Luckie Skrevet 28. oktober 2021 #421 Del Skrevet 28. oktober 2021 Dette var bare merkelig. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmidtherin Skrevet 28. oktober 2021 #422 Del Skrevet 28. oktober 2021 Skulle så gjerne visst at det offentlig er klar over dette. Jeg vet M og A har sagt de hadde en "hyggelig prat og litt kaffe" med politiet (og barnevernet?) Men jeg stoler ikke på noe av det de to sier lengre. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 28. oktober 2021 #423 Del Skrevet 28. oktober 2021 Hadde barnevernet vært der og sett de lever som 1700-tallet, så tror( håper) jeg de hadde reagert. Gale foreldre. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 28. oktober 2021 #424 Del Skrevet 28. oktober 2021 Schmidtherin skrev (54 minutter siden): Hva er det som skjer egentlig? Først var det flere kommentarer under profilbildet til Maren om hvor sjokkerte dere i familien var. Så, plutselig, måtte vi roe oss ned, at dere har daglig kontakt med henne og at vi sikkert har misforstått alt. Og nå er du tilbake til å være sjokkert? Jeg synes fryktelig synd på dere som er så tett på denne situasjonen. Jeg kjenner de ikke og jeg er også sjokkert! Så jeg kan ikke tenke meg hvordan dere må ha det. Men jeg blir utrolig forvirret av tilbakemeldingene familien gir - de endrer seg tilsynelatende veldig mye. Kan godt hende at familien ønsket å vente med å se Maren sin forklaring, bare for å roe ting litt ned. De har vel fått en god del henvendelser, og det kan sikkert bli litt for mye. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 28. oktober 2021 #425 Del Skrevet 28. oktober 2021 Tenk å være så underdanig og psykisk nedbrutt(?) at man blir lurt til å tro at man skal føle skyld og anger for å leve ett liv man selv ønsker (som jeg fikk inntrykk av å lese på sosiale medier fra de siste 7 månedene.) Jeg hører/leser ingen bitterhet eller sinne i podcasten eller andre tidligere poster på IG hennes, bare etterlengtet frihet. Dette er selve definisjonen på manipulasjon... Livet ditt er bare ditt, Maren, og ingen bør legge føringer over hvordan du og barna skal leve. Det finnes ingenting galt i reise og starte et nytt og eget liv. Men om det er slik hun virkelig helt innerst inne vil leve, så dem om det. Bare håper at barna ikke vil lide under denne "sekten". 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 28. oktober 2021 #426 Del Skrevet 28. oktober 2021 Jeg syns hun blir ekstrem på det ene eller det andre jeg da. Slanking, kropp, operasjoner. Det livet ble jo også ganske intenst på kun det, det ble for mye for meg å følge. Hun ble jo aldri helt fornøyd med seg selv. Livet med A er også ekstremt og hun virker aldri helt fornøyd i lengden der heller. Hva med å se helheten i hva slags person hun faktisk er. Ingenting som bare er litt, alt er så mye, så fælt og så bra. Endringer til eller fra religion er så stort og så mye, ingenting som er "litt" i den jenta sin verden. Har fulgt henne en stund og lest hver eneste side her. Dette er de to om, hun vet hva hun går inn i nå. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Beccalyn Skrevet 28. oktober 2021 Populært innlegg #427 Del Skrevet 28. oktober 2021 Virker å være lite trygg på seg sjøl og egen identitet, og hele tida på søken etter bekreftelse fra andre på "hvem hun skal være" til enhver tid. Søkte mot media som 16-åring: https://www.f-b.no/barn-og-ungdom-moshpit/mosh-pit-ung-i-fredrikstad/det-var-n-telefon-og-spriten-ble-levert-pa-dora/s/2-2.952-1.6309587 Kontaktet Andreas etter Farmen, og kom i søkelyset igjen der... Så "bryter hun fri", og får massiv oppmerksomhet rundt dette og sitt nye jeg... Og så rett tilbake i skautet, med opplesing av bibelvers på video... 🤦♀️ Dette minner mer og mer om psykiatri... Emosjonelt ustabil.... Håper de får hjelp, både far, mor og barn. Så dukker de nok opp i media før eller siden igjen, virker som at de begge trigges av det. Vi som nå er sjokkert og frustrert, må kanskje lære oss (nok en gang) at det vi finner på SoMe ikke trenger å være virkeligheten. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 28. oktober 2021 #428 Del Skrevet 28. oktober 2021 Beccalyn skrev (6 minutter siden): Virker å være lite trygg på seg sjøl og egen identitet, og hele tida på søken etter bekreftelse fra andre på "hvem hun skal være" til enhver tid. Søkte mot media som 16-åring: https://www.f-b.no/barn-og-ungdom-moshpit/mosh-pit-ung-i-fredrikstad/det-var-n-telefon-og-spriten-ble-levert-pa-dora/s/2-2.952-1.6309587 Kontaktet Andreas etter Farmen, og kom i søkelyset igjen der... Så "bryter hun fri", og får massiv oppmerksomhet rundt dette og sitt nye jeg... Og så rett tilbake i skautet, med opplesing av bibelvers på video... 🤦♀️ Dette minner mer og mer om psykiatri... Emosjonelt ustabil.... Håper de får hjelp, både far, mor og barn. Så dukker de nok opp i media før eller siden igjen, virker som at de begge trigges av det. Vi som nå er sjokkert og frustrert, må kanskje lære oss (nok en gang) at det vi finner på SoMe ikke trenger å være virkeligheten. Håper ikke 10 år gamle handlinger, har blitt brukt mot henne i en rettsak. Skjønner ikke at en ekstremist kan få daglig omsorg. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 28. oktober 2021 #429 Del Skrevet 28. oktober 2021 Beklager, men her er det mye som skurrer. Jeg kjøper rett og slett ikke forklaringen hennes, og jeg tror at hun er manipulert. Besatt av satan? Gjorde noe veldig galt? Trengte tilgivelse? På meg virker det som hun er fanget i garnet og manipulert til å tro at hun har begått en forferdelig urett. Jeg kan ikke se at hun har gjort noe galt. Hun har i alle fall ikke vært besatt av Satan. Hun sier at hun aldri har hatt det så bra som nå, men gløden er fullstendig forsvunnet fra øynene. Sorry, men den kjøper jeg ikke! Du ser at hun er nedbrutt, lei seg og kuet. Bra har hun det ikke - det ser jo alle som evner å lese mennesker på lang, lang vei. Bare det at hun må si at ingen kontrollerer hva hun sier beviser for meg at det er noe som ikke stemmer. Jeg tror at hun er i villrede og at Andreas garantert har en finger med i spillet her. Han er kanskje ikke tilstede i rommet, men hun ville nok fått trøbbel om hun hadde sagt noe annet enn det hun sa. Skyldfølelsen er nok påført av mannen som har utsatt og fremdeles utsetter henne for manipulasjon og vold. Dette er hans ord og hans forklaring. Han har nok fått henne til å føle at hun har gjort noe alvorlig galt, og så legger hun seg flat for media (etter hans ønske og kontroll) for å unngå ytterligere represalier. Sannsynligvis ses dette også i lys av en rettssak. Hun er redd for å miste barna, og den eneste måten å unngå det på er å gjøre akkurat som han sier, om så det er å si til hele Norge at hun har det kjempebra og bare har vært besatt av Satan. Hun sier det han vil høre for å slippe unna «straff», og for at han ikke skal stikke av med ungene, tror jeg. Klassisk situasjon med voldsutøver og voldsoffer. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirilkkk Skrevet 28. oktober 2021 #430 Del Skrevet 28. oktober 2021 Beccalyn skrev (6 minutter siden): Virker å være lite trygg på seg sjøl og egen identitet, og hele tida på søken etter bekreftelse fra andre på "hvem hun skal være" til enhver tid. Søkte mot media som 16-åring: https://www.f-b.no/barn-og-ungdom-moshpit/mosh-pit-ung-i-fredrikstad/det-var-n-telefon-og-spriten-ble-levert-pa-dora/s/2-2.952-1.6309587 Kontaktet Andreas etter Farmen, og kom i søkelyset igjen der... Så "bryter hun fri", og får massiv oppmerksomhet rundt dette og sitt nye jeg... Og så rett tilbake i skautet, med opplesing av bibelvers på video... 🤦♀️ Dette minner mer og mer om psykiatri... Emosjonelt ustabil.... Håper de får hjelp, både far, mor og barn. Så dukker de nok opp i media før eller siden igjen, virker som at de begge trigges av det. Vi som nå er sjokkert og frustrert, må kanskje lære oss (nok en gang) at det vi finner på SoMe ikke trenger å være virkeligheten. Jeg er enig her. Mange tegn som peker mot at hun nok ikke har det så godt med seg selv, og at det kan være underliggende årsaker til at hun oppfører og ordlegger seg som hun gjør. Vil nok tro at hun lenge har slitt med selvbildet og det kan jo være sannsynligvis å tenke at hun bærer med seg vansker fra barndommen/tenårene. Det kan jo sees i artikkelen som du henviser til også at hun i mange år har vært på søken etter spenning/ bekreftelse fra rus ol. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 28. oktober 2021 Forfatter #431 Del Skrevet 28. oktober 2021 Jeg håper A er snill denne gangen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 28. oktober 2021 #432 Del Skrevet 28. oktober 2021 (endret) Lorieen skrev (12 minutter siden): Nei. Det er ikke rart. Bare så uendelig tragisk. 😭 Enig. Jeg synes denne saken bare beviser hvor viktig det er at vi får inn en egen lovparagraf for psykisk vold. Når en dame sitter offentlig og sier at hun har begått en fryktelig urett og har vært besatt av Satan - når hun egentlig bare har vært fri og seg selv, så er det åpenbart at det ikke kommer fra henne. Dette er en liten del av et stort, og omfattende, voldsproblem. Han manipulerer henne til å tro at hun er en skurk og djevelen selv, og hun må bare godta det, evt så blir det sagt så mange ganger at hun tilslutt tror på det selv. Dette er den verste formen for vold! Jeg kjenner det igjen. Det å bli manipulert til å tro at man er et monster - og plutselig så tror man det selv, og man tar på seg skylden. Galskap. Rettsvesenet - få på plass en egen lovparagraf som omfatter psykisk vold!! NÅ!! Endret 28. oktober 2021 av Gjenferdet 37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 28. oktober 2021 #433 Del Skrevet 28. oktober 2021 (endret) Gjenferdet skrev (14 minutter siden): Enig. Jeg synes denne saken bare beviser hvor viktig det er at vi får inn en egen lovparagraf for psykisk vold. Når en dame sitter offentlig og sier at hun har begått en fryktelig urett og har vært besatt av Satan - når hun egentlig bare har vært fri og seg selv, så er det åpenbart at det ikke kommer fra henne. Dette er en liten del av et stort, og omfattende, voldsproblem. Han manipulerer henne til å tro at hun er en skurk og djevelen selv, og hun må bare godta det, evt så blir det sagt så mange ganger at hun tilslutt tror på det selv. Dette er den verste formen for vold! Jeg kjenner det igjen. Det å bli manipulert til å tro at man er et monster - og plutselig så tror man det selv, og man tar på seg skylden. Galskap. Rettsvesenet - få på plass en egen lovparagraf som omfatter psykisk vold!! NÅ!! Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Tragisk å sitte å se på en live sammensmeltning av ett menneske. Jeg er kristen selv men blir så innmari forbannet av å se ett annet menneske bli undertrykt i religionen sitt navn. Det er helt klart (for meg) at hun står ovenfor ett voldsomt press ifht barna og i tillegg, mest sannsynlig, får vridd virkelighetsoppfatningen sin til å handle om at hun har gjort galt. På samme måte som Politiet på egenhånd kan anmelde fysisk vold uten offeret sitt samtykke, bør de ha lov til å anmelde pga psykisk vold. Jeg kjenner ikke Maren og begynte i utgangspunktet å følge henne pga lavkarbo, uten at jeg visste at hun var Farmen-Andreas sin eks. Jeg er overrasket selv over hvor dypt inn på meg hennes situasjon har gått, det er så mange kvinner som går gjennom lignende og det er bare hjerteskjærende å se hvordan en mor ofrer seg selv for barna sine i 2021. Glem spleis og alt det andre noen her snakker om, jeg har så innmari vondt (og samtidig respekt) for hvordan Maren totalt ofrer seg selv for barna og at hun tror det ikke er andre muligheter. Det er ett helvete å havne i ett forhold med en psykopat, spesielt med barn involvert. Endret 28. oktober 2021 av moroklompen 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 28. oktober 2021 #434 Del Skrevet 28. oktober 2021 moroklompen skrev (2 minutter siden): Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Tragisk å sitte å se på en live sammensmeltning av ett menneske. Jeg er kristen selv men blir så innmari forbannet av å se ett annet menneske bli undertrykt i religionen sitt navn. Det er helt klart (for meg) at hun står ovenfor ett voldsomt press ifht barna og i tillegg, mest sannsynlig, får vridd virkelighetsoppfatningen sin til å handle om at hun har gjort galt. På samme måte som Politiet å egenhånd kan anmelde fysisk vold uten offeret ditt samtykke, bør de ha lov til å anmelde pga psykisk vold. Jeg kjenner ikke Maren og begynte i utgangspunktet å følge henne pga lavkarbo, uten at jeg visste at hun var Farmen-Andreas sin eks. Jeg er overrasket selv over hvor dypt inn på meg hennes situasjon har gått, det er så mange kvinner som går gjennom lignende og det er bare hjerteskjærende å se hvordan en mor ofrer seg selv for barna sine i 2021. Glem spleis og alt det andre noen her snakker om, jeg har så innmari vondt (og samtidig respekt) for hvordan Maren totalt ofrer seg selv for barna og tror det ikke er andre muligheter. Det er ett helvete å havne i ett forhold med en psykopat, spesielt med barn involvert. Jeg er også kristen. Som presisert tidligere i tråden, jeg er pinsevenn i sjelen, selv om ikke på papiret, og jeg blir også opprørt. Jeg skal ikke konstatere noe - til det kjenner jeg situasjonen for lite, men jeg mistenker også virkelighetsfordreining, manipulasjon og projisering. Det er typisk voldsutøvere å klandre offeret for det voldsutøver selv gjør. Her: Han slår og utøver psykisk vold, men det er hun som er "satan sjøl". Jeg er dessverre ikke overrasket. Jeg har sett, hørt, lest, opplevd og vært borti så mye at det er knapt en eneste ting som sjokkerer meg lenger. Kanskje trist å bli så avstumpet at jeg ikke er overrasket, men jeg synes likevel det er fryktelig trist og dypt urettferdig. Ingen fortjener å leve i vold. Jeg håper hun kommer seg ut. Dessverre kan sånne psykopatiske personer lure alle trill rundt, også rettssystemet. Dessverre. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 28. oktober 2021 #435 Del Skrevet 28. oktober 2021 Det som skjedde for noen uker siden som fikk Maren til å vende om igjen, kan det ha hatt noe med barna å gjøre mon tro? Hun sa jo på den instagram-videoen at hun ble kastet ut og tok med seg barna og dro til Fredrikstad, pluss at hun sa at det knapt nok var noe kontakt i det hele tatt mellom henne og Andreas etter det. Men hva med barna, hadde de noe kontakt eller samvær med faren sin? Det tror jeg ikke at jeg har lest noe om, men mulig det har gått meg hus forbi 😛 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 28. oktober 2021 #436 Del Skrevet 28. oktober 2021 (endret) Skrottefar skrev (9 minutter siden): Hun sa jo på den instagram-videoen at hun ble kastet ut og tok med seg barna og dro til Fredrikstad, pluss at hun sa at det knapt nok var noe kontakt i det hele tatt mellom henne og Andreas etter det. Men hva med barna, hadde de noe kontakt eller samvær med faren sin? Det tror jeg ikke at jeg har lest noe om, men mulig det har gått meg hus forbi 😛 Det er sannelig ikke godt å si. I denne artikkelen, fra mai i år, sa hun noe helt annet om kontakten mellom ham og seg i alle fall. «Jeg og Andreas har god dialog og fungerer som venner, forteller hun til God kveld Norge.» Endret 28. oktober 2021 av hufsaaaaa Skrivefeil 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 28. oktober 2021 #437 Del Skrevet 28. oktober 2021 hufsaaaaa skrev (13 minutter siden): Det er sannelig ikke godt å si. I denne artikkelen, fra mai i år, sa hun noe helt annet om kontakten mellom ham og seg i alle fall. «Jeg og Andreas har god dialog og fungerer som venner, forteller hun til God kveld Norge.» Ja, ikke sant, og som hun sa i instagram-videoen, så kom han til henne i Fredrikstad og de ba sammen så de i alle fall kunne bli venner igjen.....mye som skurrer der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 28. oktober 2021 #438 Del Skrevet 28. oktober 2021 (endret) Det som er rart er at hun sier hun ble kastet ut, men Andreas skriver på Facebook at "barna er endelig hjemme hos far igjen" - det høres ikke ut som noe man skriver hvis man kaster ut mor og barn.. Høres mer ut som noen som har rømt. Endret 28. oktober 2021 av Unika 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinitum Skrevet 28. oktober 2021 #439 Del Skrevet 28. oktober 2021 Jeg føler meg skikkelig lurt. Bidro godt til spleiser hennes bil/lappen, bare fordi jeg heiet så innmari på at hun nå skulle klare seg og gi barna en god oppvekst bort fra sekt og forferdelig kvinnesyn. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 28. oktober 2021 #440 Del Skrevet 28. oktober 2021 Unika skrev (1 time siden): Det som er rart er at hun sier hun ble kastet ut, men Andreas skriver på Facebook at "barna er endelig hjemme hos far igjen" - det høres ikke ut som noe man skriver hvis man kaster ut mor og barn.. Høres mer ut som noen som har rømt. Hun sa vel aldri at hun og barna ble kaster ut. Det var vel bare henne. Men hun tok med barna tydeligvis, og nå er alle tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå