Gå til innhold

Overgrep og seksualiserte drømmer i ettertid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble utsatt for overgrep. Anmeldte og ble henlagt. Er 5 år siden, men har siden ikke klart å nyte sex. Har drukket meg grenseløs full på byen, dratt med ukjente menn hjem for sex, våkent dagen der på og følt at jeg driver å straffer meg selv. Har heldigvis sluttet med dette. 

Har også drømmer som plager meg veldig. Når jeg sover, så slapper jeg av. Men jeg får sex drømmer. Og når jeg våkner så blir jeg helt kvalm av meg selv og føler skam. På en merkelig måte føles det ut som jeg voldtar meg selv ved å ha slike fantasier. Det skjer ca annenhver natt og det plager meg veldig. Jeg klarer ikke kontrollere det. 

Jeg skjønner ikke hvordan dette skal løse seg. Jeg må få et sunt forhold til sex. Men hvordan skal jeg klare det, når jeg blir helt kvalm av tanken? 

Har også hatt celleendringer og masse problemer i forhold til det. Til nå så føles kjønnsorganet mitt ut som så mye problemer at jeg ønsker det ikke. Tenkt mye på operasjonen hvor man fjerner livmor ect. 

Er jeg helt ekstrem? Er det noen andre her som har opplevd overfall/ voldtekt ect som kan skjønne hvordan jeg tenker? Eller som har noe erfaring?

Anonymkode: 18ca3...b36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dette er noe du trenger å bearbeide. Har du oppsøkt psykolog?

Anonymkode: c1a80...663

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som dette er noe du trenger å bearbeide. Har du oppsøkt psykolog?

Ja jeg skal det.. har en psykolog jeg prater med

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg skal det.. har en psykolog jeg prater med

Jeg har desverre ingen tips til hva som kan hjelpe, men så bra at du har en psykolog du prater med ❤️ Jeg ville tatt opp dette du skriver her. Husk at ingenting er din skyld! 

AnonymBruker
Skrevet

Ganske normalt vil jeg si når man er utsatt for overgrep/voldtekt - men ikke noe du kommer gjennom helt alene.

Prøv psykolog, og gjerne sexolog med erfaring. 

Anonymkode: 29380...835

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 22.23):

Ganske normalt vil jeg si når man er utsatt for overgrep/voldtekt - men ikke noe du kommer gjennom helt alene.

Prøv psykolog, og gjerne sexolog med erfaring. 

Anonymkode: 29380...835

Takk for at du skrev at det er normalt 😳 ble litt redd da jeg lagde tråden og ingen svarte, at folk skulle tenke at jeg var unormal og hadde big issues... 

Skrevet (endret)

Er det mareritt du har? Det er veldig vanlig å ha mareritt etter traumatiske hendelser, dessverre. Håper det går bedre med deg snart. :hug:

Endret av Gjenferdet
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det slik at du har fantasier om situasjoner hvor noen gjør noe mot din vilje. Skammer du deg for at dette tenner deg? Dette er ikke unormalt! Har noen forgrepet seg på deg er det aldri din feil! 

Studier har vist at voldtektsofre kan bli tent og få orgasme under voldtekt, selv om de er i en forferdelig situasjon. Dette kan skape ekstra usikkerhet og er tabu og ofte forbundet med skam. 

Du må ikke bebreide deg selv fordi du ikke drømmer «riktig». Drømmene er jo et sammensurium av det du har opplevd, grubler på, er redd for, elsker og begjærer. At du blir kåt av noe som ikke er bra for deg, betyr kanskje bare at du har stort fokus på seksualitet og vil at det skal bli bra. Men i hjernen din kan alt dette blandes og føre til at det du frykter og har opplevd blir det synlige i drømmen, selv om lengter etter god sex med mennesker som er bra for deg! 

Lurt at du snakker med psykolog om dette!

Anonymkode: e6bac...2b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...