Gå til innhold

Mest praktiske og mest upraktiske babytøy

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er det mest praktiske babytøyet, synes du?

Og hva er det mest upraktiske du har fått i gave eller kjøpt selv før du hadde peiling? ;) 

Fikk noen gensere i størrelse 68 i gave, lurer på å bytte for jeg ser ikke for meg at det er praktisk med genser på et så lite barn? Vil vel bare skli opp og må bruke body under uansett? Når blir genser praktisk egentlig?

Mest upraktiske jeg har fått må være noe selebuksegreier uten knapper nederst, så må ta av hele greia for å bytte bleie. Den var fin, da:rodmer:

Anonymkode: 1673b...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Herrejakker/gensere til baby. Hetta er bare i veien, genseren sklir opp. 

Anonymkode: f8f84...648

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nyfødte synes jeg omslagsbodyer og heldresser er mest praktisk. Har noen sett/joggedresser med genser, da bruker jeg singletbodyer under. Synes det fungerer helt ok, men er ikke kjempepraktisk. Ellers er ull mest praktisk uansett plagg - har en klistremerkebaby, og både jeg og baby blir fort klamme uten ull.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til barn under ett år:

Praktisk:

bodyer med ekstra sett knapper i skrittet og bretteermer

myke, lette bukser

elastiske klær

sokker som er gode og lange så de sitter (liker de fra polarn o pyret)

heldresser i ull uten hette

pysjer med dobbel glidelås

siklesmekker er gull om man har gulpebaby, redder mange skift!

Upraktisk: 

kjoler 

uelastiske klær

strømpebukser

klær med store hetter 

pysjer med føtter 

diverse pynteklær som er har ingen funksjon og er klumpete å ha på seg. 

fleece og annet syntetisk

Anonymkode: dfc4f...1dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mai-baby bruker genser og jakke mye. Han henger stort sett med halve overkroppen ut av vognposen til en hver tid, og siden den er varm så blir det for varmt med heldress og for kaldt uten noe ekstra på overkroppen...så jakke og/eller genser var og er perfekt. Jakken er i tykk ullfleece, og er det plagget vi har brukt absolutt mest.

Siklesmekker i ull er også genialt. Da har baby noe som luner i halsen, og den er enklere å bytte enn body.

Anonymkode: cf4a6...054

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakke på babyer er upraktisk synes jeg. Egentlig helt frem til de lærer å gå. Strømpebukser uten antiskli når ungen lærer å stå. Pysjamas uten glidelås. Svigermor har en tendens til å komme med klær han vokser fort ut av (pysj med fot feks), det kjøper jeg aldri selv. 

derimot kledde jeg like gjerne på han bare genser og bukse i str 68, når det var varmt. Strømpebukse på sommeren ser jeg ingen vits i, selv her i nord norge. Siklesmekker fikk vi aldri nok av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Min mai-baby bruker genser og jakke mye. Han henger stort sett med halve overkroppen ut av vognposen til en hver tid, og siden den er varm så blir det for varmt med heldress og for kaldt uten noe ekstra på overkroppen...så jakke og/eller genser var og er perfekt. Jakken er i tykk ullfleece, og er det plagget vi har brukt absolutt mest.

Jeg brukte mye hjemmestrikka ulljakker og ullgensere fra fødselen av og fremdeles på 3 åringen, det syntes vi er praktisk uansett :)

Anonymkode: dfc4f...1dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bodyer som må trekkes over hodet når de er veldig små.

Anonymkode: f7b7c...a4f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Praktisk: omslagsbodyer og myke bukser med bred strikkant øverst. Hele dresser med klapping i skrittet. 

Upraktisk: alt som må dras over hodet, stive jeans og pentøy som liksom skal være søtt fordi babyen skal se ut som en voksen i miniatyr. Selebukser med metallhemper! Sko i str 18 som i praksis aldri blir brukt, men som har voksen pris...

Anonymkode: 9bbdd...e7e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Praktisk: omslagsbodyer og myke bukser med bred strikkant øverst. Hele dresser med klapping i skrittet. 

Upraktisk: alt som må dras over hodet, stive jeans og pentøy som liksom skal være søtt fordi babyen skal se ut som en voksen i miniatyr. Selebukser med metallhemper! Sko i str 18 som i praksis aldri blir brukt, men som har voksen pris...

Knapping 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mest praktisk: omslagsbody, bukse med fot, strikkejakke og tøfler med sånn strammefunksjon. Alt annet har blitt sparket av. 

Mest upraktisk: genser, heldress uten knapper i skrittet, bukser i stivt stoff, alt med hette, kjoler.

Anonymkode: d257d...f08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Upraktisk:

- omslagsbodyer (tusen knapper og styr! Hørte at det skulle være så bra, men likte bedre å dra over hodet)

- genser, egentlig før barnet er 2 år

- jakke med hette til barn under 1 år

- alt som ikke er behagelig å ligge på ryggen med

- sokker til babyer

- kjoler til barn under 1 år

- sko til barn som ikke kan gå

Praksisk:

- strømpebukse

- body som kan dras av nedover ved lekkasje

- da trenger du egentlig knapt mer og slipper å ha sokkepåtaking som hobby!

Anonymkode: 11da3...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Upraktisk: gensere, jakker, strømpebukser, kjoler til å tre over hodet, alt laget av jeansstoff, body til å tre over hodet. 

Praktisk: fotebukser, myke bukser med lange sokker, omslagsbody, kjoler med knepping hele veien foran og kneppeseler.

Anonymkode: 3b513...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er det mest praktiske babytøyet, synes du?

Og hva er det mest upraktiske du har fått i gave eller kjøpt selv før du hadde peiling? ;) 

Fikk noen gensere i størrelse 68 i gave, lurer på å bytte for jeg ser ikke for meg at det er praktisk med genser på et så lite barn? Vil vel bare skli opp og må bruke body under uansett? Når blir genser praktisk egentlig?

Mest upraktiske jeg har fått må være noe selebuksegreier uten knapper nederst, så må ta av hele greia for å bytte bleie. Den var fin, da:rodmer:

Anonymkode: 1673b...9a2

Body og strømpebukse er utvilsomt det mest praktiske og det jeg bruker mest. Kjoler i fleng må være det mest upraktiske sammen med gensere 🤷‍♀️🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Praktisk: omslagsbody og tynne hele dresser, med fot. Sokker bare sklir av.

Upraktisk: kjoler og dongeriklær.

Anonymkode: 81f9a...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Upraktisk: alt med hetter, korte sokker (de sparker bare av de med én gang), bodyer man må dra over hodet. 
Praktisk: myke plagg, bodyer med knepping eller glidelås. 

Anonymkode: c42ce...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi bruker mest omslagsbodyer, myke bukser, sokker som sitter godt om leggen, ullbodyer (men her foretrekker jeg de som må over hodet), pysjer som kneppes/dras åpen helt ned til den ene foten. Strømpebukse har kommet seg litt etterhvert som han har blitt litt større. 

Alt med hette og bukser med fot har vi lagt bort. 

Anonymkode: d850f...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upraktisk:

Omslagsbodyer; så sinnssykt mange knapper, og så mye styr... lettere med vanlig body. 
Kjoler; kjipt, fordi jeg har familiemedlemmer som elsker å kjøpe søte kjoler til jentene mine. I snitt er hver kjole brukt en gang, og da nesten kun for å ta et bilde.  
Heldresser og pysjer med fot; de blir for små nesten før jeg rekker å bruke de. 
Sokker; baby bare sparker de av, så det ender med kalde føtter, og sokker over hele stua. 

Praktisk: 

Bodyer med forlenger i skrittet, strømpebukser, løse bukser, heldresser uten fot med knapping i skrittet og pysjer uten fot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...