Gå til innhold

Hva skal dere barnefamilier I sommerferien? Hva er greit å love barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Barna på 8 og 5 år har begynt å spørre om sommerferien. Jeg er litt usikker på hva jeg skal si. Utlandet er helt uaktuelt, men vet ikke helt hva vi skal finne på her i Norge heller.  Vi har hytte, så hyttetur er "hverdagskost ". Vi har vært på Dyreparken ifjor og der frister ikke til gjentagelse,  det var både bloddyrt og lite hyggelig pga dårlig vær og mye folk / restriksjoner :(

Lilleputhammer og Hunderfossen har vi også vært innom, samme greia der. 

Aller helst vil ungene til Legoland,  men vet ikke om det er håp for det? Med tanke på restriksjoner og korona? Hva tenker dere? Begge ungene er legofrelst, så det hadde vært midt i blinken, mannen  i huset er også ekstremt glad i "Danskebåten" 😳

Foreløpig har jeg sagt at det blir sommer i Norge, vi skal til museer og parker i nærmiljøet (Osloområdet).  Ungene er ikke overbegeistret,  men sånn er det bare,  og det vet dem. Vil gjerne gi ungene fine opplevelser.

Anonymkode: 75f4c...d71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyttetur er hverdagskost, dyreparken og hunderfossen frister ikke til gjentakelse.. Neivel. 

Dere høres kravstore og utakknemlige ut. Er kanskje ikke så lett å tilfredsstille hverken deg eller barna dine. 

Hvis man f. Eks har hytte i Trysil, så betyr vel ikke det at man ikke kan få noe ut av å leie et feriehus i f eks Kragerø.. 

Endret av Irja
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å ikke love noe som helst, men å si at vi må ta det på sparket i år, fordi vi vet ikke hva vi får lov til enda. Men at dere skal prøve å gjøre noe morsomt. Hør med de hva de har lyst til å gjøre her i Norge. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal på campingtur. I fjor var det med telt, i år blir det campingvogn. I tillegg skal vi på hytta. 

Men: jeg lover ingenting, sier alltid at det er hvis alle er friske og det ikke blir strengere restriksjoner. Selv om det skal mye til for at vi ikke klarer det vi planlegger. 

Utenlandstur hadde jeg bare lagt bort idéen om med en gang. Også dyreparken og lignende steder kan bli stengt. Så slikt er det best å ta beslutning om et par dager før. 

Anonymkode: 7a0bf...63f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så små barn får heller ikke noe særlig mer ut av utenlandstur enn de ville fått med tur på stranda, overnatting i skogen osv. 

Anonymkode: 7a0bf...63f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi lover ingenting, men drømmen er å komme på hytta på Frøya. Men for å komme dit må vi overnatte ei natt, og kan vi ikke det, så blir det ikke hyttetur..

Anonymkode: eb3ae...597

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi bor i Kristiansand, så for oss er Dyreparken hverdag. Like vell gleder ungene seg: badeland, show de kun kjører på sommeren, alt er åpent. 
Vi har hytte på fjellet. og skal være der en del; gå turer, ha med telt/hengekøye, fiske og bade. 
Ellers har jeg snakket mye om mine somre som liten, da vi ikke hadde råd til å reise. Alle turene på stranda, på fjellet, teltturer, dyreparken, sene kvelder, ut i båt og hjemmesommer i hagen. Ungene gleder seg til å ha en sommer «som mamma hadde når hun var liten». :) 

Anonymkode: 6ae3d...21a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler et besøk i Langedrag naturpark😄

Anonymkode: 7d27a...a4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir dyreparken i år også, da blir hvertfall ungene fornøyde. 

Dersom jeg ikke hadde hatt en baby hadde jeg lagt opp til DNT ferie i en av nasjonalparkene. Det har jeg skikkelig lyst til, men må vente til yngstemann blir litt eldre. 

Anonymkode: af323...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere lover selvfølgelig ikke barna noen ting. Dere forteller at verden er rammet av en pandemi, og at det er vanskelig å planlegge akkurat hva dere skal gjøre og når dere ser hva som er lov å gjøre på et tidspunkt, så er det ikke sikkert at dette blir årets drømmesommer...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har lovet bading i hagen, tur til stranda, lekeplass i området, grilling og båtturer. Barnet forstår at vi må gjøre det beste utav det her. Barnet har Lyst på campingtur så det kan vere vi gjør det også  :)

Håper på en mer normal tilstand neste år 🤞

Anonymkode: 31dd0...a73

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene vet at ting blir annerledes pga korona. Vi har barn på samme alder som TS og vi snakker åpent om at vi ikke kan planlegge noe særlig for sommeren. De syns såklart at det er dumt, men det hjelper at alle andre er i samme båt også.

Hvilken været blir bra, blir det nok turer til lokale strender og kanskje en og annen telttur. Og så håper vi at det blir mulig å gjøre noe mer i høstferien. Dyreparken og andre overfylte familiesteder gidder vi ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har mulighet, så kan dere kjøpe et litt større basseng å ha i hagen. Tenk da blir det morro hver dag. 🌞💦🏊🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lover ingenting men håper at hovedstaden er åpen siden vi verken har vært på restaurant, kino, teater eller badeland siden ifjor. Dersom det er åpent, så tror jeg at det er gull for oss. Også får vi ta litt på sparket om det blir noen overnattingsturer et sted. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Vi skal være hjemme, men vi skal absolutt ikke kjede oss! 
Vi skal fiske, dra på telttur, gå i skogen, bade, ri, grille, dra på piknik, osv. 

Man behøver ikke å reise noe sted for å kose seg sammen. Man trenger heller ikke å bruke mye penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har kjøpt oss campingvogn, og har ellers lovet ungene is, bading, fisking og overnatting på trampolina.

Anonymkode: 6425d...cbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjører sørover i sommer og tar det som en bonus om vi får kjøre gjennom Sverige når vi skal hjem igjen. Besøker venner og familie. 

Anonymkode: 7724e...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har bestilt tur til Dyreparken og med stopp på campingplass i noen dager på vei hjem etter at vi er ferdig der.

Vurderer også en uke i nord Norge hos min familie, men det tar vi på sparket om situasjonen tillater det.
Jeg tenker at sommer i Norge er helt topp selv om man ikke nødvendigvis er så mye utenfor sin egen kommune. Mye å finne på, spesielt om været er bra. 

Anonymkode: 14d26...c6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Camping har vi lovet i år som de siste 4 år. Hvor, det vet vi jo ikke helt, men forhåpentligvis en plass hvor solen skinner. Is, grill og bading. Det er sommer for oss.

Anonymkode: 3e92b...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan love is, sove i hagen (ute), sitte oppe med bål hele natten, bade i sjø/innlandsvann... Ellers er det jammen ikke lett å love noe som helst om dagen 😔

Anonymkode: 2fee5...f11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...