Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber innen helsevesenet og står nå mellom to valg: 

1. Tjene ca. 550 000, fast jobb. Jobbe turnus, som også innebærer hver fjerde helg med langvakter hvor jeg ikke får sett barna (13 timer lørdag og søndag). Jobbe røde dager. 

2. Tjene 440 000, vikariat med mulighet for forlengelse.  Jobbe kun dag, ingen røde dager eller helger. 

Heller mot valg nr. 2. Mer tid sammen med barna som snart skal begynne på skolen. Lønna er selvsagt det ukoselige her og vikariat, men bor sammen med barnefar som tjener greit så vi skal klare oss. Vi har ett stabilt forhold, men jeg er likevel opptatt av at jeg skal kunne klare meg alene med lønna også. 

Hva hadde du valgt? Noen som har valgt ett yrke hvor du går såpass ned i lønn? 

Anonymkode: 078ad...b57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt nr. 2. Du bør sette barna dine og familien først. Jeg er alenemor og sykepleier og ville valgt nr. 2 uten tvil. 

Anonymkode: 20342...185

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet turnus før jeg fikk unge nr. 2, men valgte det bort ved første mulighet. Jeg vil absolutt ikke jobbe julaften eller andre røde dager. 

Jeg fant ut at jeg steg ganske fort i lønn i kontorjobben. Fleksibiliteten jeg har i jobben er veldig god å ha når jeg har unger. Det er lettere for meg å feks følge til tannlege, og ikke minst avspasering når jeg ønsker

Anonymkode: a4de5...f2e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte turnus fremfor kontor. 

Jeg følte at jeg fikk mer tid til familien, siden jeg ikke lenger hadde hjemmekontor. De røde dagene var vi forberedt på at jeg måtte jobbe og det løste seg likevel greit.

Anonymkode: f66f8...eba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde valgt nr. 2. Du bør sette barna dine og familien først. Jeg er alenemor og sykepleier og ville valgt nr. 2 uten tvil. 

Anonymkode: 20342...185

Godt og høre det er flere som tenker det samme! Noen som har reagert mye og syns det er svært ufornuftig å gjøre som jeg vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en mor som jobbet mye nattevakt på sykehjem. Jeg våknet og hun sover, og så kommer jeg fra lang busstur hjem og må varme opp middag selv. Må legge meg å sove før hun kommer pga. lang bussvei... Resultatet? Får ikke se henne mange dager.
Ville bedt deg velge nr. 2 jeg. Hadde jeg vært like smart som jeg er nå da så hadde jeg bedt henne si opp jobben og finne seg noe nytt, men nå er det for sent :) 

Anonymkode: df201...00e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hadde en mor som jobbet mye nattevakt på sykehjem. Jeg våknet og hun sover, og så kommer jeg fra lang busstur hjem og må varme opp middag selv. Må legge meg å sove før hun kommer pga. lang bussvei... Resultatet? Får ikke se henne mange dager.
Ville bedt deg velge nr. 2 jeg. Hadde jeg vært like smart som jeg er nå da så hadde jeg bedt henne si opp jobben og finne seg noe nytt, men nå er det for sent :) 

Anonymkode: df201...00e

Takk! At barna skal føle at jeg "hele tiden" er på jobb er den store skrekken min. De er det viktigste for meg og jeg vil ikke i senere tid angre på at jeg ikke brukte tiden min på de, mot at jeg hadde hatt mer penger. Til syvende og sist er vel ikke penger det viktigste.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...