Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er førstegangs og blir satt i gang om en uke på grunn av svangerskapsdiabetes(38+5). 

Jeg er så nervøs.. aner ikke hvor lang tid det vil ta, om jeg må være alene på føden lenge uten mannen, hvor vondt det blir.. 

Noen som har noen oppmuntrende ord eller positive historier om igansettelse? :)

Anonymkode: 4670a...8ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be om epidural, ville jeg gjort om det var meg:)

Anonymkode: 42a3f...43e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville belaget meg på at det tok lang tid, så blir det heller en bonus om det går fortere :) Jeg hadde med masse lesestoff, fikk lest en del men så ble det plutselig gang på ting.

Anonymkode: 6cf28...950

Skrevet

Belag deg på tid og be om epidural er mitt beste tips!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte opp for igangsetting kl 12, og innen kl 13 var riene i gang. Baby var ute kl 20. Gikk fint 😊

Anonymkode: 63375...fe7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble satt igang for to uker siden. Innsett av ballong var ikke vondt og fødsel var helt overkommelig med epidural 😊 Etter igangsetting med første, som gikk helt fint (med epidural) så gruet jeg meg ikke til igangsetting med nr to. Begge fødslene var kjempe fine og lite smertefulle. Å sette epidural var heller ikke vondt for man får lokalbedøvelse først😊 til og med klipping og revning var smertefritt. Lykke til ♥️

Anonymkode: 67f46...594

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært gjennom det samme for en måned siden. Mannen fikk kun være med på siste 15 min av fødselen, men det gikk greit likevel. Det var veldig vondt, men kom meg gjennom det. Mitt råd er å prøve å ha minst mulig forventninger. Stol på helsepersonellet. Ble satt igang klokken 14.00 og 06.00 morgen etter var det gjort. En real arbeidsøkt, men så verdt det. Du klarer mer enn du tror! Heier på deg! 

Anonymkode: d92fb...254

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, TS. Skal selv settes i gang pga svangerskapsdiabetes, men har ikke avtalt dato ennå. Veldig spent på hvordan det kommer til å bli. Tror man bør gå inn i det uten for mange forventninger. Ta det litt som det kommer. 

Anonymkode: de3ad...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alltid epiduralen fungerer da og da får man ikke mer smertestillende... heller ikke når barnet skal ut!

Anonymkode: 455ee...d66

AnonymBruker
Skrevet

Dere som ble satt igang pga svangerskapsdiabetes? Var det fordi dere ikke fikk ned verdiene selvom dere fikk insulin? Eller at baby ble for stor? Har fått svangskapsdiabetes selv med min 3 nå, har ganske høye verdier.. skal til sykehuse på diabol på onsdag.. er i uke 30 bare. Men vil virkelig ikke bli satt igang... kan dere fortelle litt om hvorfor det valget ble tatt?

Anonymkode: 2ea17...3f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dere som ble satt igang pga svangerskapsdiabetes? Var det fordi dere ikke fikk ned verdiene selvom dere fikk insulin? Eller at baby ble for stor? Har fått svangskapsdiabetes selv med min 3 nå, har ganske høye verdier.. skal til sykehuse på diabol på onsdag.. er i uke 30 bare. Men vil virkelig ikke bli satt igang... kan dere fortelle litt om hvorfor det valget ble tatt?

Det er visst rutine å bli satt i gang fra uke 38 hvis man må begynne med medikamenter for svangerskapsdiabetes, men ingen kan jo tvinge deg. Selv velger jeg å høre på legenes anbefaling.

Anonymkode: de3ad...6d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg hadde de latt meg gå til termin selv om jeg går på insulin fordi babyen har det bra. Men så er verdiene fremdeles dårlig selv på insulin, så da bestemte de seg for å sette i gang før. Men tror ikke du får gå lengre en termin med diabetes. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For meg hadde de latt meg gå til termin selv om jeg går på insulin fordi babyen har det bra. Men så er verdiene fremdeles dårlig selv på insulin, så da bestemte de seg for å sette i gang før. Men tror ikke du får gå lengre en termin med diabetes. 

Ok takk for svar, mine 2 første kom begge i uke 39 og noen dager før termin så tviler på at jeg går over.. vil virkelig ikke bli satt igang, spess med alle korona restriksjonene nå vil jeg være minst mulig på sykehuset alene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...