Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje spesielt til dere uten barn, men selvfølgelig kan dere med barn også svare. Dersom dere begge er hjemme, spiser dere middag sammen? 

Anonymkode: edcf3...ad5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, middagen er samlingsstund og eneste måltidet vi har sammen i løpet av dagen. Unntaket er om ungen spiser middag andre steder.

Anonymkode: 7747a...5b4

AnonymBruker
Skrevet

Når samboer er hjemme lager jeg middag, ikke hver dag når han er på jobbuker, når jeg er alene. Barna er voksne og flyttet ut. 

Anonymkode: 355f1...030

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har ofte ulike planer, spiser gjerne sammen i helgene. 

Anonymkode: faec1...424

Skrevet

Ja, vi prøver så langt det lar seg gjøre å spise sammen. Viktig å se hverandre hver dag!

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Oftere nå enn før vi fikk barn, for nå «må» vi innimellom, men det er jo superstress å måtte spise middag sammen om man skal få trent etc. Jeg vil jo helst ha tom mage i 4-5 timer før trening... 

Men nå så jeg at du skrev «dersom begge er hjemme». Hvis begge er hjemme og ikke noen skal på trening etterpå, så spiser vi jo sammen.

Anonymkode: ed077...9cd

Skrevet

Hver dag om vi begge er hjemme

AnonymBruker
Skrevet

Men dersom man ikke har trening, er på en diett som samboer ikke er med på eller andre ting som gjør at det rett og slett ikke går, er det ikke normalt å spise sammen, samme måltid?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi spiser alltid middag sammen. 

Anonymkode: e8b68...e7a

Skrevet

Ja. Hver dag. Gjort det fra dag en. Er jo eneste måltidet vi kan spise sammen i hverdagen. I helgene er alle måltid sammen, såfremt jeg ikke har jobbehelg 🥰 Vi lager middag sammen også. Veldig koselig 

Skrevet

Spiser som regel middag sammen, med mindre en av oss skal noe som gjøre det praktisk og spise hver for oss. Blir da som regel restemat eller noe veldig enkelt. Noen ganger vil vi ha ulik mat, da jeg ikke er så glad i kjøtt, men vi prøver å spise samtidig allikevel. 

Frokost og lunsj blir det bare felles i helgene vanligvis, men ikke alltid da heller dersom vi står opp veldig ulikt. 

(ingen barn)

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag. Unntaket er når en av oss er bortreist 😅 hadde vært rart om jeg og samboer skulle spist middag til forskjellige tider når begge uansett er hjemme etter kl 16. 

Anonymkode: cc56d...0c6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi spiser middag sammen hver dag med mindre en av oss er borte. 

Anonymkode: e7f19...fda

Skrevet

Har ikke barn. Spiser middag med samboeren kanskje 2-3 ganger i uka. Men hvis vi får barn, så ønsker jeg å ha det som en rutine at vi møtes rundt matbordet. Det var et viktig samlingspunkt da jeg selv vokste opp.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Vi spiser både frokost og middag sammen.

Anonymkode: feaf9...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Spiser ikke sammen. Ser TV under måltider, og ikke samme skjerm da vi ikke liker samme ting.

Har ikke barn.

Anonymkode: 83722...06f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men dersom man ikke har trening, er på en diett som samboer ikke er med på eller andre ting som gjør at det rett og slett ikke går, er det ikke normalt å spise sammen, samme måltid?

Jo, i en sånn situasjon spiser jo jo alltid sammen. Unntakene er om ene er borte, ene skal snart trene og vil derfor ha tom mage, ene har en avtale og skal spise med noen andre, eller ene er skikkelig syk og elendig. Men er begge hjemme uten at det er noe sånt, så tror jeg vi alltid har spist middag sammen, de 20 årene vi har vært sammen. I perioder en går på diett så spiser vi også sammen, bare forskjellig mat, om vi begge er hjemme.

Anonymkode: ed077...9cd

AnonymBruker
Skrevet

Samboer har jobb hvor han innimellom er borte på vaktdøgn eller over noen uker. Når han har vanlig jobbdager lager vi middag sammen, og spiser sammen, hver dag. Pluss tar oppvasken sammen. Er liksom den faste fellesaktiviteten i hverdagen, og den tiden vi har til å snakke sammen.

Anonymkode: 748b2...4b0

Skrevet

Vi spiser alltid middag sammen. Er på en måte blitt kveldens høydepunkt, koser oss med å lage og spise middag. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har i stor grad gått bort fra å spise en diger middag hver dag, vi er mer opptatt av å spise riktig og smått gjennom dagen. Men vi spiser frokost sammen, og siden samboer jobber 9 - 18 fire av fem dager i uka kan vi noen ganger spise litt kveldsmat sammen. Det meste av matinntaket skjer før kl. 15, når man bør spise. 

Anonymkode: ffe53...9e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...