AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Spør arbeidsgivere om de kan vøre referanser, det kan de selvsagt være, de er positive og fornøyde, men de gir ikke beskjed om ev ny arbeidsgiver har ringt eller hva de ev sier, har ikke fått de to siste jobbene jeg søkte, det kan være tilfeldig, stoler dere på referansene? Anonymkode: 4883c...15c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 Spør om tilbakemelding fra intervjuene du var på. Hva var det som gjorde at du ikke fikk jobben? Anonymkode: c185e...b97
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spør om tilbakemelding fra intervjuene du var på. Hva var det som gjorde at du ikke fikk jobben? Anonymkode: c185e...b97 Ingen svarer helt ærlig på det. Anonymkode: dec07...9e6 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen svarer helt ærlig på det. Anonymkode: dec07...9e6 Hvordan vet du det? Anonymkode: 2ea56...b74 1
Gjest laPistola Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du det? Anonymkode: 2ea56...b74 En kan ikke vite, derfor blir det meningsløst . Tror standardsvar er at de hadde en sterkere kandidat .
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 Anonyminist skrev (Akkurat nå): En kan ikke vite, derfor blir det meningsløst . Tror standardsvar er at de hadde en sterkere kandidat . Akkurat. Standardsvar. Anonymkode: dec07...9e6 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 Stoler på kollega. Ikke leder. Rett og slett fordi i mitt yrke er ledere så fjernt fra hva jobben vår går ut på at de ikke kan si noe særlig om hvordan jeg gjør det. Ei heller om hvordan jeg er som kollega. Anonymkode: 77709...3ac 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #10 Skrevet 9. mai 2021 Hva kan man gjøre? Vurderer å snakke med de jeg har satt opp som referanse, jeg vet ikke hva de sier om meg. Får så mye gode tilbakemeldinger andre steder, men jeg vet nåværende arbeidsgiver har stor interesse av å beholde meg. Det er vel straffbart å gi feil referanse? Anonymkode: 4883c...15c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #11 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva kan man gjøre? Vurderer å snakke med de jeg har satt opp som referanse, jeg vet ikke hva de sier om meg. Får så mye gode tilbakemeldinger andre steder, men jeg vet nåværende arbeidsgiver har stor interesse av å beholde meg. Det er vel straffbart å gi feil referanse? Anonymkode: 4883c...15c Det er nok noen som gir feil referanse likevel. Jeg vet om en som har opplevd det, hun er fortsatt i sin «kjipe» jobb. Jeg tror i noen tilfeller så er det best å si opp før du søker nye jobber, for da har sjefen mistet deg likevel og vinner ingenting på å gi en dårlig referanse. Anonymkode: 9683a...b90 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #12 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det er nok noen som gir feil referanse likevel. Jeg vet om en som har opplevd det, hun er fortsatt i sin «kjipe» jobb. Jeg tror i noen tilfeller så er det best å si opp før du søker nye jobber, for da har sjefen mistet deg likevel og vinner ingenting på å gi en dårlig referanse. Anonymkode: 9683a...b90 Nei, man sier ikke opp en jobb. Har barn og forsørge, får ringe referansene mine og høre ev anmelde for uriktige opplysninger, det er straffbart, Anonymkode: 4883c...15c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #13 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, man sier ikke opp en jobb. Har barn og forsørge, får ringe referansene mine og høre ev anmelde for uriktige opplysninger, det er straffbart, Anonymkode: 4883c...15c Det er ikke straffbart. Lumpent gjort, men straffbart er det selvsagt ikke. Hvilken paragraf i hvilken lov er det du henviser til? Anonymkode: fac03...2f2 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 Jeg stoler på det de sier er riktig. Hvorfor skulle de ikke det? TS, du vet også hva tidligere arbeidsgiver synes om deg. Hadde du overhørt samtalen, var det neppe noe du ville blitt overrasket over. Anonymkode: 3c1fd...5e5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #15 Skrevet 9. mai 2021 Jeg vet ikke om jeg ville ha stolt på nåværende leder, vedkommende er veldig lite inne i hva jeg egentlig jobber med til daglig, så det blir fort feil. Anonymkode: 157b0...ac4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #16 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det er ikke straffbart. Lumpent gjort, men straffbart er det selvsagt ikke. Hvilken paragraf i hvilken lov er det du henviser til? Anonymkode: fac03...2f2 Det går vel under æreskrenkelse og opplyse om forhold som ikke er riktige. Anonymkode: 4883c...15c
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #17 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Spør arbeidsgivere om de kan vøre referanser, det kan de selvsagt være, de er positive og fornøyde, men de gir ikke beskjed om ev ny arbeidsgiver har ringt eller hva de ev sier, har ikke fått de to siste jobbene jeg søkte, det kan være tilfeldig, stoler dere på referansene? Anonymkode: 4883c...15c Jeg velger jo folk jeg stoler på som referanser. Jeg har heller ikke fått beskjed av de jeg har som referanser om de har blitt oppringt eller ikke, og det kunne ikke falle meg inn å spørre dem hva de eventuelt har sagt om meg. Å ikke få tilbud om en jobb er jo faktisk normen, man har jo gjerne flere søkere, og en får jobben, alle de andre får ikke. Det er helt vanlig å være den som ikke blir valgt, tror ikke du trenger å mistenke referansene dine for skittent spill av den grunn. Arbeidsgiver velger folk ut i fra en hel rekke kriterier, og sjekk av referanser er jo bare en forsikring om at en kandidat de kunne tenke seg å ansette ikke skjuler noe viktig eller har gitt HELT feil inntrykk av seg selv i både søknad og intervju. Anonymkode: ff561...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #18 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går vel under æreskrenkelse og opplyse om forhold som ikke er riktige. Anonymkode: 4883c...15c Det er feil. Anonymkode: 2ea56...b74
Taluno Skrevet 9. mai 2021 #19 Skrevet 9. mai 2021 Jeg velger referanser etter hvem jeg stoler på, og hvem som er mest relevant for den aktuelle stillingen jeg har søkt på. Snakker også med dem om hvilken jobb jeg har vært på intervju for, slik at de eventuelt kan forberede seg litt. Har ofte fått tilbakemeldinger om at de er blitt oppringt, hvordan samtalene har vært og hva potensiell arbeidsgiver har øagt mest vekt på, og så ønsker de meg lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #20 Skrevet 9. mai 2021 Taluno skrev (2 minutter siden): Jeg velger referanser etter hvem jeg stoler på, og hvem som er mest relevant for den aktuelle stillingen jeg har søkt på. Snakker også med dem om hvilken jobb jeg har vært på intervju for, slik at de eventuelt kan forberede seg litt. Har ofte fått tilbakemeldinger om at de er blitt oppringt, hvordan samtalene har vært og hva potensiell arbeidsgiver har øagt mest vekt på, og så ønsker de meg lykke til. Har fått lykke til setninger, men hører aldri noe etter det-så jeg begynner å lure på om de er oppringt i det hele tatt. Flott at du har slike fine opplevelser med referanser:)🌺 Anonymkode: 4883c...15c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå