Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å forstå babyen min. Han har på det jevne ganske stort sovehjerte, men enkelte netter skriker han konstant hvis ikke man holder han. Jeg klarer ikke tolke om han har vondt, eller om han bare vil bli holdt. 

I og med at han slutter å gråte når man holder han eller går rundt med han, antar jeg at han ikke har uutholdelige smerter.

Noen som har opplevd samme? Hender det de rett og slett bare har et umettelig behov for å bli holdt? 

Anonymkode: 47c2a...b33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? 

AnonymBruker
Skrevet
spegel skrev (18 minutter siden):

Hvor gammel er han? 

Snart en måned 

Skrevet

Babyer på den alder har et stort nærhetsbehov, noen mer enn andre. Det høres ut som du kanskje har en såkalt klistremerkebaby.

Vår gutt sov ikke uten å sove på/inntil noen før han var 6 mnd. Det var til tider klaustrofobisk, men han fikk all den nærheten han ville ha, og nå når han er ti måneder sover han mesteparten av natta i sin egen seng på rommet sitt 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo ikke utelukke at han har vondt, men det er helt normalt at de er klistremerke og gråter når de ikke får fysisk kontakt, spesielt når de er så unge som 1 mnd.

Anonymkode: 62695...30e

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er dette vanlig. En mnd gammel baby vil ha bare nærhet og kos. De blir fort redde når de er alene også. 

Anonymkode: 45847...156

AnonymBruker
Skrevet
KristineS skrev (4 timer siden):

Babyer på den alder har et stort nærhetsbehov, noen mer enn andre. Det høres ut som du kanskje har en såkalt klistremerkebaby.

Vår gutt sov ikke uten å sove på/inntil noen før han var 6 mnd. Det var til tider klaustrofobisk, men han fikk all den nærheten han ville ha, og nå når han er ti måneder sover han mesteparten av natta i sin egen seng på rommet sitt 😊

Gråt han mye hvis dere ikke var nær han?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gråt han mye hvis dere ikke var nær han?

Det ble en del gråt den første tida om vi prøvde å legge ham ned. Dette gjaldt både sovende og våken. Så i hvert fall de første to månedene satt jeg omtrent fast i sofaen med baby når ikke pappaen var hjemme. Det hjalp mye når han etterhvert begynte å godta bæresele/-sjal. 

Nå har vi en superaktiv og kjempetrygg gutt som fint kan sitte alene på rommet sitt mens vi holder på med noe rett utenfor 😊

Skrevet

Husk at han har ligget kloss inntil varme vegger i 9mnd, og bare kjent lukten av deg og hørt stemmen din. Det er traumatiserende å bli født, disse små trenger mye nærhet i starten :)

AnonymBruker
Skrevet

Nærhet produserer oxytocin som virker lindrende. Så barnet kan ha vondt jo. Gi barnet det den trenger, den er jo pitteliten

Anonymkode: 0d584...45a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...