Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei... jeg jobber som sykepleier, så blir jo endel helger og kvelder hvor mannen og barna er "alene hjemme". Problemet er at ingenting skjer når jeg ikke er der. Ikke lager han middag, ikke tar han med de ut, ikke noe rydding eller vasking.. Han bare lar de se tv og ellers gjøre det de vil. Jeg har forsøkt å si det flere ganger nå at det må forandre seg, men det skjer ingenting. Det er i tillegg vanskelig å streike uten at det går ut over ungene. Noen tips? 😕

Anonymkode: 7702b...b8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke noen krise for barna dette?

Anonymkode: 4e433...ee1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke bra om jeg slutter å gjøre husarbeid, sørge for innkjøp til barna, matlaging etc. Jeg gjør alt, og jeg er så sliten av det. Føler jo det grenser til omsorgssvikt å la ungene klare seg selv så mye i helgene og på kveldene, er snakk om barnehagealder altså

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke bra om jeg slutter å gjøre husarbeid, sørge for innkjøp til barna, matlaging etc. Jeg gjør alt, og jeg er så sliten av det. Føler jo det grenser til omsorgssvikt å la ungene klare seg selv så mye i helgene og på kveldene, er snakk om barnehagealder altså

Har det skjedd noe med dem?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har det skjedd noe med dem?

Nei, det har ikke det, og det kan være jeg overdriver. Men skal det virkelig være sånn? Jeg har sagt til han at jeg føler at han oppfører seg som en tenåring. Synes det er trist for deres skyld først og fremst og at jeg ikke kan stole på at ting går bra mens jeg jobber.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg lurer igjen hvor enkelte finner disse udugelige guttungene. 

Var det ingen tegn på udugeligheten før dere fikk barn sammen/flyttet sammen? 

Anonymkode: 785bd...18e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og jeg lurer igjen hvor enkelte finner disse udugelige guttungene. 

Var det ingen tegn på udugeligheten før dere fikk barn sammen/flyttet sammen? 

Anonymkode: 785bd...18e

Du kan så si.. Det handler vel til dels om at man prøver å tenke positivt, at de kommer til å skjerpe seg når det er nødvendig, og at det ikke er så synlig når presset ikke er så stort. Er ikke så mye husarbeid etc med bare to stk, da tok vi oss av vår egen logistikk og innkjøp.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan så si.. Det handler vel til dels om at man prøver å tenke positivt, at de kommer til å skjerpe seg når det er nødvendig, og at det ikke er så synlig når presset ikke er så stort. Er ikke så mye husarbeid etc med bare to stk, da tok vi oss av vår egen logistikk og innkjøp.. 

Hehe klassiskt tenk det der.. virker som du ikke klarte å temje ham da helt enkelt🙂

AnonymBruker
Skrevet
Archer skrev (Akkurat nå):

Hehe klassiskt tenk det der.. virker som du ikke klarte å temje ham da helt enkelt🙂

Du har nok rett i det. Virker ærlig talt ikke som at han har respekt for meg, og det gjør vondt. Det er liksom ikke snakk om å ha det strøkent til enhver tid eller noe sånt, men at man drar lasset sammen. Vet ikke hvordan eller om det kan snus.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du har nok rett i det. Virker ærlig talt ikke som at han har respekt for meg, og det gjør vondt. Det er liksom ikke snakk om å ha det strøkent til enhver tid eller noe sånt, men at man drar lasset sammen. Vet ikke hvordan eller om det kan snus.

Da har du nok bare deg selv å takke, du burde ihvertfall fått en liten hint om hvordan person han var når dere ble sammen og fikk barn sammen. Går ikke å snu å jo mere du maser jo verre blir det.

Skrevet

For å svare på det du spør om , nei det skal ikke være sånn! Skjønner veldig godt frustrasjonen din!! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er dessverre ikke alene! 

Men ville vel ikke kalt det for omsorgssvikt så lenge han er våken med dem og gir dem mat og omsorg? Aktiviteter med dem synes jeg ikke er nødvendig etter at de kommer hjem fra barnehagen. De er jo overstimulert og trenger ro og hvile fram til de skal legges, i hvert fall i ukedagene. 

Hva sier han når du kommer hjem? Kommenterer han at han «ikke rakk å rydde kjøkkenet»? Eller ser han ikke rot? 

Anonymkode: a406e...198

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noe i veien? Dette er jo ikke greit i det hele tatt....

Familievernkontoret om det ikke hjelper å snakke med han!

Anonymkode: 4fdaf...24a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du er dessverre ikke alene! 

Men ville vel ikke kalt det for omsorgssvikt så lenge han er våken med dem og gir dem mat og omsorg? Aktiviteter med dem synes jeg ikke er nødvendig etter at de kommer hjem fra barnehagen. De er jo overstimulert og trenger ro og hvile fram til de skal legges, i hvert fall i ukedagene. 

Hva sier han når du kommer hjem? Kommenterer han at han «ikke rakk å rydde kjøkkenet»? Eller ser han ikke rot? 

Anonymkode: a406e...198

Etter barnehagen er ok, da er det slitne.  Men han gjør ingenting med de I helgene heller... blir sittende inne med ipad og tv hele tiden. Han mener det ikke er så nøye,  la det flyte liksom.. hadde ikke brydd meg om det var rotete hjemme dersom han faktisk hadde gjort noe morsomt med barna våre, da hadde jeg ryddet med glede for å si det sånn. Jeg forventer ikke full husvask,  men å sette på en oppvaskmaskin eller brette noen klær må da være mulig. Kjennes ut som et hån.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svarene du har fått om at det ikke er krise , han som skriver at du ikke har klart å «temje» mannen og hun som spør hvorfor du valgte en så udugelig mann - ignorer dem alle sammen. Dette er ikke din feil. 

Ja, det er et problem når mannen oppfører seg som din. Jeg vil anbefale familieterapi på familievernkontoret, og om det ikke fungerer, skilsmisse. 

Hvis du ikke ønsker skilsmisse (kan jo bli mer stress enn det er nå), kan dere vurdere å leie inn en person som tar seg av barna, hente inn et familiemedlem el. Men jeg synes dette høres ut som en tapt sak. 

Anonymkode: f6cbc...45e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er så lei... jeg jobber som sykepleier, så blir jo endel helger og kvelder hvor mannen og barna er "alene hjemme". Problemet er at ingenting skjer når jeg ikke er der. Ikke lager han middag, ikke tar han med de ut, ikke noe rydding eller vasking.. Han bare lar de se tv og ellers gjøre det de vil. Jeg har forsøkt å si det flere ganger nå at det må forandre seg, men det skjer ingenting. Det er i tillegg vanskelig å streike uten at det går ut over ungene. Noen tips? 😕

At mannen ikke finner på noe med ungene… det hadde fått meg til å miste helt lysten på han faktisk. Dere har blitt enig om et felles prosjekt, barn og familielivet, og nå har så tydelig driter i hvordan barndommen til ungene sine er… nei, jeg hadde nok gått. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Archer skrev (11 timer siden):

Da har du nok bare deg selv å takke, du burde ihvertfall fått en liten hint om hvordan person han var når dere ble sammen og fikk barn sammen. Går ikke å snu å jo mere du maser jo verre blir det.

Ja, det er selvsagt alltid kvinnens feil. :ironi:

Anonymkode: a7398...003

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Snedig skrev (1 time siden):

At mannen ikke finner på noe med ungene… det hadde fått meg til å miste helt lysten på han faktisk. Dere har blitt enig om et felles prosjekt, barn og familielivet, og nå har så tydelig driter i hvordan barndommen til ungene sine er… nei, jeg hadde nok gått. 

Ja, det er akkurat det som er. Det er ikke som at jeg skal bestemme hva de skal gjøre eller noe sånt, men jeg synes det er utrolig sårt for barna å gå hjemme hele dagen i strålende sol, og at han ikke orker å engang gå på lekeplassen med de. Mange ganger kommer jeg utslitt på jobb for jeg må ta meg av alt før jeg drar, jeg er så lei av det.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt rasende. Helt korrekt som du selv sier, han oppfører seg som en tenåring som motvillig er barnevakt mens de venter på at mamma skal komme hjem.

Å gjennomgående ikke gjøre noen aktiviteter med barna i helger når du jobber, er definitivt ikke greit. Det er jo oppveksten deres, å da sitte med iPad inne i strålende vær mens han heller ikke gjør en dritt i huset er jo bare helt tragisk oppførsel.
Så skal du komme hjem og «redde» alt med husarbeid, riktig ernæring samt tilby utetid og koselige opplevelser!

Kjenner jeg blir rasende på dine vegne, for en dass av en mann. Hadde seriøst ikke giddet, eller hatt samvittighet til å la barna vokse opp med en sånn far. Heller betalt barnevakt og skilt meg. Antar han ikke kommer til å endre seg.

Anonymkode: 4e754...aa8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjør dere ekstremt mye frihelgene dine, slik at han må bruke arbeidshelgene dine til å lade opp?

Her er det mannen som jobber turnus og ønsker masse aktiviteter i frihelgene sine. Problemet er jo at jeg har jobbet 40-timers uke og har behov for å bremse ned, slappe av. Jeg har jo ikke en fridag midt i uka eller mulighet for lang frokost før kveldsvakt på en hverdag.

Anonymkode: 8816f...43c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...