fitnessjenta Skrevet 29. oktober 2021 #461 Del Skrevet 29. oktober 2021 miss~Audrey skrev (19 minutter siden): Det er forøvrig mange på autismespekteret som reagerer på kumelk. Kanskje han mangler tarmbakterier. Mange laboratorierotter får merkelig oppførsel uten tarmbakterier. Å reagere på kumelk er ganske vanlig, ettersom mennesker egentlig ikke er ment for å drikke morsmelka til en ku. Det har ingenting med autisme å gjøre. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 29. oktober 2021 #462 Del Skrevet 29. oktober 2021 Syns ikke noen skal spekulere i diagnoser. Hvis Andreas tror at laktoseintoleranse var en prøvelse fra Gud, og at melka han ikke tålte fylte han med djevelen - så be my guest. Han er ikke den første og ikke den siste som får et "sterkt møte med Gud" når han er på et ræva sted i livet. Han beskrev en periode med angst og depresjoner. Istedetfor å få hjelp, så valgte han å bli fanatiker tydeligvis. Det er jo sikkert på en måte "helbredende" å kunne skylde alt på åndskamper - så slipper man å ta ansvar selv, slipper å jobbe med seg selv eller endre på noe. Jeg så sesongen han var med i i farmen. På meg virket det som han provoserte for å skape oppmerksomhet rundt egen person. Hvis han selv virkelig tror på "kallet" han har fått fra Gud om å leve uten elektrisitet, bil og traktor, så er jeg rimelig sikkert på at Gud iallefall egentlig forbyr både deltagelse i reality-TV og profiler i sosiale medier. Maren så nok den kjekke mannen på TV og tok kontakt fordi han var kjendis. Hun var tydeligvis en rotløs ungdom akkurat da. De "trygge" rammene hans var sikkert midt i blinken. Alt i alt, så tror jeg aller mest på at de ønsker oppmerksomhet - mer enn jeg tror på etterlevelse av et "kall" om å leve på gamlemåter. Hadde de fått tilbud om egen TV-serie hadde de nok takket ja på flekken. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmidtherin Skrevet 29. oktober 2021 #463 Del Skrevet 29. oktober 2021 Jeg har tenkt mye på i hvor stor grad dette var planlagt fra M. Hun har jo vært en slags influenser, men løpende sponsoravtaler som inntekt. Hvis dette har vært planlagt, så har de jo sikkert fått beskjed om det. For å slippe å få betalt for annonser, som hun vet ikke kommer. Eller om de bare er satt på pause? Hennes Instagram har jo fått over 1k flere følgere etter dette. Eller, om det faktisk er slik hun forteller i videoene og var mer en "plutselig åpenbaring og tilgivelse fra Gud", så taler det jo for at hun ikke har hatt tid til å si i fra til sponsorene. Nettopp fordi det ikke var planlagt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skulptur Skrevet 29. oktober 2021 #464 Del Skrevet 29. oktober 2021 (endret) Støttegruppen til Maren Andrea Hansen, er det fremdeles. Men har byttet navn og forsidebilde etter trusler om politianmeldelse fra en av hennes søstre. En slik anmeldelse hadde blitt henlagt men hun som startet siden, byttet likevel for Maren og familien sin skyld. Innholdet er det samme, handler jo om alle kvinner ( og menn )som kan relatere til dette. Enten om de har opplevd det selv, lever i det eller er pårørende. Siden heter: « Frihet for alle kvinner som lever i eller som har overlevd mishandling « Endret 29. oktober 2021 av Skulptur Laste opp et bedre bilde. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 29. oktober 2021 Forfatter #465 Del Skrevet 29. oktober 2021 Hele den sagaen her er bare blitt merkelig. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hengehoia Skrevet 29. oktober 2021 #466 Del Skrevet 29. oktober 2021 Om dere, som engasjerer dere «saken Maren», så endrer det ikke noe for henne. Det blir så mange spekulasjoner og synsing - la de ordne opp selv, la slekt og venner ta seg av dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erieia Skrevet 29. oktober 2021 #467 Del Skrevet 29. oktober 2021 20 minutter siden, Hengehoia said: Om dere, som engasjerer dere «saken Maren», så endrer det ikke noe for henne. Det blir så mange spekulasjoner og synsing - la de ordne opp selv, la slekt og venner ta seg av dette.. De kunne nok ha unngått mye spekulasjoner og synsing ved å gi en ordentlig forklaring . Den videoen var ikke veldig oppklarende for min del i hvert fall. Da er det vel ikke så rart at folk lurer på hva som egentlig har skjedd her... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 29. oktober 2021 #468 Del Skrevet 29. oktober 2021 Hengehoia skrev (34 minutter siden): Om dere, som engasjerer dere «saken Maren», så endrer det ikke noe for henne. Det blir så mange spekulasjoner og synsing - la de ordne opp selv, la slekt og venner ta seg av dette.. Helt enig i at det ikke endrer noe for henne, og at man skal respektere valget hun/de har tatt - og også ønske de lykke til. MEN, jeg syns ikke det er rart at dette er sjokkerende for mange av de som har fulgt henne (hun har selv valgt å være offentlig) Følgere sitter igjen bekymret, som spørsmålstegn. De har fulgt en "reise" i å bryte løs fra noe som ikke har vært bra - i en kanal der jeg har forstått at M kalte seg offentlig person, hadde reklamesamarbeid, åpnet seg i en podkast og fikk tusenvis av følgere. Det har vært spleis og mye støtte. Hadde de ikke delt privatliv på internett, så hadde heller ingen spekulert og syns noe som helst. Reaksjonene roer seg nok raskt ned, men de har slik jeg ser det lagt opp til å få nettopp reaksjoner og spekulasjoner ved å dele den dåpsvideoen i Marens influenserkanal. Ønsker de ikke at noen skal blande seg, så er det da rart å velge å blande inn "alle" ved å dele en så privat helomvendig. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleguri Skrevet 29. oktober 2021 #469 Del Skrevet 29. oktober 2021 Pantoten skrev (5 timer siden): Ganske drøyt at det får foregå. Forstår egentlig ikke hvorfor det ikke anses som psykisk vold. Handler om religionsfrihet kanskje. Men for de barna det skader er det jo like skadelig for det. Ja, det er drøyt.. Jeg vokste opp i en pinsemenighet, og det satte varige spor hos meg. Jeg blir uvel av å tenke på hvor redd jeg var. Både det med høylytt tungetale, armer i luften, folk som "falt" i bakken av guds kraft, og verst av alt, frykten for helvete. Fy så redd jeg var. Bokstavelig talt dødsredd. Og jeg var heldig. For mine foreldre var troende pinsevenner, men de holdt ikke på med den skremselspropagandaen hjemme. Jeg tenker vel egentlig at å utsette barn for sånt er på kanten.. Minst! 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erieia Skrevet 29. oktober 2021 #470 Del Skrevet 29. oktober 2021 2 minutter siden, Humleguri said: Ja, det er drøyt.. Jeg vokste opp i en pinsemenighet, og det satte varige spor hos meg. Jeg blir uvel av å tenke på hvor redd jeg var. Både det med høylytt tungetale, armer i luften, folk som "falt" i bakken av guds kraft, og verst av alt, frykten for helvete. Fy så redd jeg var. Bokstavelig talt dødsredd. Og jeg var heldig. For mine foreldre var troende pinsevenner, men de holdt ikke på med den skremselspropagandaen hjemme. Jeg tenker vel egentlig at å utsette barn for sånt er på kanten.. Minst! Får helt vondt i meg av å høre dette, skulle gjerne gitt deg en klem ❤️ Det er grusomt at det aksepteres at barn utsettes for slikt i religionens navn, det ville det vel aldri blitt ellers! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla33 Skrevet 29. oktober 2021 #471 Del Skrevet 29. oktober 2021 Hun har skrevet ADHD i en eldre kommentar på et bilde på Insta, uten at jeg vet om det stemmer. Tror ikke vi skal sette diagnose på noen. Trist om det eventuelt har blitt brukt i mot henne for å få henne tilbake. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla33 Skrevet 29. oktober 2021 #472 Del Skrevet 29. oktober 2021 (endret) Å være alene med flere barn er tøft og skremmende til tider. Man føler seg ensom og alene om store omsorgsoppgaver. Lett å få angst og tenke "hva har jeg gjort?" i perioder, og tvile på valget sitt og sin egen dømmekraft. Spesielt hvis det var manipulasjon og maktskjevhet i forholdet. Man blir sårbar, så jeg kan forstå at det er fristende å komme krypende tilbake. Han har nok hatt stor makt og blitt beundret også, pluss de tross alt har felles barn som binder de sammen. Lett å tenke at hun har vært redd. Jeg har opplevd å ha noen nær som drev og forklarte "virkeligheten" for meg og forvirret/skremte meg sånn at jeg ikke klarte å ha egne meninger/se perspektivet. Man skal komme seg veldig langt unna mentalt, før man får det overblikket og den tryggheten i seg selv. Det vil svinge mye først, og dårlig samvittighet er en stor del av det. Han er nok overtalende den fyren der. Endret 29. oktober 2021 av Lilla33 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 29. oktober 2021 #473 Del Skrevet 29. oktober 2021 (endret) Jeg syns ikke det skal spekuleres i diagnoser. Men ja, jeg har selv vært vitne til situasjoner der alvorlig psykisk sykdom har blitt kalt for demoner, besettelse og onde åndsmakter. "Behandlingen" for dette i religiøse miljøer er håndspåleggelse, forbønn, syndsforlatelse, olje og i værste fall - typ "eksorsisme" (eldstebrødre som befaler satan å forlate kroppen osv) Ingen vet nok egentlig hva som foregår i livet deres. Kanskje er det bra for de at de har funnet tilbake til hverandre. Sannhetene er det bare de som vet. Kanskje er det ikke så galt som man kunne får inntrykk av når man så hvordan hun gikk kledd osv før hun "kom seg vekk". Kanskje er ikke A en helt forferdelig fyr. Kanskje er det like mye en genuin interesse for gammeldags gårdsbruk som religiøs fanatisme. A sine meget kontroversielle tidligere uttalelser om at han fant en ung kone for å "forme henne" osv gjør jo at man danner seg et bilde av fanatisk religiøsitet, men kanskje han bare har det i kjeften, syns det var litt "stas" å være i media - og egentlig ikke er helt sånn. https://www.p4.no/nyheter/--hennes-oppgave-a-passe-ungene/artikkel/654257/ (dette er bare en av maaange intervjuer med A gjennom årene) Vi vet ikke om det han sier er det han gjør. - greia at vi ikke burde visst noe av dette. For jeg tenker at dette her mest av alt er et eksempel på hvorfor det er lurt å ikke dele privatlivet sitt på internett og i media som "offentlige personer"- nettopp fordi man inviterer til at alle skal mene noe, bry seg om, bry seg med, engasjere seg. Og når noe som kan fremstå bekymringsfullt eller merkelig da skjer, så åpner det for diskusjoner, spekulasjoner, reaksjoner og #freeNN, og det kan sette følgeres følelser veldig "i sving". Hadde de ikke delt, så hadde ingen snakket om dem. Endret 29. oktober 2021 av Isild 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 29. oktober 2021 #474 Del Skrevet 29. oktober 2021 Humleguri skrev (1 time siden): Ja, det er drøyt.. Jeg vokste opp i en pinsemenighet, og det satte varige spor hos meg. Jeg blir uvel av å tenke på hvor redd jeg var. Både det med høylytt tungetale, armer i luften, folk som "falt" i bakken av guds kraft, og verst av alt, frykten for helvete. Fy så redd jeg var. Bokstavelig talt dødsredd. Og jeg var heldig. For mine foreldre var troende pinsevenner, men de holdt ikke på med den skremselspropagandaen hjemme. Jeg tenker vel egentlig at å utsette barn for sånt er på kanten.. Minst! Ikke alle pinsevenner holder på sånn da. Jeg vokste selv opp i en slik menighet. Foreldrene mine var troende. Ja, det var noe tungetale og armer opp i været, men har aldri sett noen kaste seg på bakken eller hørt noe om demoner, helvete og Satan. Jeg er ikke pinsevenn selv, men har venner som er det, og de holder virkelig ikke på sånn de heller. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla33 Skrevet 29. oktober 2021 #475 Del Skrevet 29. oktober 2021 Håper ikke hun må finne seg i mer enn tidligere, på grunn av det de betrakter som en "feil" hun har gjort ved å leve vanlig.....😔 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleguri Skrevet 29. oktober 2021 #476 Del Skrevet 29. oktober 2021 clyde skrev (54 minutter siden): Ikke alle pinsevenner holder på sånn da. Jeg vokste selv opp i en slik menighet. Foreldrene mine var troende. Ja, det var noe tungetale og armer opp i været, men har aldri sett noen kaste seg på bakken eller hørt noe om demoner, helvete og Satan. Jeg er ikke pinsevenn selv, men har venner som er det, og de holder virkelig ikke på sånn de heller. Godt å høre:) I det området jeg er oppvokst i, var det sånn. Men veldig bra om det ikke er det over alt!:) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humleguri Skrevet 29. oktober 2021 #477 Del Skrevet 29. oktober 2021 Erieia skrev (2 timer siden): Får helt vondt i meg av å høre dette, skulle gjerne gitt deg en klem ❤️ Det er grusomt at det aksepteres at barn utsettes for slikt i religionens navn, det ville det vel aldri blitt ellers! Tusen takk ❤ Ja, jeg synes også det er ille at mange vokser opp med frykt som kommer inn med morsmelken.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 29. oktober 2021 #478 Del Skrevet 29. oktober 2021 Syns ikke hun virker som seg selv på videoene. Hun virker veldig nervøs, gnir hendene sammen hele tiden, ser mye rundt seg. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 29. oktober 2021 #479 Del Skrevet 29. oktober 2021 Humleguri skrev (48 minutter siden): Godt å høre:) I det området jeg er oppvokst i, var det sånn. Men veldig bra om det ikke er det over alt!:) Det er det heldigvis ikke. Noen er mer ekstreme enn andre, men de jeg kjenner til er ganske normale av seg 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 29. oktober 2021 #480 Del Skrevet 29. oktober 2021 (endret) Humleguri skrev (1 time siden): Godt å høre:) I det området jeg er oppvokst i, var det sånn. Men veldig bra om det ikke er det over alt!:) Samme her. Jeg var i et forhold med en som plutselig møtte gud og ble med i en pinsemenighet. Jeg ga det litt tid fordi jeg håpet og trodde det bare var et innfall og at han kom til å komme til fornuften fort. Men nei.. Og det var MYE tungetaling, takk gud og Jesus, halleluja, gjør du ditten og datten kommer du til helvete, skal ikke omgås verdslige mennesker. Opplevde også at folk gikk i bakken av guds kraft, de skalv og var helt ute. Jeg fikk helt sjokk. Klarte av og til ikke la vær å le, men tror det var mest fordi jeg faktisk ble redd. Selvom jeg var 18-19 år. Jeg fikk også beskjed om alt positive jeg oppnådde var takket være gud, men hvis jeg feilet med noe var det fordi jeg var besatt av satan. Etter det har jeg kristendommen (den typen) LANGT opp i halsen. Kan forstå Maren som føler seg tvunget tilbake. En sånn menighet har mye kraft og makt. Jeg blir uvel av tanken på åssen det må være.. Endret 29. oktober 2021 av Hottentått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå