Ellisiv Skrevet 3. september 2005 #1 Skrevet 3. september 2005 Jeg ser svært lite filmer, og når jeg ser er det stort sett nordiske filmer som settes inn i dvd`en. Noen som kan anbefale en film å leie i kveld?
Gjest Aloha Skrevet 3. september 2005 #2 Skrevet 3. september 2005 Er du glad i skrekkfilmer? Boogeyman har akkurat kommet på leie-dvd og den syns jeg var skiiiiit-spennende på kino. Ellers likte jeg veldig godt den filmen om de brannmennene (dramafilm), Ladder 49. For exempel!
Ellisiv Skrevet 3. september 2005 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2005 Ikke skrekkfilm i kveld. Jeg er alene og kjæresten laaangt unna.. Liker drama, komedie, action.
Gjest Aloha Skrevet 3. september 2005 #4 Skrevet 3. september 2005 Men det må ikke være Nordisk eller? Her er noen forslag: Drama: Birth Ladder 49 Komedie: Spanglish Alfie Sikkert mange fler bra, men dette var de jeg kom på nå som jeg har sett i det siste og likt.
Ellisiv Skrevet 3. september 2005 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2005 Nei det må ikke være nordisk. Tenkte jeg skulle se noe annet nå. Alfie med Jude Law... sukk! den kommer jeg nok til å leie Er birth med Nicole Kidman? hva handler den om?
Gjest Aloha Skrevet 3. september 2005 #6 Skrevet 3. september 2005 Alfie bør du leie, ja. Jude Law er jo verdt filmen i seg selv....! :kgblunk: I Birth spiller Nicole Kidman en kvinne som mistet mannen sin for mange år siden, hun er nå godt etablert med en ny mann. Så kommer en liten gutt og begynner å "plage" henne, og påstår at han er reinkarnasjonen av ektemannen hennes som døde. Litt spesiell film.
Gjest Yvette Skrevet 3. september 2005 #7 Skrevet 3. september 2005 Birth er filmen der Kidman har sex med en 11 år gammel gutt fordi hun tror han er hennes reinkarnerte kjæreste, en skrudd film og ikke særlig bra. The Grudge kanskje? Litt japansk skrekkfilm? Ikke det, ok, så lei Alfie da
Grooo Skrevet 3. september 2005 #8 Skrevet 3. september 2005 Vi så Døden på Oslo S på dvd i går vi... Den har kommet på dvd nå nettopp, og jeg hadde faktisk ikke sett den før. Har lest bøkene såklart, men var vel muligens litt ung da filmene gikk. Så ikke så mye på film på den tiden
Gjest Yvette Skrevet 3. september 2005 #9 Skrevet 3. september 2005 Vi så Døden på Oslo S på dvd i går vi... Den har kommet på dvd nå nettopp, og jeg hadde faktisk ikke sett den før. Har lest bøkene såklart, men var vel muligens litt ung da filmene gikk. Så ikke så mye på film på den tiden ← "Åååååå du skjønner ingenting du Pelle"
Gjest Spacegirl Skrevet 3. september 2005 #10 Skrevet 3. september 2005 En veldig bra, men samtidig veldig trist film er Lilja 4-ever. Anbefales
Ellisiv Skrevet 3. september 2005 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2005 Døden på Oslo S så jeg da jeg var mindre, men det er mange år siden! hadde vært moro å se igjen! "jeg fikser det ikke Pelle" Lilja 4ever har jeg sett, den er utrolig sterk! Jeg endte opp med en film med Scarlett Johanson - en lett film, men ai ai så vakker hun er!
lillesky Skrevet 6. september 2005 #12 Skrevet 6. september 2005 Komedie: Spanglish ← Spanglish er veldig søt og fin. En veldig bra, men samtidig veldig trist film er Lilja 4-ever. Anbefales ← Lilja 4-ever er kjempefin og tøff. Men trist. Beleiringen er bra (så den nettopp, ville ikke se den, men ble positivt overrasket!). Livet under vann - litt annerledes film.
Kafka Skrevet 6. september 2005 #13 Skrevet 6. september 2005 Jeg liker ofte litt annerledes filmer, så anb. kan straffe seg En slik film er f.eks. denne med Johnny Depp (for øvrig en av mine fav. skuespillere) - samt denne som må være blandt mine Top 10 all time. Denne er i mine øyne et mesterverk. Utrolig sterk og en film de fleste burde se syns jeg. Denne rett og slett digger jeg følelsen over, og det samme med, denne Ethan Hawke har noen svært gode filmer, og den romantiske er også en klar fav. (oppfølgeren var desverre heller dårlig ) Jeg likte også denne veldig godt Jeg har egentlig andre anbef. men som sagt, de er det ikke sikkert ville treffe deg stort. Som f.eks; Deathtrap som jeg skal se med en venninne etterpå faktisk :icon_razz: God film! :icon_smile:
Ellisiv Skrevet 6. september 2005 Forfatter #14 Skrevet 6. september 2005 Tusen takk, lillesky og Kafka! Masse filmtips! har notert de bak øret og skal se etter noen av de neste gang jeg er på videoshappa. I kveld ender jeg opp med Uno, som jeg har sett før, men jeg elsker norsk film! og svensk.. og dansk! har tenkt å bli ivrigere på film nå, la bøkene hvile litt..
Kafka Skrevet 6. september 2005 #15 Skrevet 6. september 2005 Hva liker du da? Denne feks må jeg ha sett minst 200 ganger nå Jeg og min bestiss ender alltid opp med å se denne, 'dagen derpå' og det er 'nesten' som første gang hver gang. Vi simpelthen elsker den!! Men jeg tror det kan være en love/hate type film. Jeg ville gitt den en sjangs iallefall Samme med denne. Type filmer som går rett inn på kult-listen i det de slippes. Men de er litt 'annerledes'. Jeg elsker de :icon_smile: Men det er meg. Trenger ikke være deg.. Shine er... Jeg ville ikke forstått hvordan man skulle kunne la vær å elske denne. Du nevnte 'nordiske'. Da MÅ du ha sett disse; http://www.imdb.com/title/tt0113720/ http://www.imdb.com/title/tt0089606/ http://www.imdb.com/title/tt0111421/ http://www.imdb.com/title/tt0158302/ Osv
Ellisiv Skrevet 6. september 2005 Forfatter #16 Skrevet 6. september 2005 Ser veldig sjeldent film, har aldri hatt den store interessen, men det er det jeg prøver på nå Ender som regel opp med å glemme de mengang de er slått av! er storimponert over folk som husker replikker ordrett Så Hotel Rwanda i helga, den greip meg skikkelig! ellers liker jeg bla.: Forrest gump, lost in translation, Mongoland, Hawaii Oslo, Uno, hip hop hora, fucking åmål, tilsammans, populærmusikk fra vittula, jalla jalla, himmelfall, bare bea, Detektor, lilja 4ever.. osv
lillesky Skrevet 6. september 2005 #17 Skrevet 6. september 2005 og dansk! ← Dansk film er bra! Må anbefale noen gode danske filmer som er verdt å se: * Adams epler (den går på kino nå. Jeg så den på kino i Danmark og skal leie den når den kommer på DVD!!) * Inkasso * I Kina spiser de hunder *
Gjest Vinga Skrevet 6. september 2005 #18 Skrevet 6. september 2005 Jeg tror du ville elske en film som heter Thirteen. Helt seriøst. Litt i samme stil som Fucking Åmål, bare amerikansk... og litt mer heavy.
Ellisiv Skrevet 6. september 2005 Forfatter #19 Skrevet 6. september 2005 Yes, den har jeg sett bra! Liker filmer som skildrer ungdommen på forskjellige måter.
Ellisiv Skrevet 6. september 2005 Forfatter #20 Skrevet 6. september 2005 * Inkasso ← Den sto jeg med i handen sist, men det ble ikke den. Liker Iben.. hva hun nå heter.. skal se den! Takk, har jo kjempemasse å se nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå