AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Så denne nå https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=217966808 Første etasje, null utsikt...Nesten 5,3 millioner?? Come on! Til denne prisen kan man like gjerne kjøpe i Oslo. Anonymkode: 638d8...e31 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så denne nå https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=217966808 Første etasje, null utsikt...Nesten 5,3 millioner?? Come on! Til denne prisen kan man like gjerne kjøpe i Oslo. Anonymkode: 638d8...e31 Og du finner mange leiligheter i Oslo på 100 kvm til den prisen? Anonymkode: 98144...a09 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Får nok ikke så stor og ny leilighet til den prisen i Oslo, nå er det heller ikke sånn at alle har lyst til å bo I Oslo. Anonymkode: 15439...edb 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og du finner mange leiligheter i Oslo på 100 kvm til den prisen? Anonymkode: 98144...a09 Kanskje ikke 100, men 80-85 helt sikkert. Kan du forklare hvor denne leiligheten er så dyr? Skjønner virkelig ikke. Anonymkode: 638d8...e31 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får nok ikke så stor og ny leilighet til den prisen i Oslo, nå er det heller ikke sånn at alle har lyst til å bo I Oslo. Anonymkode: 15439...edb Har sjekket nå. Masse! Bjerke, Torshov, Lambertseter. 85-95 kvadrat. Fra 4,5 til 5,5. Anonymkode: 638d8...e31 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje ikke 100, men 80-85 helt sikkert. Kan du forklare hvor denne leiligheten er så dyr? Skjønner virkelig ikke. Anonymkode: 638d8...e31 Du får ikke en ny leilighet 80-85 kvm i Oslo for litt over 5. mill. 😛 Det har steget typ 12 % på et år i Oslo. Og denne leiligheten du viser til hadde en del mer luft rundt seg enn mange nybygg har. Det du har funnet på Bjerke, Torshov etc kan ikke være så høy standard. Jeg bor selv sentralt i Oslo og nå er det vanskelig å få seg en 2-roms til under 4 mill. Lørenskog har vel blitt dyrt fordi de er nærme Oslo (arbeidsplassen for mange). Selv syns jeg det har blitt bygget altfor mye der, og jeg trives ikke der. Anonymkode: 54500...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 Problemet med Lørenskog nå er at utbyggingen går i rasende fart. Folk lokkes ut til nyetablert område og lar seg blende av nye boliger. Problemet er at det bygges for tett og om ikke mange år vil Lørenskog være en skikkelig slum i de områdene som da ikke lenger er nye og altfor trange. Lørenskog har vært gode på PR-kaPR-kampanjene sine de siste 4 årene, men de som lar seg lure vil nok angre bittert om få år. Anonymkode: c8996...d6d 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #8 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får ikke en ny leilighet 80-85 kvm i Oslo for litt over 5. mill. 😛 Det har steget typ 12 % på et år i Oslo. Og denne leiligheten du viser til hadde en del mer luft rundt seg enn mange nybygg har. Det du har funnet på Bjerke, Torshov etc kan ikke være så høy standard. Jeg bor selv sentralt i Oslo og nå er det vanskelig å få seg en 2-roms til under 4 mill. Lørenskog har vel blitt dyrt fordi de er nærme Oslo (arbeidsplassen for mange). Selv syns jeg det har blitt bygget altfor mye der, og jeg trives ikke der. Anonymkode: 54500...d9b Må man ha ny? Anonymkode: 638d8...e31 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet med Lørenskog nå er at utbyggingen går i rasende fart. Folk lokkes ut til nyetablert område og lar seg blende av nye boliger. Problemet er at det bygges for tett og om ikke mange år vil Lørenskog være en skikkelig slum i de områdene som da ikke lenger er nye og altfor trange. Lørenskog har vært gode på PR-kaPR-kampanjene sine de siste 4 årene, men de som lar seg lure vil nok angre bittert om få år. Anonymkode: c8996...d6d Lørenskog er flott i de områdene hvor det ikke bygges tett og hvor man har fin utsikt. Men akkurat denne leiligheten.... Anonymkode: 638d8...e31 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #10 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet med Lørenskog nå er at utbyggingen går i rasende fart. Folk lokkes ut til nyetablert område og lar seg blende av nye boliger. Problemet er at det bygges for tett og om ikke mange år vil Lørenskog være en skikkelig slum i de områdene som da ikke lenger er nye og altfor trange. Lørenskog har vært gode på PR-kaPR-kampanjene sine de siste 4 årene, men de som lar seg lure vil nok angre bittert om få år. Anonymkode: c8996...d6d Har prøvd å påpeke det samme i flere tråder her inne. Ville ikke ha kjøpt bolig på Lørenskog nå, tror at det er en dårlig investering. Hvis man vil ut av Oslo sentrum har jeg mer tro på Groruddalen eller Søndre Nordstrand. De fleste stedene der har gode kollektivforbindelser, og de fleste leilighetene er bygget med tanke på at beboerne skal ha gode lufts-, utsikts- og solforhold. Når det er sagt, har jeg sett mange leiligheter som er verre enn den det er lenket til. Når hekken rundt uteplassen vokser til kommer det nok til å føles mer privat. Dersom jeg hadde vært selger, ville jeg ha investert i ferdighekk før visning. Det ville nok ha lønt seg... Anonymkode: bb956...39b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #11 Skrevet 9. mai 2021 Om du skal ha over 80kvm, til samme pris, med tre soverom, og nyere enn 10 år, så har du så mye som EN leilighet å velge i Oslo... Går du ned til at leiligheten kan være opptil 20 år gammel, så kan du velge ett rekkehus også. Om 30 år gammel går greit, så er det totalt tre boliger til salgs i Oslo da. Jeg for min del ville da helt klart valgt Lørenskog, fordi det ligger bedre til med tanke på jobb. Om jeg først hadde over 5 mill å bruke på bolig, så ville jeg også ha valgt noe nyere, for å redusere eventuelle vedlikeholdskostnader. At fjernvarme og varmtvann er inkludert reduserer strømutgiftene betraktelig, og gjør det mer attraktivt også. Og så er vi ganske mange som foretrekker første etasje framfor utsikt. Anonymkode: 9727c...549 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #12 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har prøvd å påpeke det samme i flere tråder her inne. Ville ikke ha kjøpt bolig på Lørenskog nå, tror at det er en dårlig investering. Hvis man vil ut av Oslo sentrum har jeg mer tro på Groruddalen eller Søndre Nordstrand. De fleste stedene der har gode kollektivforbindelser, og de fleste leilighetene er bygget med tanke på at beboerne skal ha gode lufts-, utsikts- og solforhold. Når det er sagt, har jeg sett mange leiligheter som er verre enn den det er lenket til. Når hekken rundt uteplassen vokser til kommer det nok til å føles mer privat. Dersom jeg hadde vært selger, ville jeg ha investert i ferdighekk før visning. Det ville nok ha lønt seg... Anonymkode: bb956...39b Jeg ville absolutt kjøpt i Lørenskog. Lørenskog har mange flotte områder, men tråden handler ikke om det. Anonymkode: 638d8...e31 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #13 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har sjekket nå. Masse! Bjerke, Torshov, Lambertseter. 85-95 kvadrat. Fra 4,5 til 5,5. Anonymkode: 638d8...e31 Og de var like nye, var 4-roms og hadde parkeringsplass? Anonymkode: 98144...a09 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og de var like nye, var 4-roms og hadde parkeringsplass? Anonymkode: 98144...a09 Garasjeplass var det. Og det hadde de du også fant? Anonymkode: 98144...a09
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #15 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og de var like nye, var 4-roms og hadde parkeringsplass? Anonymkode: 98144...a09 Ikke like nye. Hva er greia med nye leiligheter? Får bare skjeggkre med på kjøpet. Anonymkode: 638d8...e31 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #16 Skrevet 9. mai 2021 Er det så dyrt da? 5 millioner i Oslo er ikke noe du betaler for leiligheter på 100 kvm. Anonymkode: b32a3...a88 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #17 Skrevet 9. mai 2021 Ett annet ganske viktig poeng er nettopp at det IKKE er i Oslo. Oslo er ikke drømmen for alle. Jeg elsker å bo nært Oslo for å kunne delta på kulturarrangementer når jeg har lyst til det, men jeg har ikke lyst til å bo i Oslo. Jeg ville absolutt heller ha betalt 5 millioner for bolig i Lillestrøm, enn i Oslo. Kunne tilogmed gått ned på kvadratmeter for å kunne få bo her istedet for i Oslo. Anonymkode: 9727c...549 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #18 Skrevet 9. mai 2021 Fordi innvandrerfamilier kjøper hus med flere enn to inntekter. Det er kanskje mor, far og flere unger med inntekt. Da kan de kjøpe dyre hus. Anonymkode: c093b...918 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #19 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke like nye. Hva er greia med nye leiligheter? Får bare skjeggkre med på kjøpet. Anonymkode: 638d8...e31 Skjeggkre kan en da bli kvitt. Det forekommer da i eldre boliger også. 5 mill for 4- roms på 100 kvm med garasjeplass er da ikke ille. Det får en ikke her i Oslo. Anonymkode: 98144...a09
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #20 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi innvandrerfamilier kjøper hus med flere enn to inntekter. Det er kanskje mor, far og flere unger med inntekt. Da kan de kjøpe dyre hus. Anonymkode: c093b...918 Hva har det med tråden å gjøre? Eller er du en av dem som mener at det bare er innvandrere som kjøper i Lørenskog? Anonymkode: 638d8...e31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå