Gå til innhold

Er sykepleier og ønsker ny utdannelse. Hva jobber du med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å ta en ny bachelor. Ikke innenfor helse. Hva i alle dager kan man velge mellom? Jeg må gjøre noe HELT annet!

Har tenkt litt på eiendomsmegler. Noen som har denne utdannelsen og har erfaringer å dele? Andre med helt annen utdannelse og som elsker jobben sin?

Anonymkode: 17022...5af

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet det er en tidligere sykepleier her som jobber som jurist. Kunne du tenkt deg det? Eller er studiet for langt evt.?

Anonymkode: 70917...912

AnonymBruker
Skrevet

Ta master og begynne som universitetslektor? Veldig gøy, og føles som en feire sammenlignet med å være sykepleier i turnus.

Anonymkode: 7f41c...dd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet det er en tidligere sykepleier her som jobber som jurist. Kunne du tenkt deg det? Eller er studiet for langt evt.?

Kunne absolutt tenke meg det, ja! Men det er vel 5 år? Jeg er alene med to barn under 10 år. Det setter litt begrensninger..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier, har kommet inn på ppuy og begynner til høsten, gleder meg!😃 Er så ferdig med turnus, stell og medisiner!

Har tenkt å ta et år med nordisk på universitetet samtidig (ppuy er deltid to år) sånn at jeg blir mer attraktiv for arbeidsgiver og kan brukes til annen undervisning og. Da får jeg og fullt studielån og må ikke jobbe for mye mens jeg studerer. Så har jeg og planer om å melde meg som vikar på skoler mens jeg studerer, så jeg får en fot innenfor noen steder. 😊

Anonymkode: 89867...20d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta master og begynne som universitetslektor? Veldig gøy, og føles som en feire sammenlignet med å være sykepleier i turnus.

Dette har jeg og kanskje lyst til etterhvert, men begynner med ppuy først.😊

Anonymkode: 89867...20d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra sykepleier til byggingeniør. Har ikke angret et sekund!

Anonymkode: bf30f...527

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ønsker å ta en ny bachelor. Ikke innenfor helse. Hva i alle dager kan man velge mellom? Jeg må gjøre noe HELT annet!

Har tenkt litt på eiendomsmegler. Noen som har denne utdannelsen og har erfaringer å dele? Andre med helt annen utdannelse og som elsker jobben sin?

Da må du vel jobbe nesten hver kveld og hver helg,...? Hvorfor vil du ikke være sykepleier mer? Jeg har søkt det nå, men får kalde føtter når folk skrive sånt.

Anonymkode: 4a1b3...712

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Javel, og dette baserer du på personlig erfaring eller?

Anonymkode: 0306c...d2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på et sykehjem i Oslo som sykepleier og kjenner på at jeg begynner å bli sliten og lei nå. Jeg er 36 år, og har ikke prioritert videreutdanning tidligere fordi jeg fikk to barn, og «det passet aldri» med videreutdanning. Føler jeg er i en litt kjip situasjon nå, jeg er allerede stemplet som en beskjeden person på arbeidsplassen, en som ikke er autoritær nok, men jeg jobber med dette hver dag.

Jeg bekymrer meg for at hvis jeg søker nye jobber, så vil sjefen si på referansene at «hun der er stille og brskjeden», og da går det til helvete med ny jobb 😅

Den bedritne perdonligheten min altså.. dere andre bør prise dere lykkelige over en bra og utadvendt personlighet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Valgte økonomi og ledelse istedenfor. Blir ferdig neste år og vurderer å ta master  også. Drømmen er å kunne kombinere min helsefaglige bakgrunn med den nye utdannelsen.

Anonymkode: 09fb8...852

AnonymBruker
Skrevet

IT inn imot helsesektoren? Tror det blir etterspurt fremover. 

Anonymkode: 3b291...f76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har valgt noe innen utd.sektor uten å spesifisere. Jeg hadde ikke valgt undervisning (foruten undervisning på fagskole - det virker trivelig). Hva med HR og ledelse? Organisasjonspsykologi? 

Anonymkode: 697a3...faa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Valgte økonomi og ledelse istedenfor. Blir ferdig neste år og vurderer å ta master  også. Drømmen er å kunne kombinere min helsefaglige bakgrunn med den nye utdannelsen.

Anonymkode: 09fb8...852

Er ikke dette en sånn generell utdanning som det er vanskelig finne relevant jobb? Inntrykk av at dette er en grunnmur det må bygges videre på.... men jeg vet ikke, bare nysgjerrig. Vet ikke helt hva jeg vil selv med livet 

Anonymkode: 4a1b3...712

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil være garantert jobb og god lønn så tar du IT-fag, særlig innenfor helseinformatikk. Som sykepleier kan du ta erfaringsbasert master i helseinformatikk på NTNU, samlingsbasert. Så slipper du å ta en ny bachelor. Søk så jobb hos et konsulenthus som har oppdrag i offentlig helse, og få bedre lønn enn om du er offentlig ansatt. Du kommer til å bli ettertraktet, etterhvert får du muligheter til å ta sertifiseringer og bli enda bedre i IT. Her er du sikra for livet, for innen IT kan du bytte fagfelt etter interesse og aldri mangle jobb. 

Anonymkode: c69b6...69d

• Liker 2
Skrevet

Eiendomsmeglere har lange dager. Jeg kjenner flere som gikk over til bachelor i IT eller master i helseinformatikk. Noen også produktdesign.Etter endt utdanning kan du eks starte med å designe fremtidens helseløsninger, bygge opp en solid cv og designe løsninger innen andre fagfelt.

AnonymBruker
Skrevet

Siden du nevner eiendomsmegling, så kan jeg anbefale utdanning innenfor arealplanlegging, studiet omhandler byutvikling, landskap og eiendom. Jeg jobber selv som byggesaksbehandler. 

Anonymkode: a1fcc...568

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvis du vil være garantert jobb og god lønn så tar du IT-fag, særlig innenfor helseinformatikk. Som sykepleier kan du ta erfaringsbasert master i helseinformatikk på NTNU, samlingsbasert. Så slipper du å ta en ny bachelor. Søk så jobb hos et konsulenthus som har oppdrag i offentlig helse, og få bedre lønn enn om du er offentlig ansatt. Du kommer til å bli ettertraktet, etterhvert får du muligheter til å ta sertifiseringer og bli enda bedre i IT. Her er du sikra for livet, for innen IT kan du bytte fagfelt etter interesse og aldri mangle jobb. 

Anonymkode: c69b6...69d

Har du tatt det og kan si noe om studiet?

Anonymkode: d7595...23c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sykepleier og ble jurist. Veldig fornøyd med det valget, men skjønner at det blir mye med fem år når du har barn 😊

Anonymkode: 36a58...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...