AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Skal ikke ha en butikk, men skal kjøpe, fikse og selge brukte varer via facebook, bekjente og finn. Ser at jeg må opprette ENK og har sendt søknad. Jeg må også ha et kassasystem slik at folk kan betale via kort. Må være noe som er godkjent hos Skatteetaten og er lettvint samt billig. Har sett på iZettle. Fins det noen andre alternativer? Anonymkode: 38940...f73
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #2 Skrevet 9. mai 2021 Ingen som driver ENK her? Anonymkode: 38940...f73
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Skrevet 9. mai 2021 Du trenger da ikke ha mulighet til å la folk betale med kort om du skal selge på finn og facebook? Det høres veldig unødvendig ut med mindre du faktisk skal ha et lokale hvor du forventer at kunder skal møte opp uten vipps. Vi selger og kjøper mye brukt på finn, trenger ikke opprette noe som helst før det er varig inntekt over tid, eller overstiger 50.000. Da skal også tingene kun være kjøpt for å selge med fortjeneste, og alle utgifter trekkes i fra. Vi har en notatblokk hvor alt inn og ut er skrevet ned, regnet sammen hver måned. Ville ventet med å kjøpe noe slikt før du vet om det du ønsker å gjøre fungerer. Hadde ikke skatteetaten akkurat en artikkel om noe lignende? Mener det var eksempler på hundeoppdrett, kjøp/salg på finn og biler. Anonymkode: 89a99...1da
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du trenger da ikke ha mulighet til å la folk betale med kort om du skal selge på finn og facebook? Det høres veldig unødvendig ut med mindre du faktisk skal ha et lokale hvor du forventer at kunder skal møte opp uten vipps. Vi selger og kjøper mye brukt på finn, trenger ikke opprette noe som helst før det er varig inntekt over tid, eller overstiger 50.000. Da skal også tingene kun være kjøpt for å selge med fortjeneste, og alle utgifter trekkes i fra. Vi har en notatblokk hvor alt inn og ut er skrevet ned, regnet sammen hver måned. Ville ventet med å kjøpe noe slikt før du vet om det du ønsker å gjøre fungerer. Hadde ikke skatteetaten akkurat en artikkel om noe lignende? Mener det var eksempler på hundeoppdrett, kjøp/salg på finn og biler. Skal selge gjennom disse plattformene, men folk må møte opp hos meg for å kjøpe produktet. Og da må jeg visstnok ha en kassaløsning slik jeg har skjønt det. Har allerede overstiget 50k Anonymkode: 38940...f73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå