AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Hvordan har dere jobbet med pensum? Hva har dere forholdt dere til og hva har dere lest mer på? Hvor har dere funnet informasjon og tips og råd angående hvordan lese på egenhånd? Jeg skal ta opp disse fagene som privatist. Norsk har jo tre eksamener. Jeg er så usikker på hvordan jeg skal forberede meg. Setter stor pris på råd og tips, deling av erfaringer osv. Anonymkode: 2eb53...20d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Dt er to veldig store fag. De faga så valgte jeg å ta undervisning, siden da er det lettere å komme seg gjennom faga i tide. Bare norsk er jo 2 eller 3 år på 1 år om man tar det som privatist. Det samme med historie Anonymkode: 87d60...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Jeg har tatt disse to fagene nå gjennom voksenopplæring, da har man elevstatus. Undervisningsopplegget og lærerne har vært så dårlige at jeg like så greit kunne tatt det som privatist. Kjøp pensumbøkene og lær deg innholdet perm til perm. Anonymkode: 6f1ac...410
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har tatt disse to fagene nå gjennom voksenopplæring, da har man elevstatus. Undervisningsopplegget og lærerne har vært så dårlige at jeg like så greit kunne tatt det som privatist. Kjøp pensumbøkene og lær deg innholdet perm til perm. Anonymkode: 6f1ac...410 Hvordan foregår voksenopplæring, sånn i forhold til eksamen? Er det muntlig eksamen til slutt da også slik som privatisteksamen? Anonymkode: 2c332...254
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 Jeg har tatt en del fag som privatist. Når det kommer til Norsk så hadde jeg valgt å følge undervisning. Historie kan du klare deg uten undervisning. Ser på læreplanen og fokuser på læringsmålene så kommer du langt. Anonymkode: cf39b...2f1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 Jeg brukte læreplanen og ndla.no mye. Her får man presentert de relevante temaene i fagene. Anonymkode: ebfee...b62
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan foregår voksenopplæring, sånn i forhold til eksamen? Er det muntlig eksamen til slutt da også slik som privatisteksamen? Anonymkode: 2c332...254 Da er det obligatorisk skriftlig (ikke i år pga covid) men vanlig trekk i muntlig. Anonymkode: 6f1ac...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå