilen til gode fordi det kanskje faktisk er noen som trenger støtte. Jeg tåler å bli lurt jeg, det gjør meg ingenting. Andre virker derimot allergisk mot å skulle komme i fare for å fremstå som dum. 

Anonymkode: 41414...d94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pga sannsynlighet. Folk evner ikke å forstå at nettopp usannsynlige ting er grunn til å skrive og spørre om råd.

Bortsett fra når mannen har gjort noe en kvinne ikke liker. Da er det full fart, uansett hvor usannsynlig det er.

Eller at alle uføretråder skal stemples som hets, uansett hva det spørres eller snakkes om.

Anonymkode: aa8c9...2ae

AnonymBruker
Skrevet

På KG har jeg funnet ut at mitt trauste liv er en spenningsroman og fantasi i andres liv, så jeg tror mange har det usedvanlig ensformig og aldri har opplevd noen verdens ting. 

Anonymkode: 6fc84...36b

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nok en dag der man blir anklaget for å lyve. Hva er vitsen? Hvorfor ikke heller la vær å kommentere da. Syns det er så kjipt når man tar opp noe man sliter med her på KG også får man høre "nei dette har ikke skjedd deg. og hvis det gjorde det så fortjener du det for du er en sutrete hore". Takk for den.. Hvorfor blir ikke sånne idioter kastet ut av forumet? 

De som roper TROLL er like ille. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nok en dag der man blir anklaget for å lyve. Hva er vitsen? Hvorfor ikke heller la vær å kommentere da. Syns det er så kjipt når man tar opp noe man sliter med her på KG også får man høre "nei dette har ikke skjedd deg. og hvis det gjorde det så fortjener du det for du er en sutrete hore". Takk for den.. Hvorfor blir ikke sånne idioter kastet ut av forumet? 

De som roper TROLL er like ille. 

Jeg har vært her inne i veldig mange år og aktiviteten min har gått litt opp og ned. Jeg deltar i diskusjoner og oppretter tråder, men jeg har til dags dato aldri blitt beskyldt for å lyve. Hverken som anonym eller med brukernavn. Og hvis du stadig har problemer med det, så må du jo gå litt i deg selv. Det er 2,5 mnd siden du opprettet denne tråden, hvor mange ganger har du blitt beskyldt for løgn i løpet av denne tiden? 
Kan du linke til de trådene du mener du blir beskyldt for løgn?

Anonymkode: 13ae8...a6e

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2021-5-16 den 2.07):

Emosjonell umodenhet. De tåler ikke tanken på at de kan bli lurt av andre, så da kjapper de seg og roper troll for sikkerhets skyld. Ingen skal kunne arrestere dem for å ha latt seg lure. Det er viktigere for dem enn å vise empati og støtte. 

Jeg tror ting er oppspinn titt og ofte, men jeg gir alle tvilen til gode fordi det kanskje faktisk er noen som trenger støtte. Jeg tåler å bli lurt jeg, det gjør meg ingenting. Andre virker derimot allergisk mot å skulle komme i fare for å fremstå som dum. 

Anonymkode: 41414...d94

Enig, du skriver akkurat det jeg kom inn her for å si.

Folk liker ikke å fremstå som lettlurte eller dumme. Så det er viktig for dem å ta TS i løgnen for å vise at de ikke er det.

Imens jeg ofte svarer som det skulle være en sann historie, selv om jeg gjerne skjønner eller mistenker at det er oppspinn. Jeg er her for å diskutere litt mellommenneskelige tema, og det bryr meg ikke spesielt mye verken om TS er sannferdig eller om det fremstår for et anonymt publikum som jeg "beit på". Who cares. Noen av de mest interessante diskusjonene jeg har deltatt i her, har vært trolletråder. Og så blir det jo som du skriver slik at de som faktisk skriver sant også kan bli  beskyldt for løgn, det må være kjedelig.

Jeg tar bare trollene når det blir for dumt eller er et hetsende innlegg, det er jo ikke alle troll som er like gode.

Endret av Cuntzilla
Skrevet

Kanskje fordi en ergrer seg over de som forteller det som fremstår som åpenbart overdrevne fortellinger for å ramme en hel gruppe og kanskje fordi en ser så mange bite på og dermed sørge for å opprettholde dette forumet som et Eldorado for troll. 

Med jevne mellomrom dukker det opp en bruker som beskriver ganske absurde opplevelser med menn (fremmede menn kommer bort og forteller henne at hun er stygg) og stiller spørsmålet om hvorfor menn er så slemme osv. Noen ganger fremstår brukerens innlegg også inkonsistente. Spørsmålet blir da om det er på sin plass å påpeke dette og stille spørsmål ved om disse absurde situasjonene faktisk er reelle, eller om det er snakk om en bruker som tømmer sine vonde følelser utover forumet og i prosessen risikerer å spre et unødvendig negativt syn på dating som kan påvirke andre negativt. 

En bruker (kanskje den samme) skrev en lengre tråd om dette for en stund siden, som i alle fall jeg har i bakhodet når jeg leser de mest absurde fortellingene her inne og jeg tror det er fornuftig å påpeke det som fremstår absurd eller overdrevet heller enn å la det etableres et bilde av at dette er normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...