Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi funker ikke sammen lenger og er nødt å skille veg nå. Vi har hus og to barn sammen.. jeg er usikker hvordan man gjør det med alt det praktiske? Han nekter å dra ut av huset, men samtidig kan ikke jeg flytte ut da jobben hans ikke er så lett mtp barna (mye upraktiske tider, turnus..) 

Noen som har erfaring og vil dele hvordan man skal komme seg gjennom denne prosessen?

Anonymkode: 6add5...e10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor han vil bli i huset, må han kjøpe deg ut. Det er bare et regnestykke. 

Jeg forstår ikke helt hva du mener med at du ikke kan flytte ut da jobben ikke er lett med barna - mener du at 50/50 ikke ville fungert? Tar du deg av barna 100% til vanlig? Dere må finne en samværsfordeling som fungerer for begge. Det kan dere eventuelt gjøre på familievernkontoret.

Anonymkode: e2c52...9f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har et langt lerret å bleke. Først må du tenke nøye over hva du vil, og lage en plan for hvordan dere skal gjennomføre. Så tar du "praten" med mannen, og venter til den første stormen har gitt seg for begge, med tanke på følelser og slikt. Deretter må dere bli enige om barnefordeling, hvem som skal beholde huset evt. og hvordan dere skal gjøre med tanke på deling av all felles formue (dvs alt dere har samlet opp siden dere ble gift, inkludert sparepenger, aksjer etc.). Så drar dere på familievernkontoret og snakker sammen noen ganger, før dere sier i fra til barna og tar ut separasjon. Økonomien deles i det separasjonen er godkjent av fylkesmannen og dere kan sette i gang med eiendeomsoverføringer etc. 

Anonymkode: dce9c...420

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...