AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Føler at hele livet er på vent helt siden dette fuckings viruset kom. Går bare og venter på bedre tider. Vi har to barn på 2 og 4 år. Ingen av dem har blitt ordentlig kjent med resten av familien. De har aldri blitt passet av besteforeldre, noe som gjør forferdig vondt for oss og besteforeldrene. Barna husker ikke noe annet enn korona. Når vi går inn i en butikk ser de etter håndspriten, for de husker ikke en tid de ikke trengte dette. De gir ikke klemmer til andre enn oss. Og de har ikke vært i svømmehallen, eventyrfabrikken eller lignende. De siste bursdagene har vi feiret uten gjester, for viruset har blusset opp hver gang. Familien var på skype da.. Også regner det. Det er iskaldt ute. Alt er på ny nedstengt. I fjor på denne tiden var det jo sommer, og da blir jo livet lettere. Jeg VET inderlig godt at det bare er sånn det er. Barna vet ikke om noe annet, og kan da heller ikke savne det som aldri har vært. Men allikevel er jeg mye trist. Savner vennene mine, det sosiale livet og familien. Savner klemmer, og bare være sammen. Og at barna våre også opplever dette. Savner å kunne finne på noe med barna som ikke bare er her hjemme. Har gått tom for ideer for flere måneder siden:P Er det flere som har det slik? Hvordan holdere dere motet oppe? Anonymkode: 6079d...496 14
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Føler at hele livet er på vent helt siden dette fuckings viruset kom. Går bare og venter på bedre tider. Vi har to barn på 2 og 4 år. Ingen av dem har blitt ordentlig kjent med resten av familien. De har aldri blitt passet av besteforeldre, noe som gjør forferdig vondt for oss og besteforeldrene. Barna husker ikke noe annet enn korona. Når vi går inn i en butikk ser de etter håndspriten, for de husker ikke en tid de ikke trengte dette. De gir ikke klemmer til andre enn oss. Og de har ikke vært i svømmehallen, eventyrfabrikken eller lignende. De siste bursdagene har vi feiret uten gjester, for viruset har blusset opp hver gang. Familien var på skype da.. Også regner det. Det er iskaldt ute. Alt er på ny nedstengt. I fjor på denne tiden var det jo sommer, og da blir jo livet lettere. Jeg VET inderlig godt at det bare er sånn det er. Barna vet ikke om noe annet, og kan da heller ikke savne det som aldri har vært. Men allikevel er jeg mye trist. Savner vennene mine, det sosiale livet og familien. Savner klemmer, og bare være sammen. Og at barna våre også opplever dette. Savner å kunne finne på noe med barna som ikke bare er her hjemme. Har gått tom for ideer for flere måneder siden:P Er det flere som har det slik? Hvordan holdere dere motet oppe? Anonymkode: 6079d...496 Hvordan har en 4åring aldri vært i svømmehall, leos, blitt passet av besteforeldre før? Kan ikke skylde på corona da... barnet var vel minst 2-3 år før det Anonymkode: 5af17...c0c 18
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Traff defe ikke familien de tre årene fra eldste ble født, til Coronaen kom? er jo lov å samles 10 stk hjemme nå (sier ikke at man må være 10 stk) Og ute har man jo kunne møtes hele tiden. Vi har møtt besteforeldre (utenfor risikosonen) hele veien, men mindre i de periodene det har vært helt stengt. Ute har vi møtt andre venner med barn. Anonymkode: 0c72b...bbb 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 I-lands problemer. Neste, takk. Anonymkode: 01782...2f2 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan har en 4åring aldri vært i svømmehall, leos, blitt passet av besteforeldre før? Kan ikke skylde på corona da... barnet var vel minst 2-3 år før det Anonymkode: 5af17...c0c Hvorfor skal alltid noen være så raskt ute med å svare så krast på ting som ikke blir lurt på? Det jeg mente med dette var at han på 4 ikke kan huske at han har vært i svømmehallen eller med besteforeldre. Han var da 2,5 sist han kunne gjøre noe slikt, så ikke så rart. Anonymkode: 6079d...496 22
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Traff defe ikke familien de tre årene fra eldste ble født, til Coronaen kom? er jo lov å samles 10 stk hjemme nå (sier ikke at man må være 10 stk) Og ute har man jo kunne møtes hele tiden. Vi har møtt besteforeldre (utenfor risikosonen) hele veien, men mindre i de periodene det har vært helt stengt. Ute har vi møtt andre venner med barn. Anonymkode: 0c72b...bbb Ikke lov her. Mye smitte. Vi har også møtt folk ute, men man skal jo holde avstand. Så det heller ikke så lett. Anonymkode: 6079d...496 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal alltid noen være så raskt ute med å svare så krast på ting som ikke blir lurt på? Det jeg mente med dette var at han på 4 ikke kan huske at han har vært i svømmehallen eller med besteforeldre. Han var da 2,5 sist han kunne gjøre noe slikt, så ikke så rart. Anonymkode: 6079d...496 det har jo vært perioder med både åpne svømmehallen og for besøk. Anonymkode: 5af17...c0c 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #8 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): det har jo vært perioder med både åpne svømmehallen og for besøk. Anonymkode: 5af17...c0c Ja, og det er sikkert noen som tør å reise i de korte perioden de har holdt åpent, men det har ikke vi. Anonymkode: 6079d...496 12
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 Klassiske svar du har fått, ts. 😏 Jeg er enig med deg! Det er tungt, men man må jo bare prøve å gjøre det beste ut av det...🌻 Vi håndterer det med å være mye ute. Er heldige som bor i byggefelt, med flere barn i samme bhg/kohort. Besteforeldre bor i nærheten, og de har vi valgt å ha kontakt med når det har vært mulig. Vi gleder oss veldig til ting forhåpentligvis blir mer normalt! Ikke minst for å prøve oss på et søsken til barnet... Slik det er nå, så tør jeg rett og slett ikke. Anonymkode: cfb2e...91c 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #10 Skrevet 9. mai 2021 Vi bor i Oslo hvor det har vært noe av de strengeste tiltakene hele veien, men vi har møtt besteforeldre allikevel. Det hadde vært nitrist dersom de skulle gått glipp av over ett år av livet til barnebarnet sitt. Det er selvsagt kjedelig å ikke kunne reise på bibliotek, lekeland, svømmehall osv, og vi begynner også å bli ganske lei av at ting blir så ensformig. Hadde ønsket at barnet skulle bli vant til vann fra en tidlig alder i svømmebasseng, men det utgår. Men vi prøver å gjøre det beste ut av det, og går mye turer ute i skogen og gjør de tingene som man faktisk kan gjøre nå. Anonymkode: cb9e6...b48 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #11 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, og det er sikkert noen som tør å reise i de korte perioden de har holdt åpent, men det har ikke vi. Anonymkode: 6079d...496 Neivel, men da må du bare holde ut og være fornøyd med tur i skogen. Men hvorfor ikke møte besteforeldre? Anonymkode: 5af17...c0c 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #12 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Klassiske svar du har fått, ts. 😏 Jeg er enig med deg! Det er tungt, men man må jo bare prøve å gjøre det beste ut av det...🌻 Vi håndterer det med å være mye ute. Er heldige som bor i byggefelt, med flere barn i samme bhg/kohort. Besteforeldre bor i nærheten, og de har vi valgt å ha kontakt med når det har vært mulig. Vi gleder oss veldig til ting forhåpentligvis blir mer normalt! Ikke minst for å prøve oss på et søsken til barnet... Slik det er nå, så tør jeg rett og slett ikke. Anonymkode: cfb2e...91c Ja, ganske klassiske:P Enig der! Ja, da er dere veldig heldig. Ser at det er flere som har det slik. Våre foreldre er i risikogruppa alle sammen, så vi har ikke turt å møte dem selv om de gjerne vil:P Lykke til med mulig nytt søsken.. Spennende! Anonymkode: 6079d...496 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #13 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Neivel, men da må du bare holde ut og være fornøyd med tur i skogen. Men hvorfor ikke møte besteforeldre? Anonymkode: 5af17...c0c Av samme grunn som at vi ikke oppsøker svømmehaller, mulighet for å bli påført smitte eller smitte andre. Besteforeldrene er i risikogruppa. Så venter vi heller. Anonymkode: 6079d...496 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av samme grunn som at vi ikke oppsøker svømmehaller, mulighet for å bli påført smitte eller smitte andre. Besteforeldrene er i risikogruppa. Så venter vi heller. Anonymkode: 6079d...496 De fleste har besteforeldre i risikogruppen ,men de fleste treffes uansett. Anonymkode: 5af17...c0c 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #15 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi bor i Oslo hvor det har vært noe av de strengeste tiltakene hele veien, men vi har møtt besteforeldre allikevel. Det hadde vært nitrist dersom de skulle gått glipp av over ett år av livet til barnebarnet sitt. Det er selvsagt kjedelig å ikke kunne reise på bibliotek, lekeland, svømmehall osv, og vi begynner også å bli ganske lei av at ting blir så ensformig. Hadde ønsket at barnet skulle bli vant til vann fra en tidlig alder i svømmebasseng, men det utgår. Men vi prøver å gjøre det beste ut av det, og går mye turer ute i skogen og gjør de tingene som man faktisk kan gjøre nå. Anonymkode: cb9e6...b48 Vi bor i Telemark, så der er det også vært ganske strengt å mye smitte. Nå stenger de ned igjen. Ja, det er nitrist at de ikke får opplevd besteforeldrene sine. Gleder meg så enormt til dette er over! Trodde bare det skulle være over til påske i fjor:P Ja, det var egentlig et mer riktig ord.. Ensformig. Det er dette som er slitsomt! Vi skal faktisk ut å gå en tur i dag! I øspøs. Men må finne på noe:) Anonymkode: 6079d...496 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #16 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Av samme grunn som at vi ikke oppsøker svømmehaller, mulighet for å bli påført smitte eller smitte andre. Besteforeldrene er i risikogruppa. Så venter vi heller. Anonymkode: 6079d...496 Antar barne ikke er i barnehagen da? Anonymkode: 5af17...c0c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #17 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste har besteforeldre i risikogruppen ,men de fleste treffes uansett. Anonymkode: 5af17...c0c Ja vel. Men ikke vi. Jeg vil ikke være ansvarlig for at mamma og pappa blir smitta. Jeg kjenner flere som tar hensyn til dette, egentlig fler som gjør det enn de som ikke gjør det. Heldigvis. Anonymkode: 6079d...496 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #18 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Antar barne ikke er i barnehagen da? Anonymkode: 5af17...c0c Så utrolig mange kverulerende kommentarer fra deg? Er det virkelig nødvendig? Les innlegget og se hva som spørres om. Anonymkode: 6079d...496 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #19 Skrevet 9. mai 2021 Har ikke besteforeldrene fått vaksine nå? Anonymkode: 50588...15b 5
Gjest Albbas Skrevet 9. mai 2021 #20 Skrevet 9. mai 2021 Jeg syns også det er noe dritt, og er så lei meg over alt vi har gått glipp av. Vi har det jo egentlig bra altså, men visse ting kan man jo ikke ta igjen. Straks femåringen har aldri vært i barnebursdag. Dette skulle de begynne med som fireåringer, og første bursdagen var i mars i fjor. Min bror har ikke truffet toåringen siden hun var 3 mnd. Skulle treffe dem i påska i fjor. Vi har avlyst FIRE reiser til dem siden da. Kan ikke bestille ny, for forsikringa dekker ikke reiser bestilt nå. Pappa er dårlig til beins og i sommer skulle vi til hans hjemplass, sannsynligvis siste gang han kan vise oss stedet. Det har vi måttet avlyse, for som sagt har vi avlyst fire reiser det siste året og har ikke råd til enda en bestilling vi ikke får dekt avbestilling på. Min beste venninne har en gutt på 13 måneder jeg ikke har fått møte ennå. Har planlagt reise flere ganger, ender alltid med avlysning. Mine barn har heller aldri vært i svømmebasseng, skulle bade en del i fjor sommer men det gikk jo som det gikk... Trampolineland er også noe eldste har snakket mye om som vi ennå ikke har fått prøvd. Når man bor langt unna familien hjelper det jo ikke en døyt at det er lov med 10 gjester, det er fortsatt frarådet å dra på unødvendige reiser. Vi har det altså helt greit, og ungene våre tar ikke skade av dette. Tror det er mye tyngre for eldre barn. Men jeg kjenner jeg er lei, og dagene er så innmari ensformige, og jeg syns det er vemodig med alt man har gått glipp av det siste året. Med små barn er jo ett år mye, og det å ikke få treffe barna mens de er babyer ER trist syns jeg. Jeg er rett og slett enormt ensom. Hjemmekontor, mann og barn. Det er det eneste livet mitt går i. Syns det skal være lov til å klage uansett. Det ER kjipe tider, verre for noen enn for andre, men alle står jo i sin egen virkelighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå