AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Skrevet 9. mai 2021 Dette er første barn i barnehage, så kan hende er jeg urimelig. Vi vet at barnet skal begynne i august. Sendte e-post forrige uke og spurte om eksakt dato. Skrev at jeg forsto at det kanskje er noe usikkerhet med Koronasituasjonen, men at det hadde hjulpet oss veldig å vite. Fikk telefon fra styreren på fredag som mente jeg måtte forstå at sånt ikke kunne være klart før tidligst juli. Jeg forklarte at vi har arbeidsgivere som krever så mye forutsigbarhet som mulig og om hun i alle fall kunne si første eller andre halvdel av august. Det kunne hun heller ikke. Følte stemningen var dårlig, og barnet har ikke engang begynt. Var det et så urimelig spørsmål jeg stilte? Anonymkode: b7d14...0c4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Nei, det pleier å gjøres klar dato i løpet av mai. Anonymkode: d4c69...a40 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 I vår barnehage står startdato i brevet om at du har fått plass. Å få beskjed i juli er ekstremt sent Anonymkode: e005d...553 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 Oppstartsdato stod i tilbudet om barnehageplass for oss (som vi mottok i april/mai). Da hadde de satt oppstartsdato en uke før datoen jeg skrev inn, sikkert mtp tilvenning. Hva søkte du om, og hva står i tilbudet ditt? Anonymkode: 37c35...6ff
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 Såvidt jeg husker skrev i vi ønsket oppstartsdato i søknaden. Så får man den datoen, pluss/minus et par dager (de vil ha bare 1-2 helt nye per dag på avd, sprer dem utover litt). Anonymkode: acfc4...973
Kicki_90 Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 Barnehagen vil jeg påstå. Her fikk vi oppstartsdato i brevet med informasjon om hvor vi hadde fått plass osv. Som vi da fikk i april/mai.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Oppstartsdato stod i tilbudet om barnehageplass for oss (som vi mottok i april/mai). Da hadde de satt oppstartsdato en uke før datoen jeg skrev inn, sikkert mtp tilvenning. Hva søkte du om, og hva står i tilbudet ditt? Anonymkode: 37c35...6ff Søkte om plass fra 2. august. Fikk generelt brev i slutten av mars om oppstart i løpet av august og at nærmere informasjon skulle komme. Men da blir det ikke klart før i juli som hun forklarte til meg på telefonen. Anonymkode: b7d14...0c4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #8 Skrevet 9. mai 2021 Hos oss er vanligvis barnehagestart samme dato som nytt skoleår begynner. Men i fjor, pga. korona, så måtte vi fordele nye barn utover hele august. Blir vel det samme i år desverre. Anonymkode: 8edaa...40b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 Vi fikk telefon i juli med begge våre for å avtale nærmere oppstartdato. Fikk så og si velge selv, da. Dette fordi de skal planlegge innkjøring av flere barn og alle kan ikke ha innkjøring samtidig. Anonymkode: 7ed7f...2d9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #10 Skrevet 9. mai 2021 Juli er for sent. Du er ikke urimelig. Slikt pleier å løses senest i løpet av mai når gruppene lages for neste år. Anonymkode: ad1cd...599
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #11 Skrevet 9. mai 2021 Vi søkte om plass fra 2. august og fikk tilbud om plass fra 11. august. Startdatoen var spesifisert da vi fikk tilbudet, bare noen dager etter at søknadsfristen gikk ut 1. mars. Så her mener jeg barnehagen er urimelig. Noen ting kan man faktisk planlegge selv om det er korona. Anonymkode: a714f...713
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #12 Skrevet 9. mai 2021 Både og. Det vanlige er vel å få info når man får plass, men husker vi ikke fikk plass med eldste før i juni, oppstart 31. Juli. Og også litt urimelig av arbeidsgiver å kreve svar på det allerede Anonymkode: 7beed...7b0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 Vi fikk Mail i slutten av mai med spørsmål om hvilken dag vi ville ha. Anonymkode: cb081...4b3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #15 Skrevet 9. mai 2021 Vi kunne søke oppstart 1. eller 15. Søkte om 1. og da sa barnehagen fra om at da har vi rett på plassen fra den datoen, grunnet mange med ny oppstart spurte de om vi hadde anledning til å starte den 9. og det var helt greit for meg da jeg er student. I opptaksbrevet fra kommunen stod det også at man må starte senest den 11. (med opptak 1.) eller så går plassen til noen andre. Dette er i Trondheim så vet ikke om det er likt i hele landet? Anonymkode: 4ff24...de6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå