AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Hei, hadde hjemmeferie i år, og kjenner det frister litt med en uke på camping. Vi hadde i fjor planlagt camping rundt Lillehammer og en tur på Hunderfossen, men avbestilte pga usikkerheten rundt korona. Var det noen som var på Hunderfossen i perioden skoleferien, og som kan si noe om erfaringen rundt smittevern i parken? Føler dere det var lett å holde avstand, var det fult, ble regler fulgt osv? Skepsisen min ligger mest på det at mange samles på samme plass, og alle er tilreisende fra hele Norge. Noen kommer nok fra steder med høyt smittetrykk feks. Ser for meg at enkelte ikke avlyser en planlagt ferie pga litt hoste og snørr hos barna feks, stoler vel ikke helt på at alle er like genuint interessert i å holde seg hjemme med lette symptomer når det skuffer barna, og man kan tape flere tusen kroner... Anonymkode: 1e1cc...ac2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Vi var der i starten av august i fjor, og var veldig fornøyde! Måtte forhåndsbestille inngangsbillett, og de hadde gode rutiner og oppmerking ift avstand. I bassenget var det fargearmbånd og tider. Hadde ikke nølt med å reise dit🙂 Anonymkode: 0a0e7...462 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Var der i sommerferien i fjor, og smittevernet var godt. Det var merket opp sirkler man skulle stå i når man ventet i kø, og man fikk sprit på hendene før man gikk inn i attraksjonene. Det var litt lenger ventetid på å komme inn på ting, i og med at mye gikk for halv kapasitet. Anonymkode: ab2f1...d9d 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var der i sommerferien i fjor, og smittevernet var godt. Det var merket opp sirkler man skulle stå i når man ventet i kø, og man fikk sprit på hendene før man gikk inn i attraksjonene. Det var litt lenger ventetid på å komme inn på ting, i og med at mye gikk for halv kapasitet. Anonymkode: ab2f1...d9d Høres veldig bra ut! Hadde tenkt å dra første uka i skoleferien, og håper på at køen kanskje ikke er like lang som i juli/august og fellesferien. Blir mer trygg på å dra når jeg hører positive erfaringer 😊 Anonymkode: 1e1cc...ac2
norw Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 For guds skyld ikke dra. Det blir nesten umulig å gjennomføre dette på en fornuftig måte mtp korona.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 norw skrev (1 minutt siden): For guds skyld ikke dra. Det blir nesten umulig å gjennomføre dette på en fornuftig måte mtp korona. Litt hysterisk eller? Anonymkode: ebd37...e4c 2
norw Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Litt hysterisk eller? Anonymkode: ebd37...e4c Nei, men mange av oss prøver å være med på en felles "dugnad". 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #8 Skrevet 9. mai 2021 norw skrev (10 minutter siden): Nei, men mange av oss prøver å være med på en felles "dugnad". Vi har holdt oss hjemme i egen by siden nedstengningen i fjor. Og føler nok på at veldig mange barnefamilier og andre reiste på Norges ferie i fjor, og planlegger det i år også. Mange av campingplassene har hytter og plasser fullbooket hele skoleferien, feks. Så jeg skal ikke ha på min kappe at jeg ikke tar del i denne såkalte dugnaden. Jeg og barna har holdt oss vekke fra alt av kino, svømmebasseng, lekeland osv osv. Enda har byen vår kun hatt en periode på 14 dager med smitteutbrudd, som det ble kontroll på ganske fort. Nå har jeg veldig lyst til å gi barna, spesielt ungdommen på 13, en liten ferieopplevelse. Her vi bor er nærmeste park, Hunderfossen. Finnes ikke noe tilsvarende her på Nordvestlandet. Derfor luftet jeg spørsmålet om smittevern, da jeg fortsatt er veldig usikker. Anonymkode: 1e1cc...ac2 7
Gjest Albbas Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 Var der i fjor, gikk helt fint. Eeeevig lang kø inn til badeområdet da, så det droppet vi. Men ellers ingen problemer.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #10 Skrevet 9. mai 2021 Albbas skrev (Akkurat nå): Var der i fjor, gikk helt fint. Eeeevig lang kø inn til badeområdet da, så det droppet vi. Men ellers ingen problemer. Badeland kommer vi nok til å droppe uansett, med tanke på garderobe/dusj/smitter det via vann osv. Vanskeligere å holde avstand i basseng med barn... 😅 Anonymkode: 1e1cc...ac2
Gjest Albbas Skrevet 9. mai 2021 #11 Skrevet 9. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Badeland kommer vi nok til å droppe uansett, med tanke på garderobe/dusj/smitter det via vann osv. Vanskeligere å holde avstand i basseng med barn... 😅 Anonymkode: 1e1cc...ac2 Enig. Men det var litt hjerteskjærende med ettåringen vår som hang fast i gjerdet inn til badeområdet og hyyyylte fordi hun også ville bade. 😂
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #12 Skrevet 9. mai 2021 Albbas skrev (3 minutter siden): Enig. Men det var litt hjerteskjærende med ettåringen vår som hang fast i gjerdet inn til badeområdet og hyyyylte fordi hun også ville bade. 😂 Ja blir nok ikke noen populær beslutning hos 4åringen i huset her heller 😅 Anonymkode: 1e1cc...ac2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #13 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå har jeg veldig lyst til å gi barna, spesielt ungdommen på 13, en liten ferieopplevelse. Her vi bor er nærmeste park, Hunderfossen. Finnes ikke noe tilsvarende her på Nordvestlandet. Derfor luftet jeg spørsmålet om smittevern, da jeg fortsatt er veldig usikker. Anonymkode: 1e1cc...ac2 Hunderfossen har type én attraksjon for en på 13. Fin park, men veldig rettet mot aldersgruppen 2-10. Anonymkode: b707b...391
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 Vi var der i fjor. Her opplevde vi at smittevernet var ok. Men ekstremt lange køer og ting tok lengre tid. Vi dropper det i år. Anonymkode: e4823...4db
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #15 Skrevet 9. mai 2021 Vi var der i fjor og vi var ikke fornøyde. Joda, de hadde merket opp sirkler i køene, men folk sto tett i tett likevel. De spritet alle hender før man gikk på attraksjonene, veldig bra. Men så var det denne appen da, der man kunne bestille tid på attraksjonene. Noen brukte den og andre ikke. De som brukte appen kom alltid først i køen, og dermed ble resten av køen eviglang og folk ble irriterte. Jeg lastet ned appen etter at vi kom dit, og da var flere av attraksjonene allerede fullbooket resten av dagen, og vi måtte stå i de lange køene. Vi følte at besøket var mislykket og drar iallfall ikke dit i år. Anonymkode: 696e7...79b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #16 Skrevet 9. mai 2021 norw skrev (42 minutter siden): For guds skyld ikke dra. Det blir nesten umulig å gjennomføre dette på en fornuftig måte mtp korona. Da hadde stedene vært stengt! Du får vise til kilder om økt smitte i parker om du mener det er så ikle med parkene da! Anonymkode: d85b0...383 1
Gjest Albbas Skrevet 9. mai 2021 #17 Skrevet 9. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi var der i fjor og vi var ikke fornøyde. Joda, de hadde merket opp sirkler i køene, men folk sto tett i tett likevel. De spritet alle hender før man gikk på attraksjonene, veldig bra. Men så var det denne appen da, der man kunne bestille tid på attraksjonene. Noen brukte den og andre ikke. De som brukte appen kom alltid først i køen, og dermed ble resten av køen eviglang og folk ble irriterte. Jeg lastet ned appen etter at vi kom dit, og da var flere av attraksjonene allerede fullbooket resten av dagen, og vi måtte stå i de lange køene. Vi følte at besøket var mislykket og drar iallfall ikke dit i år. Anonymkode: 696e7...79b Hm, da vi var der var det ingen booking av attraksjoner, bare vanlig kø. Vi var i månedsskiftet juli/august.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #18 Skrevet 9. mai 2021 Hva med å bare holde dere hjemme? Lillehammer hadde lave smittetall før sommerferien i fjor,men etter ferien var de ikke lave. Folk sto i lange køer i sentrum og ga blanke faen i smittevernsreglene Anonymkode: 73bdf...3fe
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #19 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hunderfossen har type én attraksjon for en på 13. Fin park, men veldig rettet mot aldersgruppen 2-10. Anonymkode: b707b...391 Jenta mi på 13 og hennes venninner som var der når de var 11, synes det er en kjempekjekk park. De vil selv tilbake, og skal sies at de tok berg og dalbanen 15 ganger. De sprang også rundt å gjorde mye annet, så vi har nok en ulik opplevelse her. Det er en familiepark, og vi drar som en familie. Det er noe for 4åringen, 7 åringen og 13åringen. Der 13 åringen er for stor, gleder hun seg sammen med 4åringen og er med han på alt. Du skjønner, som en familie så tilpasser barna seg hverandre og gleder seg sammen med hverandre. Hun blir nok med lillebroren på alt han vil prøve, også er det flere ting hun selv gleder seg til. Anonymkode: 1e1cc...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #20 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva med å bare holde dere hjemme? Lillehammer hadde lave smittetall før sommerferien i fjor,men etter ferien var de ikke lave. Folk sto i lange køer i sentrum og ga blanke faen i smittevernsreglene Anonymkode: 73bdf...3fe Har ikke tenkt oss inn til sentrum, heller ikke mengde oss med andre. Tro meg, vi er vel en del av de som har fulgt smittevern så godt det går etter boka. Ønsker svar på spørsmålet, ikke alt annet. Anonymkode: 1e1cc...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå