Gå til innhold

Spre smitte når vaksinert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet mer om hva de nå tenker om dette. Hvor vanlig er det å bli smittet og være smittsom som vaksinert?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaksine gir veldig god beskyttelse mot covid_19 og videre smitte

En amerikansk studie anslår at vaksinene er 90 prosent effektive mot coronasmitte – og dermed hindrer de vaksinerte i å smitte andre.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mB2pRp/stor-gladnyhet-om-pfizer-og-moderna-fhi-varsler-lettelser-for-de-vaksinerte

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mBkpnp/nye-vaksinefunn-i-israel-et-mirakel-mener-preben-aavitsland

– Gjennom innføringen av vaksineprogrammet i Israel og den vaksinedekningen de etter hvert har oppnådd, har viruset nesten forsvunnet. De hatt en del tiltak i tillegg, men vaksinasjon er hovedårsaken til at de har nedkjempet epidemien, sier Aavitsland.

• Liker 4
Skrevet

Takk. Blir spennende framover 

Skrevet

Man bør vaske hendene, selv om man er vaksinert vil jeg tro...

• Liker 1
Skrevet

Hm. Jeg syns da de fleste instanser en kan lytte til har vært åpen om at de ikke kan si en ikke er smittsom når en er vaksinert 

Skrevet
fjærestein skrev (2 minutter siden):

Hm. Jeg syns da de fleste instanser en kan lytte til har vært åpen om at de ikke kan si en ikke er smittsom når en er vaksinert 

Ja, dette har vore uklart lenge. Eller iallfall at ein ikkje har utelukka det. Derfor veldig fint at du oppretta tråden, TS :)

Skrevet

Ønsket høre om det var noe nytt. Og det ser det ut som det er. 

( Tror personlig det vil vise seg en ikke er vesentlig smittsom som vaksinert. Men tro kan en gjøre i kirken som en sier. Og jeg er ateist)

Skrevet

Man trenger ikke gå i karantene når man er vaksinert, så da er vel risikoen for å smitte videre veldig liten.

Skrevet
Smascha skrev (1 minutt siden):

Ja, dette har vore uklart lenge. Eller iallfall at ein ikkje har utelukka det. Derfor veldig fint at du oppretta tråden, TS :)

Takk. Forventa å bli spikret på veggen i denne delen av forumet 

Var ikke ute etter å diskutere 🌷

• Liker 1
  • Opprett ny...