AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Hei Har fått tilbakemelding fra faren til barnet mitt, der han sier at jentungen på 9 forteller det motsatte av det hun sier til meg. Det gjelder følelser ang. nye kjærester, skole osv. Han har snakket mye med henne og har gått fram etter hennes premisser, og når hun er der sammen med far og hun nye er hun glad, viser initiativ, ønsker henne på besøk osv. Og til meg sier hun feks at hun ikke liker nydama. Tror dere at dette er for å beskytte meg, som er alene? Hvordan få henne til å fortelle sannheten begge plasser? Som det er nå vet vi ikke hva hun egentlig føler, men hun er glad, iniativtakenede, viser livsglede sammen med far og kjæreste. Har snakket mye om viktigheten av å fortelle det samme til mor og far, men har noen tips til hvordan formulere det rett? Er dette normalt? Anonymkode: 02355...39d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Det er nok normalt ja, men veldig ofte er det nok litt drevet av hvordan barnet leser sine foreldre. Det er jo ingen grunn til at barnet skal snakke noe særlig om mor eller fars nye kjærester når hun er hos den andre foreldre. Det holder jo å snakke om hva de har funnet på og om hun har det bra. Min erfaring er at barna ofte kan reagere litt når det er samværsbytte, og derfor ha en litt negativ holdning rundt byttedagene. Datteren er alltid litt sur når hun kommer hit, og det virker som det er likedan på andre siden. Anonymkode: 2b82d...f89
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #3 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er nok normalt ja, men veldig ofte er det nok litt drevet av hvordan barnet leser sine foreldre. Det er jo ingen grunn til at barnet skal snakke noe særlig om mor eller fars nye kjærester når hun er hos den andre foreldre. Det holder jo å snakke om hva de har funnet på og om hun har det bra. Min erfaring er at barna ofte kan reagere litt når det er samværsbytte, og derfor ha en litt negativ holdning rundt byttedagene. Datteren er alltid litt sur når hun kommer hit, og det virker som det er likedan på andre siden. Anonymkode: 2b82d...f89 Takk for svar! Ja det kan være jeg spør unødvenig om nydama, hvordan hun har det der osv... men jeg er bare nyskjerrig og bekymret om hun ikke har det bra. Tror du hun gir meg svaret hun tenker jet vil ha? Anonymkode: 02355...39d 1
Gjest Chroma Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar! Ja det kan være jeg spør unødvenig om nydama, hvordan hun har det der osv... men jeg er bare nyskjerrig og bekymret om hun ikke har det bra. Tror du hun gir meg svaret hun tenker jet vil ha? Anonymkode: 02355...39d Det gjør hun nok. Barn er stort sett ekstremt lojale. Hun vil nok ikke såre deg!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 Slutt å grav å spør så mye. Du er ikke bekymret for at hun ikke har det bra der, stikk motsatt er du bekymret for hvor bra hun eventuelt kan ha de hos far å samboern. Anonymkode: 67c83...ce2 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 Barn kan veksle mellom ulike følelser. Det kan tenkes at hun både savner at dere er et par, og liker den nye damen til far. Barn er også ekstremt lojale, så faren er stor for at hun sier det hun tror er forventet av henne. Det gjelder både hos deg og hos far. Datteren min er åtte og oppfører seg ganske likt. En gang overhørte jeg henne fortelle om situasjonen til en god venn, jeg tror det er det nærmeste sannheten jeg kommer. En skilsmisse er alltid tyngst for barna. Så det er viktig at vi voksne er bevisst og viser at vi bærer vår egen sekk. Anonymkode: 33e08...c73 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #7 Skrevet 9. mai 2021 Hvis dere har et godt forhold, så ville hun vel uprovosert sagt noe til deg dersom hun ikke har det bra hos far? Jeg ser ikke hvorfor det skal være nødvendig å spørre og grave. Anonymkode: 2b82d...f89 1
Hactar Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 Hvordan snakker du om fars kone, da? Synes du det er hyggelig at far har ny samboer og at jenta di har fått en ekstra omsorgsperson i livet sitt, eller er du ambivalent? Formidler du å ha det bra selv, eller ligger det mellom linjene at det mangler en partner? Alt dette vil være med på å påvirke hvordan jenta snakker om far og stemor. I stedet for å spørre så veldig og forsøke kontrollere hvordan hun har det hos far, så trygg henne på at du har det bra, at du stoler på far, og at du tåler hun har det bra også når hun ikke er hos deg. Ikke umulig at hun føler hun på et vis svikter deg ved å trives med stemor, mens du er alene. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 Hun vil ikke såre deg, Og sier at hun liker stemor. Hun vil ikke såre mamma og sier at hun ikke liker stemor. Kanskje hun skulle snakket med en tredjeperson om dere er bekymret Anonymkode: 27193...1fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå