Gå til innhold

Regnvær får meg til å føle meg komplett, all stress og depresjon forsvinner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor føler jeg meg ekstremt glad av regnvær? Typ det beste jeg vet om er nå det PØSregner ute i flere døgn. Jeg bare ELSKER det. Depresjonen min forsvinner, jeg blir glad, føler meg til stede, og får en indre ro som er vanskelig å beskrive. Er det flere som har det sånn og vet hvorfor regn er terapi for sjela?

Anonymkode: 72ab7...3d6

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det aner jeg ikke. Vanligvis er det jo sånn at folk blir litt deppa i humøret av dårlig vær og regn, og bare går og lengter etter sol. Du er altså motsatt. Faktisk den første jeg hører om som blir glad av regn, bortsett fra bønder da, som vil ha regn i blant til avlingene sine!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, ts! 

Anonymkode: b79b5...255

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også slik.

Anonymkode: cd89a...8bc

AnonymBruker
Skrevet

Samme her!!
Det som er så bra med å elske regn, er at man ikke blir deppa når det ikke er sol slik mange uforståelig nok blir.

Anonymkode: b5a6e...f3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg så handler det om at regnvær skaper mer ro. Det er ikke like mye press om å utnytte sola og være sosial, men innafor å kose seg hjemme med en god bok/ serie. Så ja, jeg blir mer avslappet og lettet av regn. Jeg er glad i sol også, men regn er som en god avslappende pause. 

Anonymkode: 78242...7ab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samme som ab 78242...7ab

Det er en stor greie om man ikke er ute i sola og man blir slaktet om man prøver å si at "jeg er ikke så glad for sola, for det blir for varmt for meg" - man skal ikke klage på været... 

Jeg liker regnet utenfor fordi jeg slipper den dårlige samvittigheten. 

Anonymkode: b4dc9...9f5

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet

Her er det omvendt. Blir i bedre humør når det er sol og mer deppa i regn, men folk er forskjellig og noen blir mer glad av regn. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke. Lyden av regn er også for mange en avslappende lyd som gjør at de stresser mindre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg så handler det om at regnvær skaper mer ro. Det er ikke like mye press om å utnytte sola og være sosial, men innafor å kose seg hjemme med en god bok/ serie. Så ja, jeg blir mer avslappet og lettet av regn. Jeg er glad i sol også, men regn er som en god avslappende pause. 

Ja. Og i tillegg er lyden og lukta av regnet ekstremt tilfredstillende. Jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke fins noe bedre enn lyden av plaskende regn på taket/vinduet. Wow, bare wow! Balsam for sjela dette

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Og i tillegg er lyden og lukta av regnet ekstremt tilfredstillende. Jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke fins noe bedre enn lyden av plaskende regn på taket/vinduet. Wow, bare wow! Balsam for sjela dette

Lukta av regnet ❤️

Anonymkode: b79b5...255

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Godt forklart :) Dette kjenner jeg meg igjen i.

Anonymkode: 88e40...dd7

Skrevet

Jeg er veldig glad i regnvær i perioder også, bare de periodene ikke blir altfor lange. Spesielt øsepøse regnvær, det er det beste! :jepp: Og lukten av regn, spesielt etter det har vært en lang, tørr og varm periode om sommeren og så bare braker regnet løs ❤

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å høre regnet plaske på tak og vindu når jeg er inne. Hater regnet om jeg er ute, og elsker sola :P Jeg er enig i at det er et stort press på å være ute i sola når det først er fint vær. Jeg kan selv kjenne på at jeg ønsker å nyte sola siden det er så sjelden vi har fint vær, men aller helst vil jeg være inne akkurat den dagen.

Anonymkode: a6bd7...265

Skrevet

Føler det på samme måte. Har alltid elsket regnvær. Det er koselig enten man er inne og leser en god bok og drikker te, eller går en tur i regnfrakk og støvler. Og spesielt er det nydelig at det regner når jeg legger meg inntil kjæresten om kvelden. Gleder meg til det litt ekstra når det regner som i dag. 🥰

• Liker 1
Skrevet

Samme her! Elsker lyden av pøsregn, og lukten! Enda bedre er det om det er skikkelig tordenvær også :rodmer:

Det er en av grunnene til at jeg bare elsker høsten. Alt forventningspresset faller bort, jeg kan bare kose meg inne under et pledd med en kopp te og en bok. Og peis. Jeg liker vinteren også, når det snør masse og alle lydene blir dempet, og det spesielle lyset som skapes av refleksjonene i snøen. 

Jeg har det ikke dårlig om sommeren altså, jeg nyter den også, men når den første natten med frost inntreffer så kjenner jeg på et lykkerus inni meg som er vanskelig å beskrive. 

Ruskevær er det koseligste jeg vet om! 

Dere har kanskje hørt om Seasonal Affective Disorder (SAD), altså den depresjonen mange får om høsten og vinteren. Men det finnes faktisk reverse SAD også. Jeg tror jeg har et snev av det. 

Skrevet

Ps, det finnes et hav av forskjellige lange podcaster med bare regnlyd, i alle mulige settinger, jeg bruker de hele tiden når jeg ikke får sove, er faktisk ganske koselig og beroligende :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rumle skrev (2 minutter siden):

Ps, det finnes et hav av forskjellige lange podcaster med bare regnlyd, i alle mulige settinger, jeg bruker de hele tiden når jeg ikke får sove, er faktisk ganske koselig og beroligende :jepp:

Jeg vet! Bruker å ta på storm vær lyd på høyttaler når jeg skal sove, eller bare slappe av. Nyydelig🥰

• Liker 1
Skrevet

Skal ikke påstå jeg føler meg fri for stress om det regner, men jeg er enig. Hvis jeg ser litt stort på det så liker jeg regn (uten vind) bedre enn sol. 

• Luften føles friskere
  • Temperaturen går oftest ned så man slipper å bli kokt
  • Man slipper maset om å gå ut for å utnytte været. 
  • Til tross for pkt 3 så er det mer behagelig å gå tur i regnvær så jeg gjør det oftere om det regner. 
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det glemte jeg helt. Helt enig. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg elsker regn, spesielt sommerregn. Og elsker regn på sommernetter.

Anonymkode: 6b6c5...a8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...