Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått inkassokrav fra Lowell og som kan si hvilket firma/bank e.l. gjelden stammet fra? Jeg har fått et krav fra de, men leste det ikke med en gang og nå finner jeg ikke brevet. Jeg kan ikke forstå hva kravet gjelder, men hvis noen har fått fra samme selskap så hadde det vært fint å høre hvem som var opprinnelig kreditor. Jeg skal ringe på mandag, men jeg blir gal av dette og håper noen kan sette meg på sporet. 

Anonymkode: d55c1...a90

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at de har flere kunder enn bare en, slik som alle andre inkassoselskap, så umulig å si. Du kan logge inn med bank-id her https://min.lowell.no/, regner med du finner info der.

Anonymkode: 480ad...77e

AnonymBruker
Skrevet

Vi er verge for min svigerfar fikk inkasso fra disse og det gjaldt besøk på legevakten. 

Anonymkode: 7f0ce...93e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er verge for min svigerfar fikk inkasso fra disse og det gjaldt besøk på legevakten. 

Takk for svar! Legeregning er faktisk noe jeg kan ha glemt. Men hvor er selve regningen, purringene osv? Det har jeg aldri fått... 

Er det noen andre som har fått krav fra disse ang. noe annet enn legeregning? Når jeg googler så ser det ut til at det først og fremst er Melin Collectors som driver inn ubetalte legeregninger. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Sats/elixia?

Anonymkode: 0f219...0d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Legeregning er faktisk noe jeg kan ha glemt. Men hvor er selve regningen, purringene osv? Det har jeg aldri fått... 

Er det noen andre som har fått krav fra disse ang. noe annet enn legeregning? Når jeg googler så ser det ut til at det først og fremst er Melin Collectors som driver inn ubetalte legeregninger. 

TS

Kan de sende ut sms faktura tro?! Lurer litt på om det har skjedd i min svigerfars tilfelle, han er nemlig dement og leser ikke sms og fikk inkasso to ganger - og vi som er verge har heller ikke sett regningene, vi henter posten for han eller får de direkte i vår postkasse så det er litt rart. Men nå ordnet vi opp med legevakta da, de hadde feilfakturert han egenandeler, men jeg glemte å spørre hvordan de sendte fakturaene.

Skrevet

Hafslund Strøm kanskje.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Tror ikke noen er pålagt å sende purringer. Selv om mange gjør det.

Anonymkode: e53f3...196

AnonymBruker
Skrevet

Thai massasje? 

Anonymkode: c8972...ead

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke noen er pålagt å sende purringer. Selv om mange gjør det.

Anonymkode: e53f3...196

Jeg har forstått det slik at firma er pliktig til å sende en betalingspåminnelse med en frist, før de går til det skrittet å ordne med inkassokrav.

Anonymkode: 51b07...7a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke de som tidligere het Intrum? De har da sikkert flere bedrifter som kunder, så det er vel ikke lett å si hvilket krav det gjelder.

Anonymkode: 3fea4...470

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk inkasso derfra fra et helseforetak. Jeg betalte i skranken da jeg gikk fra timen, men materiellkostnadene faktureres visstnok for seg på egen faktura (logisk... 🙄) og blir visstnok ettersendt, men det ble aldri nevnt. Og noen faktura eller purringer har jeg ikke sett snurten av... Kun selve inkassokravet. 

Anonymkode: a967f...ad8

AnonymBruker
Skrevet

De har flere!
Jeg har opplevd de som veldig hjelpsomme, du kan gå inn på nettsiden deres. Eller ring de. 

💸💸

Anonymkode: 2cc6c...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...