Gå til innhold

Uteblitt mens, men ikke gravid. Hva annet kan det være ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, vi prøver ikke å bli gravide og jeg har hatt regelmessig syklus( 25-26 dager) i mange år. Har alle symptomer på at mensen er rett rundt hjørnet- vonde bryster og oppblåsthet i magen, men nå er den forsinket i 3 dager. Tatt 2 tester med morgenurin og begge var negative...men hva annet kan det være ? Er det vanlig at mensen blir plutselig forsinket uten grunn ? 

Anonymkode: d3989...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Stress først og fremst, kan gjøre at mensen blir forsinka.

For lite mat/næring.

Paracet/smertestillende.

PCOS.

Tidlig overgangsalder.

Anonymkode: a1be0...2b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tenkt på det jeg også, men har ingen stress i livet i det hele tatt og er nok ikke i overgangsalder...ikke har jeg pcos eller tar noen medisiner...

Men det er tydelig at jeg har hatt eggløsning da jeg har ømme bryster og har hatt pms som vanlig. Mensen starter bare ikke...

Så jeg lurer på om de kan plutselig bli forsinket eller forsvinne sånn uten videre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, den kan plutselig bare forsvinne. Opplevde det samme for noen år siden. Plutselig borte i 3 mnd. Legen kalte det hormonforstyrrelse.

Anonymkode: eb78e...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ømme bryster og PMS er ikke nødvendigvis tegn på EL. Har du uteblitt/forsinket menstruasjon har du ikke hatt eggløsning eller hatt eggløsning senere en antatt. En sjelden gang kan kvinner oppleve at de ikke har eggløsning, og da blir syklusen lengre og man får en bortfallsblødning før man går tilbake i syklus igjen. Dette er helt normalt og det betyr ikke at det er noen feil hos kvinnen.

Ellers så kan det være slik som beskrevet stress ol. Har du hatt covid-19 vaksine? Det tyder på at vaksiner også kan utsette eggløsning og dermed utsette menstruasjon.

Anonymkode: 05b50...ce6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ømme bryster og PMS er ikke nødvendigvis tegn på EL. Har du uteblitt/forsinket menstruasjon har du ikke hatt eggløsning eller hatt eggløsning senere en antatt. En sjelden gang kan kvinner oppleve at de ikke har eggløsning, og da blir syklusen lengre og man får en bortfallsblødning før man går tilbake i syklus igjen. Dette er helt normalt og det betyr ikke at det er noen feil hos kvinnen.

Ellers så kan det være slik som beskrevet stress ol. Har du hatt covid-19 vaksine? Det tyder på at vaksiner også kan utsette eggløsning og dermed utsette menstruasjon.

Anonymkode: 05b50...ce6

Takk for info. Dette trengte jeg å høre faktisk for ellers er det lett å begynne å tenke i retning av alle mulige sykdommer...

Jeg håper at eggløsningen har bare skjedd senere enn antatt og mensen er dermed forsinket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, den kan plutselig bare forsvinne. Opplevde det samme for noen år siden. Plutselig borte i 3 mnd. Legen kalte det hormonforstyrrelse.

Anonymkode: eb78e...ede

Oi, var du i 20 årene eller 30 årene da ? Var det en stressende livssituasjon evt.undervekt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt vanlig at en mensen bare konmer litt senere

Anonymkode: 7e2fc...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...