Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min har fra dag 3 gulpet enorme mengder. Ofte flere skift daglig på både oss og babyen, og han gulper ut masse gulpekluter daglig, samt sofa, seng, stellebord osv. Noen ganger sprutgulp, mens som regel bare «pumpes» det ut. Kan være noen dager med minimalt oppgulp, men oftest er det mye. Er under utredning for sykdomsrefluks, men håper det er noe han kan vokse av seg. 

Hvordan var det for deres baby? Ble det endringer når babyen begynte med litt fast føde? Og når roet deg seg og ble bedre? 

Anonymkode: 885dd...15c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk gradevis over. Var helt borte rundt 7 mnd.

Anonymkode: 43316...834

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ble gradvis bedre og ble bedre med fast føde. Var de første mnd det var mest hos oss. Slitsomt når det sto på men nå har jeg nesten glemt hvordan det var. Baby 1 år nå.

Anonymkode: 0c763...9b5

• Liker 1
Skrevet

Det hjalp da ungene lå mer på magen / heiste seg opp / satte seg opp, og litt med fast føde. 

Har helt fortrengt hvor mye gulp det var i perioder :ler: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gikk gradevis over. Var helt borte rundt 7 mnd.

Anonymkode: 43316...834

Håper håper det blir gradvis bedre her også! Foreløpig er det skikkelig ille, han er snart 3 mnd. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt over et år. Slitsomt. Stinkende baby og stinkende foreldre.

Anonymkode: e156f...46f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca ved 8-9 mnd ble det mye bedre, som noen andre har nevnt har det nok sammenheng med at de sitter mer selv og spise fast føde.

Det virket veldig ekstremt da det sto på, følte vi ikke gjorde annet enn tørke gulp, å vaske gulpekluter og skifte på baby og oss, men det er heldigvis normalt!

Anonymkode: caa6d...803

Skrevet

Når vi fikk refluksmedisin, 10 mnd gammel. Sprutgulp frem til den dagen 

AnonymBruker
Skrevet
Heln skrev (15 minutter siden):

Når vi fikk refluksmedisin, 10 mnd gammel. Sprutgulp frem til den dagen 

Hvordan medisin var dette?

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet da jeg sluttet å amme 😊

Anonymkode: 611ab...e82

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine ble bedre da de nærmet seg ett år. Husker de gulpet både grøt, middag og brød. Det var helt ville mengder med kluter, smekker og bodyer ja. 

Anonymkode: b4f36...201

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan medisin var dette?

Nexium :)

Skrevet

Når jeg sluttet å amme når hun var 10 mnd. Sprutgulpet flere ganger daglig mens jeg fullammet, men roet seg når hun begynte med fast føde ved siden av og som sagt borte når jeg sluttet å amme. Barn nummer to gulper ikke på samme måte heldigvis, ikke et eneste klesskift pga gulp de første 6 ukene 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...