Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei :)

Er det noen her som har erfaring med de små ampullene i c-vitaminserien til Body Shop?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På siden til Body Shop står det: "Enkeltdoser med ren c-vitamin som bidrar til å gjøre huden jevnere og gi den glød."

Har tenkt å unne meg litt høstluksus.. tenkte kanskje dette kunne være noe. :)

Skrevet

Har ikke prøvd disse, men noe lignende fra Decleor.

Det høres bra ut i og med at de er enkeltpakket i ampuller (rent vitamin c mister effekten når det blir utsatt for luft).

Er iallefall veldig fornøyd med den jeg bruker fra Decleor. Bruker den som en kur om våren, og den gir fin glød og spenst til huden.

Skrevet

Hva står det på innholdsdeklarasjonen, da? Hvis det kun står "ascorbic acid" ville jeg spart pengene, for det er vitamin C i en form som huden knapt kan nyttegjøre seg. "L-ascorbic acid" er det som lettest tas opp i huden (men finnes stort sett i dyre produkter).

Forøvrig er ampuller supert, for vitamin C tåler hverken lys eller oksygen.

Gjest Gjest_Elise_*
Skrevet
Hva står det på innholdsdeklarasjonen, da? Hvis det kun står "ascorbic acid" ville jeg spart pengene, for det er vitamin C i en form som huden knapt kan nyttegjøre seg. "L-ascorbic acid" er det som lettest tas opp i huden (men finnes stort sett i dyre produkter).

Ah,så greit å vite:)

Har ikke så mye peil på dette....Når dere sier at C-vitamin mister effekten når den blir utsatt for lys og luft;er det ikke noe hjelp i kremer i krukker som inneholder C-vitamin da?! For eks jeg har en øøyekrem fra HR som er sånn C-vitamin krem....

Har litt lyst til å skjekke ut de fra BS-er nesten alltid fornøyd når jeg kjøper nor drefra,men har dog ikke så mye efaring med hudpleie.

Skrevet

Kremer i krukke med C-vitamin er bortimot uten verdi, ja. Pumpeflaske er vel det eneste som hjelper for å holde kremen isolert fra luft. Hittil har ingen klart å komme opp med vitamin C i en form som ikke ødelegges av oksygen, selv om enkelte former er mer stabile enn andre.

Skrevet

Begynte å lure litt jeg også, så sjekka innholdet på en Body Shop-internettside, og dessverre så inneholder visst produktet "ascorbic acid"... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...