AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Har heldigvis sluppet å gå med dress i jobbsammenheng i særlig grad. Hater å være bundet fast i dress. Det ser bra ut i Mad Men og James Bond, men jeg er ikke Don Draper eller James Bond. Liker å gå med lettere klær. Kvinner kan gå lettkledde og likevel være formelle nok. Selvfølgelig kan dameklær være ukomfortable, men kvinner har flere valgmuligheter. Dere kan gå ermeløse, når menn må gå med langermet skjorte, dressjakke og slips. Uansett om det er 30 grader. På julaften, begravelser, konfirmasjoner, dåps osv, må jeg sitte der i en stiv og ukomfortable dress. Når jeg kommer hjem tar jeg dressen av meg med glede. Hvorfor kan ikke shorts og piquet være et akseptabelt alternativ i flere sammenhenger? ( om sommeren selvfølgelig) Det finnes mange shorts som ser skikkelige ut. Og ingen tar skade av noen hårete mannelegger😁 Anonymkode: c5967...d33
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Du kan jo bruke dresshorts. Men har du veldig hårete ben, ville jeg brukt en strømpebukse under: Anonymkode: 2d683...e2b 1
Jentegutt Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo bruke dresshorts. Men har du veldig hårete ben, ville jeg brukt en strømpebukse under: Anonymkode: 2d683...e2b Syns dette var veldig stilig, eventuelt så er det bare å vokse legger og lår, det både føles og ser bedre ut Endret 8. mai 2021 av jentegutt
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Sikker på at du har dress og skjorter i god kvalitet siden du synes det er så veldig ukomfortabelt? Varmt midt på sommeren kan jeg forstå. Anonymkode: a171c...049 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sikker på at du har dress og skjorter i god kvalitet siden du synes det er så veldig ukomfortabelt? Varmt midt på sommeren kan jeg forstå. Anonymkode: a171c...049 Jeg er overvektig, det har en innvirkning. Anonymkode: c5967...d33
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er overvektig, det har en innvirkning. Anonymkode: c5967...d33 Skjønner den utfordringen. Onkelen min som også er overvektig går med shorts, ute (!) i mars, eller når det er typ 10 grader ute. Og har synlige svettemerker de gangene jeg har sett han i skjorte og dress. Lin er et godt forslag. Det svaler i varmen og gir god gjennomtrekk. Silke er også avkjølende. Dress er det su skal gå med i de anledningene du beskriver, men prøv naturlige stoffer. Koster mer, men er verdt investeringen. Anonymkode: fd29a...a01 1
NewInTown Skrevet 8. mai 2021 #8 Skrevet 8. mai 2021 Det fins jo andre muligheter, det er ikke alltid nødvendig med dress. Finere klær av ordentlig god kvalitet fins jo for herrer også. Du kan f.eks. droppe dressbuksa og gå for en sort eller mørk blå chinos, veldig pent og kledelig. Eller lin som noen har nevnt over her. I stedet for dressjakke kan du ha en fin vest av noe slag, strikkavest f.eks. Ei fin skjorte med en cardigan over. I noen land så går menn med en mer tunika og bukse-kombinasjon når de skal pynte seg. F.eks. i India(?), og det syns jeg er veldig pent på menn. Men det er jo ikke så vanlig her i Norge da kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå