AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #1 Skrevet 8. mai 2021 Hei! Mitt første innlegg her Min samboer og jeg skal flytte til Oslo/nærheten i sommer grunnet jobb. Vi skal foreløpig leie. Jeg ønsker ikke å bo i «sentrum» altså, jeg vil helst at det skal være litt rolig og grønt rundt meg, samtidig lett tilgjengelighet for buss/trikk. Er ikke kjent i Oslo i det hele tatt! Men jeg har sett litt på området Manglerud. Er det noen som har erfaringer? Rolig område? Skal være helt ærlig og si det at jeg gruer meg SÅ mye til å flytte til Oslo... det er en mye større by enn jeg er vant til, og det er jo ofte der man hører om kriminalitet etc i vg, hehe 😅 Tar gjerne i mot tips til andre steder i Oslo også!! Anonymkode: b32c7...760
Wilma89 Skrevet 8. mai 2021 #2 Skrevet 8. mai 2021 Manglerud er generelt et rolig område og relativt sentralt med 10-15 minutter med T-banen til byen. Du finner det meste du trenger på Manglerud senter og Bryn senter som ligger i nærheten. Kort vei til Ekeberg hvor det er fint å gå tur. Kan også anbefale Lambertseter. Noen stopp lengre med T-bane, men et rolig område med mye barnefamilier. Håper du kommer til å trives😊 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #4 Skrevet 8. mai 2021 Tror Manglerud/Lambertseter er et godt valg for to voksne. Det er ikke så veldig mange store leiligheter i området, så det er ikke så mange store barnefamilier. Synes verken Manglerud eller Lambertseter kan beskrives som «rimelig beisa». Det er også sørøst, ikke med i Groruddalen. Kort vei med t-banen til byen, men likevel alt du trenger i nærheten. Anonymkode: 12315...483 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #5 Skrevet 8. mai 2021 Så lenge du flytter til Manglerud, og ikke mortensrud, bør det gå fint 😀 Anonymkode: 71145...1a9
Kari-H Skrevet 8. mai 2021 #6 Skrevet 8. mai 2021 (endret) Wilma89 skrev (13 minutter siden): Manglerud er generelt et rolig område og relativt sentralt med 10-15 minutter med T-banen til byen. Du finner det meste du trenger på Manglerud senter og Bryn senter som ligger i nærheten. Kort vei til Ekeberg hvor det er fint å gå tur. Kan også anbefale Lambertseter. Noen stopp lengre med T-bane, men et rolig område med mye barnefamilier. Håper du kommer til å trives😊 Tusen takk for god informasjon! Det setter jeg pris på 😊 Endret 8. mai 2021 av Kari-H
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 (endret) Til TS: Manglerud er fint, men synes det er finere på Godlia/Trasopp/Oppsal. Kort vei til t-banen og byen der også, men i motsetning til Manglerud kommer du langt unna E6 og marka er rett utenfor døra 😊 Anonymkode: c07db...681 Endret 10. mai 2021 av Vintermorgen slettet sitat og kommentar til dette er slettet 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #8 Skrevet 9. mai 2021 Kan anbefale Manglerud, Bøler og Lambertseter:) rolige områder med kort vei til natur, og tilgang til tbane som tar dere kjapt ned til sentrum. Rolige og trygge områder. Av lokalsentre i området liker jeg Lambertseter best, og der har man også Symra kino Anonymkode: dea2d...0a5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #9 Skrevet 9. mai 2021 Manglerud er et fint område. Da jeg vokste opp så jeg på det som litt kjedelig, men nå liker jeg at det er litt kjedelig og hverdagslig. Østensjøvannet rett i nærheten og kort vei ut i skogen. En liten t-banetur fra sentrum. Manglerud er bedre enn Abildsø, Skullerud, Bogerud. Men dårligere enn Godlia, Høyenhall, Oppsal, Skøyenåsen. Med de sinnsyke boligprisene i Oslo, er jeg fornøyd hvis jeg noengang får råd til et rekkehus på Manglerud. Anonymkode: 9aaac...de9 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #10 Skrevet 9. mai 2021 Jeg bor ikke selv på Manglerud, men på Lambertseter. Er likevel mye på Manglerud siden jeg har noen venner som bor der. Veldig hyggelig område syns jeg Senteret er veldig trivelig og har det man trenger av butikker. Og om sommeren så er det så fin uteservering på Hylla ved inngangen til senteret! Veldig koselig sted med god mat, er sånt sted der randoms kommer og prater med deg, uten å være fulle. Som flere skriver er det også fine turområder, og kort vei inn til sentrum. Absolutt bra sted å bo, og det er Lambertseter også. Ulempen med Manglerud er at det er nærme motorveien så jeg ville sørget for å bo et stykke unna den. Anonymkode: fa798...526
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #11 Skrevet 9. mai 2021 Jeg vokste opp på manglerud bodde helt oppe ved skogen, på grensa til «Rognerud». Trivdes ekstremt godt der, og er absolutt ingen getto : p nå flyttet jeg for ti år siden da,. men likte kort vei til sentrum, manglerud senter, bryn senteret, en stor park man kan ligge å lese i etc. Er en god blanding der av eldre, unge voksne, single, par og barnefamilier synes det var helt topp. Kort vei til østensjøvannet også. Anbefaler også Abildsø. Anonymkode: c1a41...6d8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #12 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Manglerud er et fint område. Da jeg vokste opp så jeg på det som litt kjedelig, men nå liker jeg at det er litt kjedelig og hverdagslig. Østensjøvannet rett i nærheten og kort vei ut i skogen. En liten t-banetur fra sentrum. Manglerud er bedre enn Abildsø, Skullerud, Bogerud. Men dårligere enn Godlia, Høyenhall, Oppsal, Skøyenåsen. Med de sinnsyke boligprisene i Oslo, er jeg fornøyd hvis jeg noengang får råd til et rekkehus på Manglerud. Anonymkode: 9aaac...de9 Hva er galt med Bogerud? Jeg syns det virker fint der, er jo rett ved marka. Er det mye rart som bor der, sånn at det er farlig? Anonymkode: fa798...526
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #13 Skrevet 9. mai 2021 Manglerud er trivelig, ikke mye fart og spenning der. Men det er jo ikke dumt. 👍 Anonymkode: 37bbb...547
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Manglerud er trivelig, ikke mye fart og spenning der. Men det er jo ikke dumt. 👍 Anonymkode: 37bbb...547 Joda, på sommeren så er det meget livlig på Hylla 😄 Anonymkode: fa798...526 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #15 Skrevet 9. mai 2021 (endret) Men nettopp fordi du kommer lenger unna E6 så tar det dobbelt så lang tid inn til byen fra Oppsal... Manglerud synes jeg personlig er bedre for to unge voksne. Trasop og Oppsal er mer for de med barn som har flyttet ut... Manglerud senter er ca like kjipt som Oppsal senter, så der stiller de likt. Manglerud i seg selv er veldig rolig og fredelig og det er masse grøntarealer rundt blokkene og rundt rekkehusene. Området er ganske hvitt, tror ikke personen som skrev at det er et innvandrertett område har vært på Manglerud siden 2002... Prisene har steget voldsomt de siste 10 - 5 årene og det er flere og flere som flytter dit som har ganske god kapital. Du har Østensjøvannet i nærheten og mange fine turmuligheter ellers også. Det tar 20minutter å gå til Grønland/Oslo City, hvis du bryr deg om det. Det går nattbuss hele natta og med relativt hyppige avganger. Mange bruker nå elsparkesykler hele veien fra byen og opp. Det er ikke sånn at du hører mye til E6, og det er uansett planlagt å legge E6 i tunnell. Jeg har gått fra sykkelen min ulåst utenfor senteret, gått ut uten å låse døra hjemme, fått pakker på døra med helt hjem, osv og har aldri opplevd noe negativt. Folk stoler på hverandre og hjelper hverandre her. Jeg har bodd på vestkanten før og der var folk kaldere og tenkte mest på seg selv. Her er det mer vanlige folk som bor. Men klart, rekkehusene koster fra 8mill og eneboligene på Høyenhall opp mot 20mill, så billig er det ikke. Anonymkode: e69ca...41f Endret 10. mai 2021 av Vintermorgen Slettet sitat er fjernet.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #16 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Manglerud er et fint område. Da jeg vokste opp så jeg på det som litt kjedelig, men nå liker jeg at det er litt kjedelig og hverdagslig. Østensjøvannet rett i nærheten og kort vei ut i skogen. En liten t-banetur fra sentrum. Manglerud er bedre enn Abildsø, Skullerud, Bogerud. Men dårligere enn Godlia, Høyenhall, Oppsal, Skøyenåsen. Med de sinnsyke boligprisene i Oslo, er jeg fornøyd hvis jeg noengang får råd til et rekkehus på Manglerud. Anonymkode: 9aaac...de9 Uenig, Manglerud er bedre enn Oppsal. Anonymkode: e69ca...41f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #17 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg hadde aldri flyttet til getto’n om jeg så fikk leilighet gratis. Satser dere 30 min med flytog kan dere bo sentralt og landlig på Råholt/Eidsvoll. Absolutt verdt det og her finnes det fremdeles nordmenn 😊 Anonymkode: 26a60...a60 Tror du kunne trengt å ta flytoget andre veien jeg og ta en tur rundt i byen - du har tydeligvis aldri vært der. Er vel forøvrig lokaltoget som går til Eidsvoll - en gang eller to eller kanskje tre i timen. Anonymkode: c07db...681 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #18 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men nettopp fordi du kommer lenger unna E6 så tar det dobbelt så lang tid inn til byen fra Oppsal... Manglerud synes jeg personlig er bedre for to unge voksne. Trasop og Oppsal er mer for de med barn som har flyttet ut... Manglerud senter er ca like kjipt som Oppsal senter, så der stiller de likt. Manglerud i seg selv er veldig rolig og fredelig og det er masse grøntarealer rundt blokkene og rundt rekkehusene. Området er ganske hvitt, tror ikke personen som skrev at det er et innvandrertett område har vært på Manglerud siden 2002... Prisene har steget voldsomt de siste 10 - 5 årene og det er flere og flere som flytter dit som har ganske god kapital. Du har Østensjøvannet i nærheten og mange fine turmuligheter ellers også. Det tar 20minutter å gå til Grønland/Oslo City, hvis du bryr deg om det. Det går nattbuss hele natta og med relativt hyppige avganger. Mange bruker nå elsparkesykler hele veien fra byen og opp. Det er ikke sånn at du hører mye til E6, og det er uansett planlagt å legge E6 i tunnell. Jeg har gått fra sykkelen min ulåst utenfor senteret, gått ut uten å låse døra hjemme, fått pakker på døra med helt hjem, osv og har aldri opplevd noe negativt. Folk stoler på hverandre og hjelper hverandre her. Jeg har bodd på vestkanten før og der var folk kaldere og tenkte mest på seg selv. Her er det mer vanlige folk som bor. Men klart, rekkehusene koster fra 8mill og eneboligene på Høyenhall opp mot 20mill, så billig er det ikke. Anonymkode: e69ca...41f Det kommer jo helt an på hva man ønsker seg. Jeg bor selv på østsiden av Østensjøvannet og kan fordele dørstokkturene mine mellom dette og marka. Østensjøvannet er fint men det blir ensformig i lengden synes jeg. Ville heller ikke synes det var veldig hyggelig å gå rundt på gressplenen bak blokka på tur, med eller uten barn. Vi har 12 min med t-banen til byen og kan også fint sykle - har man elsykkel er det overhodet ikke noe problem, selv om det nok er en times tid å gå til sentrum. E6-prosjektet på Manglerud er tatt ut av NTP nå, så det går mange år før det blir bygget tunnel. Da må det nok behandles på nytt vil jeg tro, og byrådet må prioritere ren luft også til oss i øst - ikke bare til seg selv i sentrum. De fleste som kjøper her i området er par som flytter sammen for første gang, så får de første barnet og flytter til noe større eller noe med hage før barnet begynner på skolen. Veldig mange aksepterer å bo lite for å bli i området, det er et godt tegn synes jeg 😊 Anonymkode: c07db...681
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #19 Skrevet 9. mai 2021 Manglerud er et fint og rolig sted å bo Anonymkode: cab5c...6bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #20 Skrevet 9. mai 2021 Jeg bor på Høyenhall da, men ikke langt fra Manglerud senter. Veldig trivelig område, føles trygt og fint. Er ikke så ille å gå/sykle til sentrum, men veien hjem lutt verre... trives her bedre enn i gamle Oslo, som vi bodde tidligere. Anonymkode: 8d204...231
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå