Lizca Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Jeg har laget meg ei blomsterkasse som er rundt 70 cm lang. Jeg kjøpte 2 Potter med penner i går, er det for mye å plante 2 penner i bedet eller er det nok med en? Jeg vet ikke hvor stort eller mye det blir med bare 1. blir det for voldsomt med 2?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Blomsterkasse med bunn? Da tror jeg ikke de vil trives, hørte en gartner sa at det var uegnet for peoner. Har ikke personlig erfaring, da mine står i bed. Anonymkode: 37f61...e2c
Lizca Skrevet 9. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Blomsterkasse med bunn? Da tror jeg ikke de vil trives, hørte en gartner sa at det var uegnet for peoner. Har ikke personlig erfaring, da mine står i bed. Anonymkode: 37f61...e2c Jeg spurte om det var nok med 1 eller 2 peoner, ikke om de vil trives i blomsterkasse. Det er drenering i kassen, vannet renner ut og den er stor nok. Hvorfor planter andre vellykkede peoner i slå krukker? Peoner er også planter som gjerne burde være inne til vinteren, så da er jo det en fordel at man kan flytte rundt på dem.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 Lizca skrev (13 minutter siden): Jeg spurte om det var nok med 1 eller 2 peoner, ikke om de vil trives i blomsterkasse. Det er drenering i kassen, vannet renner ut og den er stor nok. Hvorfor planter andre vellykkede peoner i slå krukker? Peoner er også planter som gjerne burde være inne til vinteren, så da er jo det en fordel at man kan flytte rundt på dem. Du kan sikkert ha 2 i. Men om du planter de i kasse, så vil de nok ikke komme opp igjen neste år. De må dyp jord. Men for all del, det er bare å prøve. De skal ikke inn på vinteren. Er det sikker på at du ikke forveksler peoner med georginer? De kan settes i kasser, og de skal inn på vinteren. Anonymkode: 37f61...e2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå