Gå til innhold

Er ventekarantene kun for husstanden?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis en i husstanden er i smittekarantene (nærkontakt til en som er smittet) så har jeg forstått det slik at resten av husstanden havner i ventekarantene også. Men er det kun husstanden, eller også nærkontakter av husstanden igjen? 

Eks. La oss si at en voksen i nabohuset har vært nærkontakt til en som har fått påvist corona og havner i smittekarantene, så vil resten av husstanden havne i ventekarantene. Men la oss si at vårt barn har vært mye på besøk hos dem og lekt, vil da hun havne i karantene også? 

Dette er ikke tilfelle nå altså, bare lurer på reglene for ønsker å ta alle mulige forholdsregler så ikke mitt barn blir smittet akkurat  nå. 

Endret av lady90
Videoannonse
Annonse
Skrevet
zemer skrev (29 minutter siden):

Skikkelig logisk. 

Nei 😂

Skrevet

Ingenting er logisk. 

Vår husstand har hatt korona. Vi fikk beskjed etter gjennomført isolasjon, at vi nå var friskmeldt og ikke kunne smitte andre med akkurat dette viruset. Men vi måtte fortsatt følge alle smittevernregler fordi vi fortsatt kan plukke opp nye varianter, og smitte videre, selvom vi ikke blir syke selv. 

Samtidig er det sånn at siden vi har hatt korona slipper vi karantene selvom vi er nærkontakt til en smittet person. 

Disse to beskjedene er så motsigende at jeg ikke fatter hva de driver med. 

• Opprett ny...