Gå til innhold

Gaveønsker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snakket litt om gaveønsker. Da vi har bodd sammen lenge, har vi en del krystall, sølv og porselen (men man kan jo ønske seg mer...). Er det noen som har synspunkt angående pengeønsker? Er det frekt å ønske seg penger til f.eks. nytt bad, bryllupsreise eller noe annet? Eller kan man rett og slett ønske seg penger uten å si hva de skal gå til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo bare å si at man ønsker seg penger! Går jo også an å si hva det er dere vil bruke det på. Bare man ikke "krever" å få det liksom... =)

Skrevet

Jeg tror det er lettere å gi penger, om de vet hva pengene skal gå til. Men ville også satt opp andre ønsker, for det er alltid en eller annen som nekter å gi penger.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Jeg synes det er litt frekt og ønske seg penger og vi valgte og skrive gavekort til forskjellige ting

Skrevet

Hvorfor ikke ønske seg penger like mye som andre ting? Da kan folk gi den summen de selv ønsker istedenfor at det er en fastsatt sum på f.eks. akkurat det serviset o.l. På en annen side kan folk føle at de må gi mer da enn de evt. ville gjort pga at det "vises mer" hva de gir når de gir penger kontra en gave.

Det går jo an å ønske seg bl.a. penger, særlig om det er til noe spesielt dere vil ha penger til. Ellers er det greit å ha ønskeliste på litt av hvert og ikke minst i forskjellige prisklasser, tror jeg. Så ikke alle ønskene er noe som koster 1000kr liksom..

Skrevet

Vi ønsket oss gavekort på bl a Ikea, Elkjøp og Maxbo. Helt uproblematisk.

Skrevet

Vi hadde vært sammen nesten 10 år da vi giftet oss, og av den grunn ønsket vi oss ingenting. Vi ønsket heller at de innbudte ville ta del i feiringa av dagen. Likevel endte vi opp med mange flotte presanger; ingen gir vel bort ting som en ikke kan tenke seg selv, eller ?!! Vi fikk både penger, gavekort og nyttige og flotte gaver. For pengene dro vi på en liten bryllupstur, samt kjøpte et nydelig servise og andre ting som vi trengte etter mange år; sengetøy, håndduker etc. Det som var litt merkelig var da vi gikk gjennom gavelista når det gjaldt kontanter, så hadde min side gitt en viss sum pr. familie, det samme hadde min manns. ;)

Skrevet

Tror det er lurt å si at pengene skal til noe spesielt ja (og selvfølgelig mene det...) for det er jo som kjent mange som ikke vil gi penger fordi det kanskje kan bli brukt til "tull og fjas". Gavekort på Byggmakker etc. er jo et godt alternativ, ellers er det nok en god del ting man kan ønske seg selv om man har bodd sammen lenge.

Mamma og pappa har fylt 50 nettopp, og viste ikke hva de skulle ønske seg. Etter hvert kom det opp mange gode gaveønsker alliekvel, feks: Gassgrill, kano, div. annet turutstyr, kunst, nytt sengetøy/håndklær, hageutstyr osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...