Gå til innhold

Maren Andrea Hansen

hobbykokken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skruf skrev (1 minutt siden):

Mtp bildet Andreas la ut av seg selv og barna foran slottet og skrev at «Kongen har talt og barna er hjemme hos sin far» så tror jeg rett og slett at det har vært en barnefordelingsak som Maren tapte. Maren har en fortid med rus og psykiatri og det teller tungt på vektskåla i en barnefordelingsak. I tillegg er Andreas betydelig eldre, har jobb og eier eget hus, noe som gir han en fordel i barnefordeling

Jeg tror rett og slett at hun tapte og la seg flat for Andreas for å følge barna, tok på seg all skyld (og da er vel satan grei å skylde på) for å få tilgivelse, sånn at hun ikke mister de 5 små. Man går uendelig langt for barna sine 

Det jeg derimot ikke forstår meg på er hvorfor alt skal skje i offentligheten. Mulig Andreas satte dåp som krav, men hvorfor legge det ut? De fremstår egentlig som pr-kåte begge to 

Det er akkurat slik jeg opplever dette også. 

Jeg har aldri fulgt med på dem, men når man gjør noen googlesøk (for å lese seg litt opp) - så er det jo side opp og side ned med medieomtale om kontroversielle syn og meninger -  og deling av privatliv. 

Veldig spesiellt å dele den dåpsvideoen uten noen form for tilhørende tekst. Det må har vært for å få igang oppmerksomhet, kaos og engasjement. 

Ikke mye "gamlemåte" eller "Guds måte" over det der. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge har sagt at det var Andreas som kastet henne ut/ba henne om å flytte. Jeg tror det er en sannhet med modifikasjoner. Mest sannsynlig har Maren etterhvert begynt å stille spørsmål ved diverse ting, og ikke lenger levd opp til Andreas sitt bilde av hvordan en kvinne skal være. Han ga henne vel et ultimatum; enten endre seg eller flytte. 

Jeg tror ikke omsorgsrett for barna er grunnen til at hun er tilbake. Barnepass er «kvinnfolkarbeid», tviler på at Andreas ønsker det i tillegg til å drive gården. Jeg tror heller at det sinne som har holdt Maren gående disse månedene begynte å avta, det er begrenset hvor lenge man kan være sint hvis sinne ikke får ny næring. Etterhvert glemmer man det man ikke likte og begynner å idyllisere hva man hadde. Tipper hun kontaktet Andreas i et svakt øyeblikk, og sp begynte ballen og rulle. Mulig hun allerede angrer for at hun gikk tilbake, men nå sitter hun i «fella», i hvert fall for en stund. 

Endret av Ellenn
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (48 minutter siden):

Mtp bildet Andreas la ut av seg selv og barna foran slottet og skrev at «Kongen har talt og barna er hjemme hos sin far» så tror jeg rett og slett at det har vært en barnefordelingsak som Maren tapte. Maren har en fortid med rus og psykiatri og det teller tungt på vektskåla i en barnefordelingsak. I tillegg er Andreas betydelig eldre, har jobb og eier eget hus, noe som gir han en fordel i barnefordeling

Jeg tror rett og slett at hun tapte og la seg flat for Andreas for å følge barna, tok på seg all skyld (og da er vel satan grei å skylde på) for å få tilgivelse, sånn at hun ikke mister de 5 små. Man går uendelig langt for barna sine 

Det jeg derimot ikke forstår meg på er hvorfor alt skal skje i offentligheten. Mulig Andreas satte dåp som krav, men hvorfor legge det ut? De fremstår egentlig som pr-kåte begge to 

Hvor er det forresten han la ut dette? 

Et grovt overtramp ovenfor barnas rett til privatliv.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellenn skrev (40 minutter siden):

Begge har sagt at det var Andreas som kastet henne ut/ba henne om å flytte. Jeg tror det er en sannhet med modifikasjoner. Mest sannsynlig har Maren etterhvert begynt å stille spørsmål ved diverse ting, og ikke lenger levd opp til Andreas sitt bilde av hvordan en kvinne skal være. Han ga henne vel et ultimatum; enten endre seg eller flytte. 

Jeg tror ikke omsorgsrett for barna er grunnen til at hun er tilbake. Barnepass er «kvinnfolkarbeid», tviler på at Andreas ønsker det i tillegg til å drive gården. Jeg tror heller at det sinne som har holdt Maren gående disse månedene begynte å avta, det er begrenset hvor lenge man kan være sint hvis sinne ikke får ny næring. Etterhvert glemmer man det man ikke likte og begynner å idyllisere hva man hadde. Tipper hun kontaktet Andreas i et svakt øyeblikk, og sp begynte ballen og rulle. Mulig hun allerede angrer for at hun gikk tilbake, men nå sitter hun i «fella», i hvert fall for en stund. 

Barna er derimot et veldig sterkt pressmiddel for å få henne tilbake, så selv om han mener at barn er kvinnens hovedansvar så er han nok smart nok til å vite at går han for barna så vil Maren følge etter. Sterkere pressmiddel enn barn tror jeg ikke finnes, i allefall ikke i denne situasjonen der Maren vet at barna blir utsatt for tukt. Er hun der sammen med barna så kan hun til en viss grad beskytte de. Og jeg tror at de færreste mødre vil leve uten barna sine.

Hadde jeg f.eks vært i et dårlig ekteskap og alternativet hadde vært å bryte ut men retten hadde bestemt at da ville barna ha blitt igjen hos mannen min så hadde jeg valgt å bli boende i et dårlig ekteskap til barna hadde blitt voksne og flyttet ut. Når sistemann hadde forlatt reder så hadde jeg også flyttet 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (7 minutter siden):

Tror det var Facebook eller Instagram, jeg så bare en skjermdump av det her i tråden. Han la ut bilde av seg selv og de fem jentene og skrev et aller annet om at «Kongen har talt, barna er hjemme hos sin far», og et eller annet om Herren/Gud vinner tilslutt. 

Dette bildet ble lagt ut rett før Maren ble «taus» i sine sosiale medier, og noen uker etter ble dåpsvideoen lagt ut og de var gjenforent og hun og barna var tilbake i Hjartdal hos Andreas 

Dette var også ca 7mnd etter at hun flyttet ut med barna, og tidsmessig sett så samfaller det med tidsperspektiv for barnefordeling. I tillegg så tolker jeg Kongen har talt som retten/øvre myndigheter har bestemt. 

Andreas er såpass sterkt troende at han kjøpte nok forklaringen om at det var satan som sto bak, og ikke Maren sin frie vilje der hun valgte å forlate han. Han ser sikkert ikke på det at hun var kjæreste med en annen mann som utroskap heller (ikke at det var utroskap, det var jo slutt mellom dem) siden det var satan som sto bak, mtp de sterke meningene han har uttalt i media om utroskap tidligere, 

Jeg tror Andreas er knakende fornøyd nå; kone og barn er tilbake, det var ikke Maren som valgte å forlate han, det var satan som satte troen hennes på prøve. Ikke noe hun kunne for. 

Maren derimot……hun har det nok ikke godt nå. 

Men de jeg har mest vondt i hjertet mitt for er fem små jenter som vokser opp i dette trossamfunnet. Som i 7mnd levde fritt som de fleste andre barn, som danset til rockemusikk og fikk vokse og utvikle egne personligheter. Nå er de tilbake til å tro at moren var besatt av satan, til tukt og strenge begrensinger. De får ikke velge venner selv, de får ikke drive med de fritidsaktivitetene de vil, de får ikke kle seg som de vil når de blir ungdommer, de får ikke lese de bøkene eller se på tv som de vil, de får ikke date eller feste når den tiden kommer. 

Og de fem barna i Hjartdal vil nok etterhvert få flere søsken. Kroppen til Maren tilhører ektemannen, og hun kan ikke si nei når han vil ha sex. Kreve sin rett. Og hun har selv uttalt at prevensjon ikke er lov, man skal ta i mot de barna Gud velsigner deg med. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Ikke minst, den som viser at den kan samarbeide stille veldig sterkt. Om hun ønsker å nekte han noe særlig samvær og hun var den som flyttet langt bort, så kan hun tape på det. Han viser at han er rolig, vil gjerne samarbeide og ble boende I barnas hjem, så stiller han veldig sterkt av det også. Å eie eller leie har lite å si. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 minutter siden):

Tror det var Facebook eller Instagram, jeg så bare en skjermdump av det her i tråden. Han la ut bilde av seg selv og de fem jentene og skrev et aller annet om at «Kongen har talt, barna er hjemme hos sin far», og et eller annet om Herren/Gud vinner tilslutt. 

Dette bildet ble lagt ut rett før Maren ble «taus» i sine sosiale medier, og noen uker etter ble dåpsvideoen lagt ut og de var gjenforent og hun og barna var tilbake i Hjartdal hos Andreas 

Dette var også ca 7mnd etter at hun flyttet ut med barna, og tidsmessig sett så samfaller det med tidsperspektiv for barnefordeling. I tillegg så tolker jeg Kongen har talt som retten/øvre myndigheter har bestemt. 

Andreas er såpass sterkt troende at han kjøpte nok forklaringen om at det var satan som sto bak, og ikke Maren sin frie vilje der hun valgte å forlate han. Han ser sikkert ikke på det at hun var kjæreste med en annen mann som utroskap heller (ikke at det var utroskap, det var jo slutt mellom dem) siden det var satan som sto bak, mtp de sterke meningene han har uttalt i media om utroskap tidligere, 

Jeg tror Andreas er knakende fornøyd nå; kone og barn er tilbake, det var ikke Maren som valgte å forlate han, det var satan som satte troen hennes på prøve. Ikke noe hun kunne for. 

Maren derimot……hun har det nok ikke godt nå. 

Men de jeg har mest vondt i hjertet mitt for er fem små jenter som vokser opp i dette trossamfunnet. Som i 7mnd levde fritt som de fleste andre barn, som danset til rockemusikk og fikk vokse og utvikle egne personligheter. Nå er de tilbake til å tro at moren var besatt av satan, til tukt og strenge begrensinger. De får ikke velge venner selv, de får ikke drive med de fritidsaktivitetene de vil, de får ikke kle seg som de vil når de blir ungdommer, de får ikke lese de bøkene eller se på tv som de vil, de får ikke date eller feste når den tiden kommer. 

Og de fem barna i Hjartdal vil nok etterhvert få flere søsken. Kroppen til Maren tilhører ektemannen, og hun kan ikke si nei når han vil ha sex. Kreve sin rett. Og hun har selv uttalt at prevensjon ikke er lov, man skal ta i mot de barna Gud velsigner deg med. 

Jeg tolker uttalelsen om kongen som du gjør: "myndighetene har talt", "den som bestemmer har bestemt at". 

Maren vil ikke være den første som ofrer sitt eget ve og vel for å bli hos barna - i en skadelig relasjon. Hvis det er sånn det er så er det bare forferdelig tragisk.

Men jeg blir ikke helt klok på at de midt oppe i dette svært private som skjer er så pr-kåte og oppmerksomhetssyke, virker nesten staget. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva planen hennes er. Om naturen skal gå sin gang blir det mange barn og det tar tid å komme seg ut.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenia2 skrev (På 25.10.2021 den 18.05):

Synes det er rart det ikke kommer ut mer i media? Journalister pleier å skrive om alt som skjer med kjendiser, barn, brudd osv.. Stakkars barn og Maren😢

Media er alltid litt tilbakeholdne når det gjelder ting som brudd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Louise88 skrev (10 minutter siden):

28E243A6-2476-441D-9F7B-1C735C6B98AA.jpeg

Jeg syns ikke denne sammenligningen er helt relevant (annet enn at de utseendemessig faktisk er litt like på disse bildene) 

M ble helt frivillig sammen med A, og hun gikk helt frivillig tilbake til han. I motsetning til det dystopiske "Gilead" så har man heldigvis rettigheter som kvinne her i landet - og man får hjelp hvis man vil vil bryte ut av et destruktivt forhold. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (53 minutter siden):

Jeg syns ikke denne sammenligningen er helt relevant (annet enn at de utseendemessig faktisk er litt like på disse bildene) 

M ble helt frivillig sammen med A, og hun gikk helt frivillig tilbake til han. I motsetning til det dystopiske "Gilead" så har man heldigvis rettigheter som kvinne her i landet - og man får hjelp hvis man vil vil bryte ut av et destruktivt forhold. 

Man kan få hjelp til å bryte ut, ja. Men hva hjelper det, om man må etterlate barna der?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hobbykokken skrev (37 minutter siden):

Lurer på hvor strengt det er der nå eller om de bare har slått en strek over alt.

Hun fremstår ihvertfall litt mer "moderne" i stilen nå. Ser ut som hun lever på 1950-tallet, i stedet for på 1700-tallet. Og brukte fortsatt øredobber på filmene hun la ut på Instagram.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 timer siden):

Om det virkelig er slik at han fikk tilkjent hovedomsorgen, når alt tyder på at han utsatte henne for psykisk vold og både henne og barna for fysisk "tukt", når han sier rett ut at kvinner er underlagt mannen, at han skal finne ektemenn til jentene om noen år, at han ville nekte henne å føde på sykehus mm, så er det hårreisende.

At hun ruset seg i tidlig ungdom burde ikke ha noe å si, så lenge hun ikke gjør det nå. Og jeg har ikke fått med meg noe med psykiatri? At hun ikke har jobb og utdannelse er vel mye pga Andreas? Og det er jo ingen automatikk i at den med best økonomi vinner barnefordelingssaker. Å leie bolig betyr ikke dårlig omorgsevne.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
Isild skrev (2 timer siden):

på facebooksiden siden. Trodde aldri jeg skulle « forsvare» Andreas, men og legge ut et bilde av seg med barna sine foran slottet på Oslo tur.. er det er overtramp over barnas rett til privatliv har jeg ingen fb venner som følger barnas rett til privatliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (6 minutter siden):

Man kan få hjelp til å bryte ut, ja. Men hva hjelper det, om man må etterlate barna der?

Ingen kjenner detaljene i dette, men hvis det hun har fortalt i løpet av disse 7 mnd ikke er løgn. Da hverken må man eller skal man etterlate barn i en utrygg situasjon med en person som utøver vold ("tukt") frihetsberøvelse eller annen form for alvorlige krenkelser. Da er det viktig å kontakte de rette instanser for å få hjelp. 

HVIS noe av det har skjedd da. 

For, det er jo ett av spørsmålene. Om hun har løyet. Hun sier selv at hun har løyet. Og hvis alt er løgn, så stiller jo saken seg annerledes. Helt annerledes. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...