spirå12 Skrevet 31. oktober 2021 #581 Del Skrevet 31. oktober 2021 Flamme skrev (49 minutter siden): Hva skal man si. Så videoen på Instagram og tenker at her er det ei dame som har havnet i en vanskelig situasjon og prøver å rettferdigjøre ovenfor seg selv hvorfor situasjonen nå har blitt slik. Synes jo også litt synd på henne som har fått hele situasjonen sin brettet ut på nettet og enormt med kommentarer, men det er vel konsekvensen av å være såppas i rampelyset som hun har valgt å være. Jeg personlig tviler på at det er så ille som at hun blir slått og mishandlet, er nok mer et psykologisk spill. Tenker at Andreas er nok "alt hun kjenner". Synd om hun skyver i fra seg slekt og familie ved å insistere på at det er Satan sin feil og at alt er topp, veien ut fra det forholdet nå blir enda lengre enn sist gang. Håper hun har gode folk rundt seg den dagen hun velger å gå igjen, for det tenker jeg er et tidsspørsmål. Kan ikke se for meg at de holder sammen i årevis. Enig i mye, men hun har ikke fått hele situasjonen sin brettet ut på nettet. Hun har selv valgt å dele alt. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 1. november 2021 Populært innlegg #582 Del Skrevet 1. november 2021 spirå12 skrev (7 timer siden): Enig i mye, men hun har ikke fått hele situasjonen sin brettet ut på nettet. Hun har selv valgt å dele alt. Nettopp! Hadde hun ikke delt med offentligheten, så hadde det ikke kommet hverken kommentarer, bekymringer eller spekulasjoner. Jeg er en av de som knapt visste hvem de var før dette skjedde. Veien til informasjon på nettet var veldig kort. Der fant jeg flere sider med intervjuer og bilder. Det de selv har lagt ut var kilden til informasjon. De har en fascinerende historie, så jeg leste. Jeg leste om en ungdom med problemer, og om en mann med svært provoserende og konservative syn på kvinner. En mann som hadde et kall (selvkalt eller påkalt vet jeg ikke helt) om å leve etter gamletestamentet (helst i beste sendetid på TV) Det jeg har lest gjør at jeg sitter igjen med: Hun var veldig ung da hun traff han. Hun forteller selv at det som tiltrakk henne var noe å tro på (når man er barn, rotløs og på leting, så er det jo ofte det man ser etter) Det å da få "draget" på en kjekk kjendis som kan tilby både rutiner, "trygghet", noe å tro på og et liv i "rampelyset" kan ha virket svært forlokkende. (Burde HAN som var voksnen ha giftet seg og fått barn med et "barn" som åpenbart antageligvis hadde noen issues? Nei, det syns jeg ikke) Han uttalte å "i stor grad ha lykkes med" sitt mål om å forme en ung kvinne til det livet han ønsket å leve, og ved siden av satt en jente i begynnelsen av 20-årene som hadde gått voldsomt opp i vekt. Hun satt der med ansvaret for mange små barn. Hun virket tam og føyelig. Mest av alt så virket det vel nesten som om de snakket om rollene de hadde i en teateroppsetning de spilte i. Var det kanskje litt slik hun så på det hele? Var det litt sånn det var? Etterhvert gikk hun av seg kiloene der hjemme,og det neste vi vet er at hun "broke free" fra det forferdellige forholdet. Gjorde hun opprør? Var hun lei av det kjedelige grå livet? Var det rebellen som ville frem igjen? Savnet hun å være ungdom, feste, pynte seg, farge håret? Det ble nok endel krangler ser jeg for meg. Det neste er at hun forteller oss at hun omtrent har rømt fra fangenskap. Plutselig er det hun selv om er kjendisen og influenseren. Hun blir oppdatert til et utseende av 2021 og legger ut bilder av seg selv fra "livet før" til skrekk og advarsel. Det ser jo helt villt ut - at slike "sekter" eksisterer. Stakkars jente, men så tøff! Men så drar hun tilbake? Det blir bekymring og rabalder. Det er helt naturlig. Mennesker har sterk empati med andre og mange har virkelig levd seg inn i historien om den unge jenta som brøt ut av en "sekt" og kom seg vekk fra en mann som ødela henne. De som ble glad i henne gjennom det hun selv delte ble nok først og fremst redd for henne. Så kommer forklaringen på at hun reiste tilbake. Hun sitter i en nedtonet versjon av "den sømmelige varianten av seg", men sminken og AC/DC T-skjorten er vekk. Hun forteller oss at sannheten er at hun ble kastet ut, sannheten er at hun har løyet fordi hun var bitter for det. Sannheten er at hun har overdrevet. Jeg sitter igjen nå og tror det er det som er sannheten. Hennes "rumspringa" var kanskje ikke så sunn og positiv for henne som det hun la frem på IG. Kanskje det er da hun ikke var seg selv? Eller kanskje "da heller?" Jeg syns ikke man skal være så sikre på at hun nå er "fanget tilbake" og har det vanskelig. Tenk om det er sant at hun har det bedre enn noengang? Selv om det kan virke veldig overraskende på andre. Livet de lever tror jeg er en blanding av genuin interesse for gamlemåter og religion. Andreas har hatt sjokkerende uttalelser, samtidig så får jeg litt inntrykk av at noe av det er sagt FOR å sjokkere. De kan nok med fordel slutte å dele i SoMe og i sladreblader. Og med det så går jeg tilbake til å ikke følge mer med på dem. Ønsker de all verdens lykke til. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spain Skrevet 1. november 2021 #583 Del Skrevet 1. november 2021 Isild skrev (1 time siden): Nettopp! Hadde hun ikke delt med offentligheten, så hadde det ikke kommet hverken kommentarer, bekymringer eller spekulasjoner. Jeg er en av de som knapt visste hvem de var før dette skjedde. Veien til informasjon på nettet var veldig kort. Der fant jeg flere sider med intervjuer og bilder. Det de selv har lagt ut var kilden til informasjon. De har en fascinerende historie, så jeg leste. Jeg leste om en ungdom med problemer, og om en mann med svært provoserende og konservative syn på kvinner. En mann som hadde et kall (selvkalt eller påkalt vet jeg ikke helt) om å leve etter gamletestamentet (helst i beste sendetid på TV) Det jeg har lest gjør at jeg sitter igjen med: Hun var veldig ung da hun traff han. Hun forteller selv at det som tiltrakk henne var noe å tro på (når man er barn, rotløs og på leting, så er det jo ofte det man ser etter) Det å da få "draget" på en kjekk kjendis som kan tilby både rutiner, "trygghet", noe å tro på og et liv i "rampelyset" kan ha virket svært forlokkende. (Burde HAN som var voksnen ha giftet seg og fått barn med et "barn" som åpenbart antageligvis hadde noen issues? Nei, det syns jeg ikke) Han uttalte å "i stor grad ha lykkes med" sitt mål om å forme en ung kvinne til det livet han ønsket å leve, og ved siden av satt en jente i begynnelsen av 20-årene som hadde gått voldsomt opp i vekt. Hun satt der med ansvaret for mange små barn. Hun virket tam og føyelig. Mest av alt så virket det vel nesten som om de snakket om rollene de hadde i en teateroppsetning de spilte i. Var det kanskje litt slik hun så på det hele? Var det litt sånn det var? Etterhvert gikk hun av seg kiloene der hjemme,og det neste vi vet er at hun "broke free" fra det forferdellige forholdet. Gjorde hun opprør? Var hun lei av det kjedelige grå livet? Var det rebellen som ville frem igjen? Savnet hun å være ungdom, feste, pynte seg, farge håret? Det ble nok endel krangler ser jeg for meg. Det neste er at hun forteller oss at hun omtrent har rømt fra fangenskap. Plutselig er det hun selv om er kjendisen og influenseren. Hun blir oppdatert til et utseende av 2021 og legger ut bilder av seg selv fra "livet før" til skrekk og advarsel. Det ser jo helt villt ut - at slike "sekter" eksisterer. Stakkars jente, men så tøff! Men så drar hun tilbake? Det blir bekymring og rabalder. Det er helt naturlig. Mennesker har sterk empati med andre og mange har virkelig levd seg inn i historien om den unge jenta som brøt ut av en "sekt" og kom seg vekk fra en mann som ødela henne. De som ble glad i henne gjennom det hun selv delte ble nok først og fremst redd for henne. Så kommer forklaringen på at hun reiste tilbake. Hun sitter i en nedtonet versjon av "den sømmelige varianten av seg", men sminken og AC/DC T-skjorten er vekk. Hun forteller oss at sannheten er at hun ble kastet ut, sannheten er at hun har løyet fordi hun var bitter for det. Sannheten er at hun har overdrevet. Jeg sitter igjen nå og tror det er det som er sannheten. Hennes "rumspringa" var kanskje ikke så sunn og positiv for henne som det hun la frem på IG. Kanskje det er da hun ikke var seg selv? Eller kanskje "da heller?" Jeg syns ikke man skal være så sikre på at hun nå er "fanget tilbake" og har det vanskelig. Tenk om det er sant at hun har det bedre enn noengang? Selv om det kan virke veldig overraskende på andre. Livet de lever tror jeg er en blanding av genuin interesse for gamlemåter og religion. Andreas har hatt sjokkerende uttalelser, samtidig så får jeg litt inntrykk av at noe av det er sagt FOR å sjokkere. De kan nok med fordel slutte å dele i SoMe og i sladreblader. Og med det så går jeg tilbake til å ikke følge mer med på dem. Ønsker de all verdens lykke til. Du har sammenfattet dette på en bra måte,kanskje dette er noenlunde storyen,glem bare ikke at dette er konservativ kristendom hvor kvinnene er mest utsatt for kontroll,både av ektemann og menighet.Denne unge 5 barnsmammaen kom seg ut (kastet ut eller reist selv,vi vet ikke) tok igjen det fortapte,bygde opp en instagramkonto m mange følgere,kanskje det også ble tøfft etterhvert,må legge ut stadig nye ting,prestere for og holde på følgerne.Kanskje det for henne ble det et tomt liv-og så taushet.Så kom dette dåpsbildet,brutalt synes de fleste av oss,i det iskalde vannet med to svære karer hun klamrer seg til.Bildet var provoserende og selfølgelig tok det av i kommentarfeltene.Og folk kan ikke dy seg,slenger ut det mest vannvittige.Så kommer hun med forklaringen i 3 videoer,tar på seg all skyld,har møtt Herren og fått tilgivelse.Hun har gått tilbake til mannen og sekten.Ok,hun må leve det livet hun ønsker,men det skurrer allikevel,har Maren løyet.Hun har muligens overdrevet,kanskje en liten løgn her og der,men jeg tror ikke hun har løyet om det vesentlige,kontrollen,irettesetteser,sekten står over henne og beskylder henne for og være besatt av Satan selv.Det er til og bli bekymret av,ikke bare Marens historie,men sektisme med egne lover og regler,med egne skikker,med egen sjargong,et samfunn for seg selv inne i samfunnet 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. november 2021 #584 Del Skrevet 1. november 2021 Spain skrev (9 minutter siden): Du har sammenfattet dette på en bra måte,kanskje dette er noenlunde storyen,glem bare ikke at dette er konservativ kristendom hvor kvinnene er mest utsatt for kontroll,både av ektemann og menighet.Denne unge 5 barnsmammaen kom seg ut (kastet ut eller reist selv,vi vet ikke) tok igjen det fortapte,bygde opp en instagramkonto m mange følgere,kanskje det også ble tøfft etterhvert,må legge ut stadig nye ting,prestere for og holde på følgerne.Kanskje det for henne ble det et tomt liv-og så taushet.Så kom dette dåpsbildet,brutalt synes de fleste av oss,i det iskalde vannet med to svære karer hun klamrer seg til.Bildet var provoserende og selfølgelig tok det av i kommentarfeltene.Og folk kan ikke dy seg,slenger ut det mest vannvittige.Så kommer hun med forklaringen i 3 videoer,tar på seg all skyld,har møtt Herren og fått tilgivelse.Hun har gått tilbake til mannen og sekten.Ok,hun må leve det livet hun ønsker,men det skurrer allikevel,har Maren løyet.Hun har muligens overdrevet,kanskje en liten løgn her og der,men jeg tror ikke hun har løyet om det vesentlige,kontrollen,irettesetteser,sekten står over henne og beskylder henne for og være besatt av Satan selv.Det er til og bli bekymret av,ikke bare Marens historie,men sektisme med egne lover og regler,med egne skikker,med egen sjargong,et samfunn for seg selv inne i samfunnet Du har helt rett i at vi ikke skal glemme at det er konservativ kristendom inne i bildet her. Det jeg kanskje savner litt er navnet på den sekten man hevder de er en del av. For da kan man diskutere det på mer generellt grunnlag enn hva et "kjendispar" velger å vise/fortelle. Er det en reell sekt/menighet de er medlemmer av som "utøver" denne formen for kristendom, eller er det de to som lever slik helt på egenhånd - utenom en sekt? Jeg betviler ikke at det er noen rimelig drøye syn A har fått for seg, de er iallefall ikke forenelige med 2021. Men jeg tror hun mer frivillig enn noe annet har tatt del i det hele. Det jeg virkelig ikke syns noe om, er at hun fikk 5 barn mens hun fortsatt var umoden og et "barn" selv. At han har uttalt at han skal "forme" en ung sårbar jente er bare kvalmt. Han var voksen, han burde tatt ansvar for akkurat dette, det gjorde han ikke. Der feilet han. Håper han reflekterer over det. Det er endel han har glemt i sin iver etter å leve for 100 år siden. Mennesket, kvinnen, mannen, samfunnet, kunnskapen og oppdragelsen har forandret seg. Hva en "kvinne" på 18 tilsynelatende "tålte" og var klar for 100 år siden er helt usammenlignbart med hvordan en 18-årig jente er i dag. Han mener at det er DET som er feil tror jeg, hvordan vil har blitt i dag ( jeg har desverre en god del personlig erfaring fra konservativ kristendom og om hvordan den kan misbrukes - grovt) En konservativ kristen vil mene at mennesket har mistet alt det som gjør oss lykkelige. En konservativ kristen vil mene at vi har blandet roller, sluttet å arbeide fysisk med oppgaver vi har armer og bein for å gjøre, at vi blir i mental ubalanse av å fjerne oss fra Gud, at vi får det dårlig av å være "løsaktige" (fulle på byen med påfølgende one night stands og barn utenfor ekteskapet) En konservativ kristen mener at hvis det var meningen at menn og kvinner skulle være likestilte så ville Gud skapt oss annerledes. En konservativ kristen elsker sin kone veldig høyt. En konservativt kristenmann mener at det er hans ansvar å forsørge. Sømmeligheten mener konservativt kristne er helt avgjørende for å ikke bli ledet inn i synd (seksuellt) En konservativt kristen vil mene at den "rumspringaen" M har hatt er styrt av "satan" fordi alle verdslige fristelser er av satan. Saten er jordens fyrste. De vil mene at hun i de 7 mnd levde på en måte som vil gjøre henne dypt ulykkelig. så kan man reflekere over at det er akkurat det hun NÅ sier at hun ble. Nå høres det ut som jeg tar det i forsvar, det gjør jeg ikke. Men jeg kan forstå hvorfor de velger som de gjør. Den "gode gamla gårdskona" han vil gjenskape er ikke lenger siden enn min egen bestemor. Hun fantes, og mye VAR bedre da. Men han har hoppet over en del. Det å riste litt i kvinnen og barna sine osv det fungerer bare ikke i 2021, det fungerte dårlig før også - det er derfor det er avskaffet. For han er rimelig naiv hvis han tror det der fungerte før. Det er bare at før hørte man ikke om/visste man ikke om psykisk belastning, man hadde ikke krisesenter, man snakket ikke om selvmord. Det de hadde da var "galehus" for "hysteriske kvinner" osv. De bør nok finne et sted "på midten" hvis de skal ha dette til å fungere. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spain Skrevet 1. november 2021 #585 Del Skrevet 1. november 2021 Isild skrev (1 time siden): Du har helt rett i at vi ikke skal glemme at det er konservativ kristendom inne i bildet her. Det jeg kanskje savner litt er navnet på den sekten man hevder de er en del av. For da kan man diskutere det på mer generellt grunnlag enn hva et "kjendispar" velger å vise/fortelle. Er det en reell sekt/menighet de er medlemmer av som "utøver" denne formen for kristendom, eller er det de to som lever slik helt på egenhånd - utenom en sekt? Jeg betviler ikke at det er noen rimelig drøye syn A har fått for seg, de er iallefall ikke forenelige med 2021. Men jeg tror hun mer frivillig enn noe annet har tatt del i det hele. Det jeg virkelig ikke syns noe om, er at hun fikk 5 barn mens hun fortsatt var umoden og et "barn" selv. At han har uttalt at han skal "forme" en ung sårbar jente er bare kvalmt. Han var voksen, han burde tatt ansvar for akkurat dette, det gjorde han ikke. Der feilet han. Håper han reflekterer over det. Det er endel han har glemt i sin iver etter å leve for 100 år siden. Mennesket, kvinnen, mannen, samfunnet, kunnskapen og oppdragelsen har forandret seg. Hva en "kvinne" på 18 tilsynelatende "tålte" og var klar for 100 år siden er helt usammenlignbart med hvordan en 18-årig jente er i dag. Han mener at det er DET som er feil tror jeg, hvordan vil har blitt i dag ( jeg har desverre en god del personlig erfaring fra konservativ kristendom og om hvordan den kan misbrukes - grovt) En konservativ kristen vil mene at mennesket har mistet alt det som gjør oss lykkelige. En konservativ kristen vil mene at vi har blandet roller, sluttet å arbeide fysisk med oppgaver vi har armer og bein for å gjøre, at vi blir i mental ubalanse av å fjerne oss fra Gud, at vi får det dårlig av å være "løsaktige" (fulle på byen med påfølgende one night stands og barn utenfor ekteskapet) En konservativ kristen mener at hvis det var meningen at menn og kvinner skulle være likestilte så ville Gud skapt oss annerledes. En konservativ kristen elsker sin kone veldig høyt. En konservativt kristenmann mener at det er hans ansvar å forsørge. Sømmeligheten mener konservativt kristne er helt avgjørende for å ikke bli ledet inn i synd (seksuellt) En konservativt kristen vil mene at den "rumspringaen" M har hatt er styrt av "satan" fordi alle verdslige fristelser er av satan. Saten er jordens fyrste. De vil mene at hun i de 7 mnd levde på en måte som vil gjøre henne dypt ulykkelig. så kan man reflekere over at det er akkurat det hun NÅ sier at hun ble. Nå høres det ut som jeg tar det i forsvar, det gjør jeg ikke. Men jeg kan forstå hvorfor de velger som de gjør. Den "gode gamla gårdskona" han vil gjenskape er ikke lenger siden enn min egen bestemor. Hun fantes, og mye VAR bedre da. Men han har hoppet over en del. Det å riste litt i kvinnen og barna sine osv det fungerer bare ikke i 2021, det fungerte dårlig før også - det er derfor det er avskaffet. For han er rimelig naiv hvis han tror det der fungerte før. Det er bare at før hørte man ikke om/visste man ikke om psykisk belastning, man hadde ikke krisesenter, man snakket ikke om selvmord. Det de hadde da var "galehus" for "hysteriske kvinner" osv. De bør nok finne et sted "på midten" hvis de skal ha dette til å fungere. Vet ikke om det er en spesifikk menighet,muligens en flokk venner og familie.Det som er fakta er at de ble «gift» i Lisleherald menighet utenfor Notodden,viet av en menighetsforstander,ekteskapet er ikke legalt etter norsk lov.Kjenner godt til den gamle gårdskona,hadde bestemødre og oldemødre.Utslitte av barnefødsler,spebarnsdød,død i barselseng osv.Var det bedre?Nei,kvinner var mannens eiendom,skjebne og liv ble styrt av han.Takk Gud for at vi eier oss selv,har like rettigheter.Ang Maren,ønsker henne bare godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 1. november 2021 Forfatter #586 Del Skrevet 1. november 2021 Nytt innlegg på Insta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 1. november 2021 #587 Del Skrevet 1. november 2021 hobbykokken skrev (5 minutter siden): Nytt innlegg på Insta Kjære vene. Håper hun fjerner mobilnummeret sitt igjen raskt. Så mye rabalder og følelser som er satt i sving hos følgerne - så legger man da ikke ut privat kontaktinfo! IG har da en PM-funksjon. Hva skal man si. LOGG UT nå. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leila87 Skrevet 1. november 2021 #588 Del Skrevet 1. november 2021 Isild skrev (7 timer siden): Kjære vene. Håper hun fjerner mobilnummeret sitt igjen raskt. Så mye rabalder og følelser som er satt i sving hos følgerne - så legger man da ikke ut privat kontaktinfo! IG har da en PM-funksjon. Hva skal man si. LOGG UT nå. Hvem som helst kan jo si at de har gitt penger til spleisen, ser for meg at hun blir utsatt for svindel nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 1. november 2021 #589 Del Skrevet 1. november 2021 Leila87 skrev (4 minutter siden): Hvem som helst kan jo si at de har gitt penger til spleisen, ser for meg at hun blir utsatt for svindel nå. Hun skrev at søsteren hadde kontroll på hvem som hadde gitt penger til Spleisen, og hvor mye de hadde gitt... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 1. november 2021 #590 Del Skrevet 1. november 2021 Jeg håper hun fortsatt får tatt sertifikatet, hun trenger den selvstendigheten! 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 1. november 2021 #591 Del Skrevet 1. november 2021 NewStart87 skrev (46 minutter siden): Jeg håper hun fortsatt får tatt sertifikatet, hun trenger den selvstendigheten! Men om hun får lov til å ta seg en kjøretur på egenhånd er en annen sak, kan jo hende hun får et gjensyn med satan på turen 😛 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barelurer1234 Skrevet 1. november 2021 #592 Del Skrevet 1. november 2021 Kom til å tenke på en ting. Hu sier/har sagt at hu ikke har hatt noe oppfølging i svangerskapa og at hu har født aleine. Hvordan kan da Andreas ha skrevet under farskapspapirene? Har dette endret seg de seinere åra? Fødte tidligere i år, å da måtte samboer være med til jordmor å vise legitimasjon før han fikk skrive. Fikk også beskjed om at det til nød kunne gjøres på føden, men de så helst at dette ble gjort på forhånd. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokodillen Skrevet 1. november 2021 #593 Del Skrevet 1. november 2021 Barelurer1234 skrev (22 minutter siden): Kom til å tenke på en ting. Hu sier/har sagt at hu ikke har hatt noe oppfølging i svangerskapa og at hu har født aleine. Hvordan kan da Andreas ha skrevet under farskapspapirene? Har dette endret seg de seinere åra? Fødte tidligere i år, å da måtte samboer være med til jordmor å vise legitimasjon før han fikk skrive. Fikk også beskjed om at det til nød kunne gjøres på føden, men de så helst at dette ble gjort på forhånd. Du må ikke erklære farskap når man er gift, gjelder bare for samboere. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 1. november 2021 #594 Del Skrevet 1. november 2021 Krokodillen skrev (4 minutter siden): Du må ikke erklære farskap når man er gift, gjelder bare for samboere. De er ikke rettmessig gift. De ble vel velsignet av en i menigheten, så de har ikke rettslige papirer på et ekteskap. Der er også derfor han kan ha flere "koner" uten at det er ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barelurer1234 Skrevet 1. november 2021 #595 Del Skrevet 1. november 2021 Hottentått skrev (5 minutter siden): De er ikke rettmessig gift. De ble vel velsignet av en i menigheten, så de har ikke rettslige papirer på et ekteskap. Der er også derfor han kan ha flere "koner" uten at det er ulovlig. Er det jeg mener å ha hørt også. Derfor syns jeg det er noe som skurrer litt.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 1. november 2021 #596 Del Skrevet 1. november 2021 Barelurer1234 skrev (Akkurat nå): Er det jeg mener å ha hørt også. Derfor syns jeg det er noe som skurrer litt.. Da jeg fikk mitt første barn skrev pappaen under papirene på helsestasjonen etter fødsel. Vi var da kun samboere. Det var aldri noe problem. Så det kan jo hende Andreas har gjort det samme. Aner ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nadiahagen Skrevet 1. november 2021 #597 Del Skrevet 1. november 2021 Isild skrev (15 timer siden): Nettopp! Hadde hun ikke delt med offentligheten, så hadde det ikke kommet hverken kommentarer, bekymringer eller spekulasjoner. Jeg er en av de som knapt visste hvem de var før dette skjedde. Veien til informasjon på nettet var veldig kort. Der fant jeg flere sider med intervjuer og bilder. Det de selv har lagt ut var kilden til informasjon. De har en fascinerende historie, så jeg leste. Jeg leste om en ungdom med problemer, og om en mann med svært provoserende og konservative syn på kvinner. En mann som hadde et kall (selvkalt eller påkalt vet jeg ikke helt) om å leve etter gamletestamentet (helst i beste sendetid på TV) Det jeg har lest gjør at jeg sitter igjen med: Hun var veldig ung da hun traff han. Hun forteller selv at det som tiltrakk henne var noe å tro på (når man er barn, rotløs og på leting, så er det jo ofte det man ser etter) Det å da få "draget" på en kjekk kjendis som kan tilby både rutiner, "trygghet", noe å tro på og et liv i "rampelyset" kan ha virket svært forlokkende. (Burde HAN som var voksnen ha giftet seg og fått barn med et "barn" som åpenbart antageligvis hadde noen issues? Nei, det syns jeg ikke) Han uttalte å "i stor grad ha lykkes med" sitt mål om å forme en ung kvinne til det livet han ønsket å leve, og ved siden av satt en jente i begynnelsen av 20-årene som hadde gått voldsomt opp i vekt. Hun satt der med ansvaret for mange små barn. Hun virket tam og føyelig. Mest av alt så virket det vel nesten som om de snakket om rollene de hadde i en teateroppsetning de spilte i. Var det kanskje litt slik hun så på det hele? Var det litt sånn det var? Etterhvert gikk hun av seg kiloene der hjemme,og det neste vi vet er at hun "broke free" fra det forferdellige forholdet. Gjorde hun opprør? Var hun lei av det kjedelige grå livet? Var det rebellen som ville frem igjen? Savnet hun å være ungdom, feste, pynte seg, farge håret? Det ble nok endel krangler ser jeg for meg. Det neste er at hun forteller oss at hun omtrent har rømt fra fangenskap. Plutselig er det hun selv om er kjendisen og influenseren. Hun blir oppdatert til et utseende av 2021 og legger ut bilder av seg selv fra "livet før" til skrekk og advarsel. Det ser jo helt villt ut - at slike "sekter" eksisterer. Stakkars jente, men så tøff! Men så drar hun tilbake? Det blir bekymring og rabalder. Det er helt naturlig. Mennesker har sterk empati med andre og mange har virkelig levd seg inn i historien om den unge jenta som brøt ut av en "sekt" og kom seg vekk fra en mann som ødela henne. De som ble glad i henne gjennom det hun selv delte ble nok først og fremst redd for henne. Så kommer forklaringen på at hun reiste tilbake. Hun sitter i en nedtonet versjon av "den sømmelige varianten av seg", men sminken og AC/DC T-skjorten er vekk. Hun forteller oss at sannheten er at hun ble kastet ut, sannheten er at hun har løyet fordi hun var bitter for det. Sannheten er at hun har overdrevet. Jeg sitter igjen nå og tror det er det som er sannheten. Hennes "rumspringa" var kanskje ikke så sunn og positiv for henne som det hun la frem på IG. Kanskje det er da hun ikke var seg selv? Eller kanskje "da heller?" Jeg syns ikke man skal være så sikre på at hun nå er "fanget tilbake" og har det vanskelig. Tenk om det er sant at hun har det bedre enn noengang? Selv om det kan virke veldig overraskende på andre. Livet de lever tror jeg er en blanding av genuin interesse for gamlemåter og religion. Andreas har hatt sjokkerende uttalelser, samtidig så får jeg litt inntrykk av at noe av det er sagt FOR å sjokkere. De kan nok med fordel slutte å dele i SoMe og i sladreblader. Og med det så går jeg tilbake til å ikke følge mer med på dem. Ønsker de all verdens lykke til. Det beste jeg har lest i denne tråden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartgirl Skrevet 1. november 2021 #598 Del Skrevet 1. november 2021 Får vondt av jenta ❤️ Her er det noe som ikke stemmer. Jeg blir bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hakadaki Skrevet 1. november 2021 #599 Del Skrevet 1. november 2021 Dette er en vanskelig og komplisert sak. Håper at Maren forstår hvilke muligheter hun har dersom spekulasjonene i denne tråden stemmer. Krisesenter kan i mange saker være en mer riktig instans å kontakte fremfor barnevern. Fremfor alt håper jeg at videoene fra de siste dager faktisk er sannheten. Det er, tross alt, det beste scenarioet. Og DET sier litt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 2. november 2021 #600 Del Skrevet 2. november 2021 Merkelig at hun ikke sletter bilder fra Instagram, de med treningstøy, før og etter operasjon osv. Hvis det er så viktig å fremstå "sømmelig" mener jeg....masse av bildene fra siste året ligger jo enda. Til og med det med tatoveringen av hender som bryter ut av lenker. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå