Gå til innhold

Øst og Vest i Oslo - Slik også i Drammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker å kjøpe hus i Drammen, men har vært der i beste fall én gang på gjennomreise. 

Jeg har med andre ord ikke mye kunnskap om byen. I Oslo vet jeg hvilke bydeler som er "de litt rare", typ Alna og Stovner, i tillegg til nedre Bjerke. Om ikke du mener det samme, greit, innlegget handler ikke om Oslo. 

Jeg lurer på om det er de samme forskjellene i Drammen? Det er en elv som renner gjennom, og det separerer jo naturligvis byen, men er det store forskjeller (som fra Frogner til Stovner), på Bragernes og Strømgodset, f.eks? Hva burde jeg styre unna?

Anonymkode: 3f38a...547

AnonymBruker
Skrevet

I Drammen er det generelt sånn at Bragernessiden er dyrere enn Strømsøsiden. Det har også noe med solforhold å gjøre. Samtidig er det bydeler i Drammen som er dyre og billige, ut fra de sosioøkonomiske forholdene. Prisen på boligen kan si noe om dette.

Styre unna? Det kommer vel an på hva slags menneske du selv er og hva du søker.

Anonymkode: 9a6ef...8ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fjell styrer du unna. Styr også unna boligannonser hvor det står «Austad» men som egentlig tilhører Fjell skolekrets.

Ellers er jo Bragernessiden bedre med tanke på solforhold.

Anonymkode: b2156...287

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samme over hele verden 😅 Rart det alltid blir sånn 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: fe88d...bb8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fjell styrer du unna. Styr også unna boligannonser hvor det står «Austad» men som egentlig tilhører Fjell skolekrets.

Ellers er jo Bragernessiden bedre med tanke på solforhold.

Anonymkode: b2156...287

Helt enig. Austad et et fint område å bo i, men det brukes ofte for å kamuflere at det egentlig er fjell. Så sjekk ut kartet.

Jeg styrer også unna Underlia.

Ellers er det mange koselig plasser å bo :)

Anonymkode: 9b7c8...8ec

AnonymBruker
Skrevet

Nedre Bjerke bydel? Som Risløkka, Hasle og Ulven? Blir nok for "rart" der. Lykke til med boligkjøp i Drammen!

Anonymkode: 37391...ce1

AnonymBruker
Skrevet

Styr unna Skolekretser som sogner til Fjell skole og Galterud skole. 
ellers er bragernes-siden absolutt best, mtp på beliggenhet og solforhold. Hadde også vurdert Solbergelva og Krokstadelva:-)

Anonymkode: 79fe9...6ec

• 5 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er selv fra Drammen, ville styrt unna fjell da dette er Drammens svar på ghetto ...

Lykke til med livet i mim vakre hjemby 😘

Anonymkode: be091...42f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...