Gå til innhold

Magen har vokst masse fra uke 35 til 37. Er babyen blitt veldig stor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det vanlig at magen vokser litt ekstra på slutten? Føler plutselig den er blitt svær og veldig mye tyngre og. Er redd for stor baby 😩

Anonymkode: e22be...e4b

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en indikasjon :) Er det du som synes den er større eller er symfyse-fundus-målingen til jordmor større?

Anonymkode: 17728...852

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er bare en indikasjon :) Er det du som synes den er større eller er symfyse-fundus-målingen til jordmor større?

Anonymkode: 17728...852

Jeg syns den er blitt ganske stor, også har mamma og mannen sett det samme 😅 men babyen var liten på forrige vekstkontroll, så sikkert usannsynlig at han er blitt kjempestor nå

Anonymkode: e22be...e4b

AnonymBruker
Skrevet

Syntes størrelsen varierte veldig etter hvordan barnet lå. Kan det vare være at baby har flyttet i ny stilling?

Anonymkode: 828ef...5b3

AnonymBruker
Skrevet

Tenker stilling baby har har noe å si. I tillegg så vokser babyen masse de siste ukene. Den er jo egentlig helt klar, men skal bare bli større. Så er vel naturlig vil jeg tro :) 

Anonymkode: e836f...4fe

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg så magen enorm ut da jeg var gravid. Jeg fikk jevnlige spørsmål om jeg hadde tvillinger. Men SF målet var helt normalt

Anonymkode: de34d...cc0

Skrevet

Jeg har i motsetning til personen over litt høye SF mål og alle rundt meg kommenterer stadig at jeg har liten mage. 

Er ikke alltid størrelse på magen gjenspeiler innholdet 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk kommentarer på at jeg så diiiiger ut, men SF-målet var hele tiden på gjennomsnittet. Ut kom en svær baby på 4.5kg 🙈 

Så den kan være stor, den kan være liten... time will show. Ut kommer den uansett 😅

Anonymkode: 33196...b07

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare livmor som har poppet mer ut. Jeg er ganske lang og bar hele livmora innvendig veldig lenge. Når magen plutselig gikk fra å være "smålubben" til nær høygravid over natta ble jeg også megastressa, men symfysemålet hadde endret seg med akkurat så mye som det skulle. Det var bare ikke plass til å bære store deler av livmora usynlig lenger. 

Anonymkode: 8d4b5...0d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...