Gå til innhold

Det renner fra øyne og nese ved bruk av krem i ansiktet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig tørr og sensitiv hud og burde absolutt tilføre litt fukt. Problemet er at alt jeg har prøvd får det til å renne noe sinnsykt fra øyne og nese, og det gir seg ikke! Alt jeg har prøvd har vært parfymefritt. 

Mannen min har eksem og har resept på canoderm og locoid. Har tyvlånt av begge disse og locoid er det eneste jeg har klart å bruke uten å gå rundt med rennende øyne og nese og å våkne med sammenklistrede øyne! Men denne er jo reseptbelagt. Er vel egentlig ikke meningen å bruke som fuktighetskrem i ansiktet heller?

Anonymkode: 3a528...dac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har veldig tørr og sensitiv hud og burde absolutt tilføre litt fukt. Problemet er at alt jeg har prøvd får det til å renne noe sinnsykt fra øyne og nese, og det gir seg ikke! Alt jeg har prøvd har vært parfymefritt. 

Mannen min har eksem og har resept på canoderm og locoid. Har tyvlånt av begge disse og locoid er det eneste jeg har klart å bruke uten å gå rundt med rennende øyne og nese og å våkne med sammenklistrede øyne! Men denne er jo reseptbelagt. Er vel egentlig ikke meningen å bruke som fuktighetskrem i ansiktet heller?

Hvorfor har du tørr hud, ts? Vasker du den unødig mye? Eller sliter du den ut med mye produkter? Jeg tenker at den enkleste løsningen for deg er å slutte å fjerne hudens naturlige talglag - da slipper du bryet med krem at sunn hud «bør tilføres» krem er nemlig bare et reklametriks fra de som selger krem. Huden din er spesialdesignet gjennom flere tusen år for å tåle livet helt uten krem. ;) 

Anonymkode: 1bbe1...55a

AnonymBruker
Skrevet

Har det samme problemet når jeg bruker solkrem 

Anonymkode: adb80...61f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har du tørr hud, ts? Vasker du den unødig mye? Eller sliter du den ut med mye produkter? Jeg tenker at den enkleste løsningen for deg er å slutte å fjerne hudens naturlige talglag - da slipper du bryet med krem at sunn hud «bør tilføres» krem er nemlig bare et reklametriks fra de som selger krem. Huden din er spesialdesignet gjennom flere tusen år for å tåle livet helt uten krem. ;) 

Anonymkode: 1bbe1...55a

Vet ikke hvorfor jeg har tørr hud. Har slitt med det siden barndommen. Tørr hud som lett blir sår og reagerer på alt. Vasker ikke mye og siden jeg reagerer på alt blir det ikke brukt mye produkter 

AnonymBruker
Skrevet

Du må absolutt ikke bruke locoid og canoderm i fjeset! Da ber du om trøbbel. Du kommer til å få dermatitt om du fortsetter med det. 

Bestill time hos dermatologisk sykepleier og få råd der.

Anonymkode: e6609...776

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du prøvd olje tilpasset huden isteden? Tørr og sensitiv hud mangler oljene i huden. 

AnonymBruker
Skrevet
Sprinkle skrev (3 timer siden):

Har du prøvd olje tilpasset huden isteden? Tørr og sensitiv hud mangler oljene i huden. 

Har prøvd olje også ja, men øyne og nese reagerer på det også. Huden ser ut til å tåle noen av disse kremene fint, men det er altså øyne og nese som ikke tåler noen ting. Lurer på om dette kanskje kan være allergi? Kan allergitabletter hjelpe?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har prøvd olje også ja, men øyne og nese reagerer på det også. Huden ser ut til å tåle noen av disse kremene fint, men det er altså øyne og nese som ikke tåler noen ting. Lurer på om dette kanskje kan være allergi? Kan allergitabletter hjelpe?

Jeg synes det er rart at øynene skal renne veldig. Du smører deg jo ikke inn i øynene, I tillegg til at du skriver at det du bruker er Uparfymert. Kanskje du har tørre øyne? Har du forsøkt øyedråper i forkant?

Endret av Sprinkle
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...