AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Hei! Hvordan oppleves leamus, noen med erfaringer? Hvor lenge varer leamus? Jeg opplever en rykning, og så er det slutt, men mistenker at det ikke er leamus, ikke syns det heller. Leamus varer vel gjerne noen sekunder? Anonymkode: 68cc5...d57
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Det varierer. Om det er rykning i en hel muskel er ikke dette leamus. Leamus er på et veldig lite område, og det kan være der fra noen sekunder til en hel dag (og det er kjempeirriterende når det er på øyelokket). I forbindelse med infeksjon på hjertet nylig, hadde jeg leamus mange forskjellige steder, så virker som det kan bli trigget frem også. Anonymkode: fe658...943
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det varierer. Om det er rykning i en hel muskel er ikke dette leamus. Leamus er på et veldig lite område, og det kan være der fra noen sekunder til en hel dag (og det er kjempeirriterende når det er på øyelokket). I forbindelse med infeksjon på hjertet nylig, hadde jeg leamus mange forskjellige steder, så virker som det kan bli trigget frem også. Anonymkode: fe658...943 Har søkt opp leamus på Youtube, og da er det tydelige rykninger, man ser klart og tydelig at området vibrerer. Er det dette som er leamus? Man kan se det vibrere i det aktuelle området med øyet? Anonymkode: 68cc5...d57
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har søkt opp leamus på Youtube, og da er det tydelige rykninger, man ser klart og tydelig at området vibrerer. Er det dette som er leamus? Man kan se det vibrere i det aktuelle området med øyet? Anonymkode: 68cc5...d57 Ja, om man ser nøye etter og gjerne der huden er tynn. Men andre steder på kroppen er det ikke like synlig. Anonymkode: fe658...943
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, om man ser nøye etter og gjerne der huden er tynn. Men andre steder på kroppen er det ikke like synlig. Anonymkode: fe658...943 Vel, leggen er vel ganske tykk? Da ser jeg på videoer av leamus at man tydelig kan se kroppen lage rykninger. Anonymkode: 68cc5...d57
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, om man ser nøye etter og gjerne der huden er tynn. Men andre steder på kroppen er det ikke like synlig. Anonymkode: fe658...943 Beklager litt mas nå, men hvordan var leamusen hos deg? Varte den i hvor lenge, og kunne du se/kjenne at kroppen lagde rykninger? Anonymkode: 68cc5...d57
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, leggen er vel ganske tykk? Da ser jeg på videoer av leamus at man tydelig kan se kroppen lage rykninger. Anonymkode: 68cc5...d57 Leamus på meg er nesten aldri synlig, med mindre det er på øyet slik at man kan se øyevippene bevege seg. Hvis noen har laget en video av leamus så måtte det nødvendigvis være et tilfelle der leamusen var så sterk at den var synlig (ellers ville det jo ikke blitt mye til video). Det betyr ikke at det alltid er synlig. Leamus kan vare noen få sekunder eller i 3 måneder, for en venn av meg. Det gikk over til slutt. Anonymkode: 57e06...1df
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #8 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Leamus på meg er nesten aldri synlig, med mindre det er på øyet slik at man kan se øyevippene bevege seg. Hvis noen har laget en video av leamus så måtte det nødvendigvis være et tilfelle der leamusen var så sterk at den var synlig (ellers ville det jo ikke blitt mye til video). Det betyr ikke at det alltid er synlig. Leamus kan vare noen få sekunder eller i 3 måneder, for en venn av meg. Det gikk over til slutt. Anonymkode: 57e06...1df Hos meg varer det i ett sekund, som et "skudd". Så usikker om det er leamus, puls, eller spasme. Varer absolutt ikke i flere sekunder her. Anonymkode: 68cc5...d57
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #9 Skrevet 8. mai 2021 Leamus kan jo går raskt over og, spesielt nå jeg har det i beina. I øynene og kinnet så kan det vare det et par dager om gangen, ikke hele tiden men i ny og ne liksom. Anonymkode: 856b2...480
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #10 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leamus kan jo går raskt over og, spesielt nå jeg har det i beina. I øynene og kinnet så kan det vare det et par dager om gangen, ikke hele tiden men i ny og ne liksom. Anonymkode: 856b2...480 Hvordan arter leamusen hos deg i beina? Hvor mange sekunder? Anonymkode: 68cc5...d57
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #11 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan arter leamusen hos deg i beina? Hvor mange sekunder? Anonymkode: 68cc5...d57 Du det har jeg ikke tenkt over en gang, lenge nok til at jeg registrerer at det kommer og går. 😄 Henger meg ikke så mye opp i det. Men det er som en slags rask krampetrekning og så forsvinner det, som sagt så varer det ikke lenge. Anonymkode: 856b2...480
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #12 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du det har jeg ikke tenkt over en gang, lenge nok til at jeg registrerer at det kommer og går. 😄 Henger meg ikke så mye opp i det. Men det er som en slags rask krampetrekning og så forsvinner det, som sagt så varer det ikke lenge. Anonymkode: 856b2...480 Så det er ikke leamus om jeg føler ett "stikk"? Varer i ett sekund, og over. Vanskelig å forklare. På Google står det dette: Oftest varer rykningene noen minutter, men noen ganger fortsetter dette i timer eller dager, og hele tiden på samme sted. Leamus er ikke smertefullt, men det oppleves oftest sjenerende for den som plages. Anonymkode: 68cc5...d57
Minya Skrevet 9. mai 2021 #13 Skrevet 9. mai 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Så det er ikke leamus om jeg føler ett "stikk"? Varer i ett sekund, og over. Vanskelig å forklare. På Google står det dette: Oftest varer rykningene noen minutter, men noen ganger fortsetter dette i timer eller dager, og hele tiden på samme sted. Leamus er ikke smertefullt, men det oppleves oftest sjenerende for den som plages. Anonymkode: 68cc5...d57 Nei, leamus er ikke et sånt stikk. Jeg får sånne stikk, det kjennes ut som om noen enten stikker meg med en nål, eller napper ut et hårstrå fra kroppen et sted. Det er sånn *stikk* AU *ferdig* Leamus derimot er en ufrivillig rykning i en hvilken som helst muskel som kan føles skikkelig frustrerende, særlig hvis det er i øyet eller en av de større musklene. Jeg har hatt leamus som varer i rundt et minutt, tilfeller som har vart i et par dager og tilfeller imellom. For det meste opplever jeg leamus i det ene øyebrynet eller muskelen rett ved øyet, men det var et helvete da jeg hadde leamus i en av de store ryggmusklene og i praksis rykket til så mye at det var synlig for andre. Den holdt på i et par døgn. Nylig hadde jeg leamus i en muskel like over solar plexus, den var ganske kraftig og kjentes først ut som om det var hjertet som slo for hardt, men jeg kjente etter mens jeg tok min egen puls og de stemte ikke overens. Den var ekkel.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 Jeg har hatt kronisk leamus på øyet i over tre måneder.. Har ellers vært mye plaget med det i barndom, ungdom. Ikke så mye nå som voksen. Anonymkode: 5a492...3ec
Minya Skrevet 9. mai 2021 #15 Skrevet 9. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har hatt kronisk leamus på øyet i over tre måneder.. Har ellers vært mye plaget med det i barndom, ungdom. Ikke så mye nå som voksen. Anonymkode: 5a492...3ec Har du prøvd å ta magnesiumtilskudd? Det har hjulpet meg noe, jeg vokste også opp med ekstremt mye leamus, noe mindre i voksen alder, men det har hjulpet betraktelig etter at jeg begynte å ta magnesiumstilskudd.
hablador Skrevet 9. mai 2021 #16 Skrevet 9. mai 2021 Leamus kan være bare en rykning ev flere på rad og dermed kan det vare noen sekunder, ja.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #17 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei! Hvordan oppleves leamus, noen med erfaringer? Hvor lenge varer leamus? Jeg opplever en rykning, og så er det slutt, men mistenker at det ikke er leamus, ikke syns det heller. Leamus varer vel gjerne noen sekunder? Anonymkode: 68cc5...d57 Jeg hadde i det ene øyelokket i over et år....var nok fordi jeg opplevde å miste en nær person på en traumatisk måte, så jeg gråt mye og sov dårlig. Anonymkode: cfd54...86c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #18 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så det er ikke leamus om jeg føler ett "stikk"? Varer i ett sekund, og over. Vanskelig å forklare. På Google står det dette: Oftest varer rykningene noen minutter, men noen ganger fortsetter dette i timer eller dager, og hele tiden på samme sted. Leamus er ikke smertefullt, men det oppleves oftest sjenerende for den som plages. Anonymkode: 68cc5...d57 Jeg har som sagt av og til leamus i beina og da er det en krampetrekning som ikke varer lenge. Det føles ikke som et stikk, det føles som en rykning men det varer ikke mange sekundene. Leamus i øyne og slikt varer lengre hos meg. Men hvis du er veldig bekymret for dette så kan du jo gå til lege, blir nok ikke bedre av å henge på kg. Anonymkode: 856b2...480
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #19 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvordan arter leamusen hos deg i beina? Hvor mange sekunder? Anonymkode: 68cc5...d57 Hos meg varte leamus de ganger jeg har hatt det i låret i flere sekunder opp til flere minutter. Jeg har pleid masere området for å få det vekk fortere, hjulpet av og til. Jeg kan da ikke se det beveger seg, men tydelig føle det vibrerer/beveger seg. Anonymkode: 07b64...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå