AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Min bestefar hadde et landsted, som var gården han vokste opp på. Han overtok denne da moren døde og gjorde det om til feriebolig. Da han døde, valgte bestemor å selge plassen da hun ikke er i stand til å ivareta det, og mellom barna deres er det en stor konflikt slik at det ble mye bråk pga stedet. Dette er noe som foregikk lenge før bestefar døde. Nå er altså stedet solgt og bestemor har fått pengene for det. Saken er at det ene barnet, med partner, hele tiden ber om, og forlanger, penger av bestemor. De sier det er penger de har krav på etter å ha fikset på landstedet. Disse pengene har de fått før, når bestefar fremdeles levde, og de har fått penger flere ganger av bestemor, for de samme tingene. Bestemor har alzheimer og glemmer derfor dette. De har nå fått opp mot nesten en million, som da går av pengene fra landstedet, og fortsetter det slik så er jo pengene snart borte. Det andre søskenet får ikke noe, og ber heller ikke om noe. Det er selvsagt en lang historie bak her, men jeg tror jeg har fått med det som er vesentlig for posten min. Hva kan man gjøre? Bestemor er ikke så syk ennå at hun "mistet" retten til å bestemme selv. Det har blitt nevnt verge for henne, men det vil hun heller ikke. Anonymkode: d3ab6...647
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Dette hørest ikke bra ut! Har din bestemor fått diagnosen Alzheimer? Sitter hun i uskiftet bo? Anonymkode: 26acb...01c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette hørest ikke bra ut! Har din bestemor fått diagnosen Alzheimer? Sitter hun i uskiftet bo? Anonymkode: 26acb...01c Ja og ja. Hun har hatt diagnosen et par år, hun er ganske stabil, men det går sakte nedover med henne. Anonymkode: d3ab6...647
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja og ja. Hun har hatt diagnosen et par år, hun er ganske stabil, men det går sakte nedover med henne. Anonymkode: d3ab6...647 Hun burde vel få oppnevnt økonomisk verge. Dersom hun sitter/ (satt?) i uskiftet bo så har man likevel krav på å se hvor pengene etter far har blitt av. Spesielt siden hun har alzheimers burde jo noen andre ha tatt over økonomien hennes (ikke den personen som krever penger stadig vekk, men en offentlig forvalter). Syns det burde kontaktes en advokat som kan se på saken. Anonymkode: a0716...ba9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå