AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Del Skrevet 9. mai 2021 Jeg var på hageland i går og kjøpte "fullgjødsel" som nå heter "hagegjødsel (har skiftet navn). Jeg lurer på hvor mye man skal bruke? Det står forklaring på posen men forstod det ikke helt. Jeg har pallekarmer og ulike størrelser på hjemmelagde plantekasser. Og hva betyr 12-4-18 (vet at det er hvor mye av de ulike stoffene som gjødselen inneholder men hva betyr det egentlig? Kan noen litt om dette? Anonymkode: 0ce03...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Del Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg var på hageland i går og kjøpte "fullgjødsel" som nå heter "hagegjødsel (har skiftet navn). Jeg lurer på hvor mye man skal bruke? Det står forklaring på posen men forstod det ikke helt. Jeg har pallekarmer og ulike størrelser på hjemmelagde plantekasser. Og hva betyr 12-4-18 (vet at det er hvor mye av de ulike stoffene som gjødselen inneholder men hva betyr det egentlig? Kan noen litt om dette? Anonymkode: 0ce03...715 Her er posen Anonymkode: 0ce03...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 9. mai 2021 #3 Del Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg var på hageland i går og kjøpte "fullgjødsel" som nå heter "hagegjødsel (har skiftet navn). Jeg lurer på hvor mye man skal bruke? Det står forklaring på posen men forstod det ikke helt. Jeg har pallekarmer og ulike størrelser på hjemmelagde plantekasser. Og hva betyr 12-4-18 (vet at det er hvor mye av de ulike stoffene som gjødselen inneholder men hva betyr det egentlig? Kan noen litt om dette? Anonymkode: 0ce03...715 Trenger ikke så mye i en palle ( 2 dl), men du kan gjerne blande det ut i vann for å få det hurtigst ned i jorden,kunstgjødsel som ligger på bakken sender mye nitrogen ut i lufta og da mister du effekten. Du kan gjerne gjødsle etter en gang på sommeren også. 12 % nitrogen, 4 % fosfor og 18 % kalium. Står tallene for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Del Skrevet 9. mai 2021 Smeltemann skrev (31 minutter siden): Trenger ikke så mye i en palle ( 2 dl), men du kan gjerne blande det ut i vann for å få det hurtigst ned i jorden,kunstgjødsel som ligger på bakken sender mye nitrogen ut i lufta og da mister du effekten. Du kan gjerne gjødsle etter en gang på sommeren også. 12 % nitrogen, 4 % fosfor og 18 % kalium. Står tallene for. Takk for svar @SmeltemannEller kan man gjødsle når det regner? I tillegg så lurer jeg på om man kan gjødsle før man planter eller er det slik at det ikke er noe vits i? (har hørt at når det ikke er natur gjødsel så forbedrer man ikke jorden, men det er kun næring til planter. Tenkte å gjødsle og gjøre alt klart på forhånd og så plante om en ukes tid? Anonymkode: 0ce03...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 9. mai 2021 #5 Del Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk for svar @SmeltemannEller kan man gjødsle når det regner? I tillegg så lurer jeg på om man kan gjødsle før man planter eller er det slik at det ikke er noe vits i? (har hørt at når det ikke er natur gjødsel så forbedrer man ikke jorden, men det er kun næring til planter. Tenkte å gjødsle og gjøre alt klart på forhånd og så plante om en ukes tid? Anonymkode: 0ce03...715 Ville gjødslet etter at plantene har kommet opp. Kan godt gjødsle ved regn om du foretrekker det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå