AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 jeg har et mørkt gulv jeg ønsker å lysne. Må jeg bytte ut hele gulvet, eller er det mulig å lysne det med en olje? Anonymkode: ff78b...d63
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Det beste er vel å slipe det. Da får du et helt "clean" utgangspunkt og kan lakke/olje/vokse med hvitpigmentert behandling. Vi hadde et veldig gult furugulv som vi slipte og behandlet med hvitpigmentert hardvoks. Fikk et helt nytt og moderne gulv for 20.000, arbeidet ble gjort på 4 dager. Anonymkode: ad4f3...372
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det beste er vel å slipe det. Da får du et helt "clean" utgangspunkt og kan lakke/olje/vokse med hvitpigmentert behandling. Vi hadde et veldig gult furugulv som vi slipte og behandlet med hvitpigmentert hardvoks. Fikk et helt nytt og moderne gulv for 20.000, arbeidet ble gjort på 4 dager. Anonymkode: ad4f3...372 men det er furugulv da, er det ikke annerledes om det er laminat? vet ikke om det kan slipes Anonymkode: ff78b...d63 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 Laminatgulv kan ikke pusses ned. Tror ikke det funker å oljes, oljen vil nok ikke gå ned i gulvet, men ligge som fett på toppen. Men har sett folk som maler laminatgulv med ok resultat da Anonymkode: b0521...8e2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 Laminat er plast, nytter ikke å olje eller slipe det. Anonymkode: bf043...be2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: men det er furugulv da, er det ikke annerledes om det er laminat? vet ikke om det kan slipes Anonymkode: ff78b...d63 Nei, min feil, så ikke at det var snakk om laminat! Laminat er det lite å få gjort noe med, ja. Da ville jeg byttet ut gulvet, og valgt heltre så du kan slipe det ned om noen år og få "nytt" gulv igjen. Anonymkode: ad4f3...372
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, min feil, så ikke at det var snakk om laminat! Laminat er det lite å få gjort noe med, ja. Da ville jeg byttet ut gulvet, og valgt heltre så du kan slipe det ned om noen år og få "nytt" gulv igjen. Anonymkode: ad4f3...372 Eller velge kvalitets laminatgulv Anonymkode: 3dbd9...6e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå