Sollen Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Hvorfor er det ikke omsorgssvikt og hvorfor kan jeg ikke gjøre noe med det? Far til min gutt på 10 år valgte selv å ikke ha med gutten vår å gjøre fra fødsel. han kom kjapt innom når gutten vår 3 år men brøt kontakten igjen etter 3 uker. Så tok han kontakt når han var 8 år, denne har vært frem til nå nylig. Far hadde samvær annenhver helg (som ikke ofte ble holdt) men det tok slutt etteren avtale om at han skulle følge gutten til tannlegen men avtalen falt fra fordi han nektet å bruke munnbind, han hadde jo ikke fått fulgt han inn då og gutten har tannlegeskrekk så da måtte jeg følge han selv. Far er konspirasjonsteoretiker og går imot alle regler i samfunnet, desverre går det utover omsorgsviljen også. Etter denne hendelsen brøt han all kontakt, han ønsker ikke å ha mer med oss å gjøre fordi vi ikke tror og lever slik som han. Jeg har ikke klart å fortelle min sønn dette og vet heller ikke hvordan. Har snakket med bl.a barnevernstjenesten som er enig at det er moralsk omsorgssvikt, men at han ikke bryter noen egentlige regler, derfor kan han gjøre dette igjen og igjen uten at jeg kan gjøre noe. Hvorfor er det slik? Hva kan jeg fortelle gutten min som har blitt så glad i pappaen sin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå