Gå til innhold

Magen har vokst masse fra uke 35 til 37. Er babyen blitt veldig stor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er bare en indikasjon :) Er det du som synes den er større eller er symfyse-fundus-målingen til jordmor større?

Anonymkode: 17728...852

Jeg syns den er blitt ganske stor, også har mamma og mannen sett det samme 😅 men babyen var liten på forrige vekstkontroll, så sikkert usannsynlig at han er blitt kjempestor nå

Anonymkode: e22be...e4b

AnonymBruker

Tenker stilling baby har har noe å si. I tillegg så vokser babyen masse de siste ukene. Den er jo egentlig helt klar, men skal bare bli større. Så er vel naturlig vil jeg tro :) 

Anonymkode: e836f...4fe

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk kommentarer på at jeg så diiiiger ut, men SF-målet var hele tiden på gjennomsnittet. Ut kom en svær baby på 4.5kg 🙈 

Så den kan være stor, den kan være liten... time will show. Ut kommer den uansett 😅

Anonymkode: 33196...b07

AnonymBruker

Det er nok bare livmor som har poppet mer ut. Jeg er ganske lang og bar hele livmora innvendig veldig lenge. Når magen plutselig gikk fra å være "smålubben" til nær høygravid over natta ble jeg også megastressa, men symfysemålet hadde endret seg med akkurat så mye som det skulle. Det var bare ikke plass til å bære store deler av livmora usynlig lenger. 

Anonymkode: 8d4b5...0d9

AnonymBruker

Jeg har blitt veldig betrygget av å kontrollere med vektanbefalingene til nhi. Liker også godt deres oversikt over hvilke uker man gjerne legger på seg mer. 

https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/

Anonymkode: 159eb...290

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...