Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Løp mens du kan 😕 Høres overdramatisk ut men jeg mener det.

Anonymkode: 7dc45...bdc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

folk som skriver "NEXT" når noen skriver om et alvorlig problem, mangler totalt empati.

Anonymkode: 080de...d9a

Nei. Nå må du slutte å røre. 

Anonymkode: b9267...356

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er du opptatt av diagnose? Sånn at det skal bli lettere å si til folk at "ahhhh han var en psykopat er så glad jeg kom meg vekk"?

Nei se på hvordan han behandler deg og kom deg videre. Det at du heller har valgt å bli til tross for å bli behandlet dårlig går bare på deg. Begynner å lure hva slags diagnose du har.

Ingen av oss skal stille diagnoser nei. Hovedsaken er at man må komme seg bort fra et forhold som river en ned. 

Anonymkode: f0601...2a6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

folk som skriver "NEXT" når noen skriver om et alvorlig problem, mangler totalt empati.

Anonymkode: 080de...d9a

Det var ikke jeg som skrev det, men jeg tror vedkomne mente at ts burde avslutte med daten og finne en annen ("next" i det perspektivet), ikke at vedkomne ikke tok problemstillingen til ts på alvor.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som en psykopat. 
Psykopater blir ikke usikre eller sjalu. For de har ingenting å være sjalu over, for de er "best", de er på toppen og det er utenkelig at de skal ha en grunn til å være sjalu på andre. Det å spille på sjalusi, er ikke det samme som å føle sjalusi. Det at du mener han føler sjalusi viser egentlig at den du dater, ikke er psykopat. 

Tro meg, når du først måter en ekte psykopat/sosiopat, så vet du det. Det er null tvil. 

Anonymkode: 57e57...693

• Liker 2
Gjest RehabilitertIncel
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen av oss skal stille diagnoser nei. Hovedsaken er at man må komme seg bort fra et forhold som river en ned. 

Anonymkode: f0601...2a6

Jepp trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det er 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Tror nok ikke han er psykopat kanskje. Han er veldig omsorgsfull og snill med de to barna sine. Det med at han sier han skal gi meg ting og ikke gjør det er noe av det rareste. Sier han skal sende ting/ har kjøpt ting så kommer aldri noe.. føler meg så dum da. Merkelig altså.

Anonymkode: ef97c...c44

AnonymBruker
Skrevet

Et helt 17 mai tog av røde flagg! 

Anonymkode: e5a66...846

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går an å ha trekk av ting uten å være noe 100%. Anita Sweeney som skriver bøker, lager podcast/videoer (youtube) og har en blogg om narssisme og psykopati, hun lagde et begrep som hun kaller "narsiopat", hvor hun viser hvordan en narsissist kan ha veldig mange psykopatiske trekk. 

Men heng deg ikke opp i utrykkene, ikke før du har kommet deg ut i hvertfall. Mens du står i det vil det å forsøke å forstå seg på dette bare bli forvirrende, spesielt fordi du vil tenke "ja, det og det stemmer, men det stemmer jo ikke, ehh, hmm, og jeg kan jo ikke gå rundt å stemple folk heller, faen da, jeg har det bare vondt og forstår ingenting, men så er han jo så god også, men så er han så vond også, faen" Også sitter du der i saksa.

Du kommer deg ut først, bryter all kontakt, og så kan du heller i ettertid gjøre en bearbeiding hvor du leser deg opp og kanskje tar noen timer i terapi. 

Om du ikke kommer deg ut kan det bli ille over tid dette, og jeg skal love deg du kan oppleve å bli så ødelagt at du så vidt sitter igjen med noe av deg selv. Jo mer tid som går, jo mer vil du bli usikker på din egen stemme og dine egne følelser, han vil ta fullstendig kontroll.

Greia er at det han driver på med er manipulering og muligens også gaslighting. Og ja, det skjer sakte men sikkert, hadd skjedd for fort hadde du løpt, det vil han jo ikke, han vil fange deg. Det at du nå reagerer, og samtidig er så smart nå at du sier det høyt ved å skrive det her inne, gjør at du er en av de som faktisk har sjangs til å komme deg ut før dette tar helt av. Jeg turte ikke å si noe til noen som helst på veldig lenge, jeg visste ikke etterhvert at jeg hadde "lov". Det var først da jeg ble kastet rundt, truet med kniv og tatt kvelertak på at jeg klarte å komme meg unna. Det var ikke fysisk i det hele tatt før det, "bare" alle de andre tenkelige og utenkelige måter å mishandle, degradere og kontrollere et menneske på.  Vi er mange her inne som ikke har vært så heldige, og ingen vet hvor langt det går før det plutselig har skjedd, ikke bli en av oss. 

Anonymkode: c4bc8...a13

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Du har rett at jeg ofte kan tenke at .. han er jo så snill osv så blir jeg forvirret. særlig dersom vi har hatt d bra og jeg føler vi kommer et skritt nærmere noe, da kan ham snu den siden til som jeg ikke forstår. Mistro meg eller kanskje si noe om utseendet mitt eller noe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her: Signalene har kommet snikende. Han har også mange positive sider..

De negative sidene er fortsatt uakseptable, så jeg spør også: hvorfor dater du ham fortsatt? Det spiller da ingen rolle om han er psykopat eller ei, han behandler deg dårlig! Du fortjener bedre enn dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 time siden):

Det var ikke jeg som skrev det, men jeg tror vedkomne mente at ts burde avslutte med daten og finne en annen ("next" i det perspektivet), ikke at vedkomne ikke tok problemstillingen til ts på alvor.

Ja, det stemmer. Det var det jeg mente. 

Anonymkode: b9267...356

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Utrolig skummelt å komme ut for altså.. jeg som trodde jeg var oppegående og grensesettende har endt opp med å godta alt for mye alt for lenge.. skummelt hvor snikende det har kommet. Men magefølelsen min er ikke god. Derfor jeg skriver inne her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan de av dere som har kommet ut for en med psykopatiske trekk fortelle meg:

hvordan kom han seg inn i livet ditt?

Hva var de første signalene på at noe ikke var som det skulle?

Med meg er det følgende signal (på han jeg dater):

- sjarmerende og veltalende,

- kan ha to helt ulike sider

- mistenksom og sjalu

- kan rakke ned på utseendet mitt enda jeg ser bra ut,

- kan lyve om at han skal gi meg ting og jeg får det ikke (føler det er en form for manipulering for å se hvor langt han kan strekke meg...)

- får det til å virke som alt er min feil

- innrømmer sjelden feil..

Så digg da, psykopater tenker ofte klarere enn dem som er gjort helt handikappet på grunn av følelsene sine. Raskeste vei fra A til B har psykopater all visshet rundt/om, slipper usikkerhetsmomentene rundt. 

men han høres ikke ut som en psykopat da, han høres ut som en middels kjedelig person med issues. 

Anonymkode: 13750...2d9

AnonymBruker
Skrevet

Lytt til magefølelsen din. Bare det at du tenker i de banene om han allerede er røde flagg. Jeg skulle ønske jeg lyttet til min magefølelse da jeg datet psykopat. Så vær så snill, gå nå

når du møter drømmemannen popper ikke ordet psykopat opp i hodet ditt, det skal jeg låve deg

Anonymkode: bc48f...7e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lytt til magefølelsen din. Bare det at du tenker i de banene om han allerede er røde flagg. Jeg skulle ønske jeg lyttet til min magefølelse da jeg datet psykopat. Så vær så snill, gå nå

når du møter drømmemannen popper ikke ordet psykopat opp i hodet ditt, det skal jeg låve deg

Anonymkode: bc48f...7e7

Beliv me. 

Anonymkode: 13750...2d9

• Liker 2
Skrevet (endret)

En enkel og grei regel å følge : Får noen deg til å føle deg dum, stygg og at alt er din feil, kom deg unna!»

Kom deg unna raskest mulig, dump han nå. Vær så snill.

Om han er psykopat eller ikke..., det har ikke noe å si. 

Endret av Jadaomatte
  • Liker 1
Skrevet

Diagnose eller ikke diagnose, spiller absolutt ingen rolle. Det viktigste er hvordan du har det i forholdet. Det finnes "psykopater" som oppfører seg ordentlig som f.eks hun her (se link) - og man har helt vanlige mennesker som kan oppføre seg som en drittsekk. Om du ikke har det bra TS, så dumper du ham og går videre. 

AnonymBruker
Skrevet

Han trenger ikke å være en psykopat for at han skal dumpe han. Det holder i massevis at magefølelsen din sier at her er det noe som ikke stemmer. Og det holder i massevis at han er en dust. Det finnes overraskende mange mannfolk der ute som ikke er duster! Date heller noen av dem.

Det som er skummelt med psykopater og narcissister er at de kan være så UTROLIG fantastiske når de ikke er fæle, og i tillegg legger skylden på deg for de negative tingene som har skjedd. Eller benekter at det har skjedd. Og det er utrolig forvirrende. Og utrolig fangende og avhengighetsskapende. Mange blir tiltrukket av slike pga at de har vokst opp med slike mødre eller fedre. Og da føler de seg hjemme i slike miljø, og vet rett og slett ikke hvordan de skal fungere i et normalt forhold.

Uansett.

Han din høres ut som en dust. Du trenger ikke å få bekreftet at han kvalifiserer til å være en narsissist eller psykopat. Du vil vel ikke date en som får deg stadig vekk til å stoppe opp og tenke; "What the FUCK?!??"?

Anonymkode: 3023d...4e4

• Liker 1
Skrevet

Har avsluttet det med en jeg datet, men dette var altså hans trekk (kanskje ikke helt psykopat, men i alle fall narsissist):

- gråt på første date 

- kunne ikke gi meg noen komplimenter, selv om jeg hadde pyntet meg og så skikkelig babe ut

- null interesse for meg som person 

- skulle teste meg på alt mulig (mange oppgaver han hadde planlagt, gitt) 

- å, så klart sa han at jeg var fin kun når vi hadde sex (betinging) 
- og null hensyn eller respekt for mine grenser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...